Lohkolämmittimen kanssa starttaa huonommin ??!!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Lohkolämmittimen kanssa starttaa huonommin ??!!??

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Muutamana aamuna lämpötilan ollessa nollan kieppeillä olen käyttänyt lohkolämmitintä sillä tuloksella että lämmityksen jälkeen moottori starttaa huonommin kuin ilman lämmitystä. :shock: Kun on lämppäri ollut päällä, niin pitää painaa kaasupohjinta ennenkuin lähtee käyntiin. Jos ei paina kaasua niin ei hyrähdä käyntiin.

Ilman lämppäriä starttaa hienosti suoraan avaimesta, ihan kuten kesäkelillä. Ja ulkolämpötila kummassakin tapauksessa sama.

Voisikohan olla niin että veden lämpötila-anturi antaa tiedon että on vähän lämmin kone, ja sen perusteella seos menee väärin? Mutta kyllä kai kone pitäisi käyntiin lähteä silti??

Voihan olla että tuontimersu on pahasti allerginen sille että sisuksiin tungetaan lämpöä sähköjohtoa pitkin..........
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Hatusta vedettynä 1kpl teoriaa :lol: Mahtaisiko lämpötila konehuoneessa olla otollinen noissa lämpötiloisssa kosteuden tiivistymiselle virranjakajaan tms.kun lohkari pellin alla hieman lämmittää ilmaa?tai sitten ei !:wink:
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tai sitten on joku lämpötian mukaan säätyvä polttoainehässäkkä ja lohkolämppäri on väärään paikkaan asennettu. Tuo tosin on mahdollista vain jos se on letkuun asennettava tai sitten sellainen lohkon ulkopintaan kiinnitettävä. yhellä työkaverilla oli samanlaista vikaa joskus ja vika oli jossakin termostaattiohjatussa suuttimessa tms...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Eikös sulla ole lämpötila-anturi imusarjan puolella,ja lohkolämmitin on kuitenkin pakopuolella,eikö?
Saa olla 10000w lämmitinelementti että se kuumentaisi lohkon niin kuumaks,että se sekottaisi moottorinohjauksen. :shock:
Onko se lämmitin tossa 320:ssä?
Ja jos on,niin onko se koneen etu-vai takapuolisessa propussa?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Re: Lohkolämmittimen kanssa starttaa huonommin ??!!??

Viesti Kirjoittaja jo vain »

mattirot kirjoitti:Muutamana aamuna lämpötilan ollessa nollan kieppeillä olen käyttänyt lohkolämmitintä sillä tuloksella että lämmityksen jälkeen moottori starttaa huonommin kuin ilman lämmitystä. :shock: Kun on lämppäri ollut päällä, niin pitää painaa kaasupohjinta ennenkuin lähtee käyntiin. Jos ei paina kaasua niin ei hyrähdä käyntiin.

Ilman lämppäriä starttaa hienosti suoraan avaimesta, ihan kuten kesäkelillä. Ja ulkolämpötila kummassakin tapauksessa sama.

Voisikohan olla niin että veden lämpötila-anturi antaa tiedon että on vähän lämmin kone, ja sen perusteella seos menee väärin? Mutta kyllä kai kone pitäisi käyntiin lähteä silti??

Voihan olla että tuontimersu on pahasti allerginen sille että sisuksiin tungetaan lämpöä sähköjohtoa pitkin..........
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi antaa viestin polttoaineen syötön ohjausyksikölle, että käynnistyssuutinta ei tarvita taikka käynnistyssuuttimen (suutin ei aktivoidu) toiminta ei muutoin ole ok.
Helpointa olisi tarkistaa/mitata tuon nesteen lämpötila-anturin ohmit.
Anturin resistanssille (anturista maihin) on ohjearvot eri lämpötiloille. 300 SE:lle esim. +20 C 2,2...2,8 kOhm. +80 C 290...370 Ohm.
Mikäli arvot poikkeavat autosi anturille annetuista ohjearvoista niin eikun uutta anturia hankkimaan. Muut tarkastustoimet olisin taipuvainen antamaan tietäjille. Ei vaiteskaan ...."yrittänyttä ei laiteta".

/Jo vain
300 SE
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

NO maku asiahan tää on :oops:
Ja moni on varmaan erimieltä mun mielipiteestä, ja saakin olla :roll:
En kyllä käyttäis nolla kelillä vielä lohko lämmitintä pitkään.
vaan kun pakkanen menee alle -5


makellaha on tehokas elementti 10000W, luulis moottorin höyryävän :shock:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Samaa jutskaa tekee minun autoni, poikkeuksena vaan, että käytän Ardic polttoainelämmitintä. Joka kerran, kun pitempään käyttää lämppäriä, saa käynnistäessä joko startata pari kertaa tai sitten polkaista hiukan kaasua että auto jää käyntiin. Ajattelin, että joku vanhan auton anturi vain menee sekaisin tuosta, ja olen antanut asian olla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Lohkolämmittimen kanssa starttaa huonommin ??!!??

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

mattirot kirjoitti:Muutamana aamuna lämpötilan ollessa nollan kieppeillä olen käyttänyt lohkolämmitintä sillä tuloksella että lämmityksen jälkeen moottori starttaa huonommin kuin ilman lämmitystä. :shock: Kun on lämppäri ollut päällä, niin pitää painaa kaasupohjinta ennenkuin lähtee käyntiin. Jos ei paina kaasua niin ei hyrähdä käyntiin.

Ilman lämppäriä starttaa hienosti suoraan avaimesta, ihan kuten kesäkelillä. Ja ulkolämpötila kummassakin tapauksessa sama.

Voisikohan olla niin että veden lämpötila-anturi antaa tiedon että on vähän lämmin kone, ja sen perusteella seos menee väärin? Mutta kyllä kai kone pitäisi käyntiin lähteä silti??

Voihan olla että tuontimersu on pahasti allerginen sille että sisuksiin tungetaan lämpöä sähköjohtoa pitkin..........
Ihan sama mulla tossa bensavehkeessä. Seos on liian laihalla, jos on käyttänyt lohkoa. Varsinkin jos lohko on ollut vaikka 2 tuntia -5 asteetta, niin ei tahdo lähteä. Pitää sahata pitkään ja painaa kaasua, että lähtee käymään kaikilla. Kovalla pakkasella ei lohko vaikuta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, mulla on dieselissäkin sama, näillä nollakeileillä lohkosta saa konetta pyöräyttää jo kierroksen - pari, kun kylmänä lähtee avainta hipaisemalla, todennäköisesti minullakin ongelmia tuottaa kylmäkäynnistyksen pakkosyötön sekoittuminen lämpimän jäähdytysnesteen takia, katsotaan mitä suuremmilla pakkasilla tapahtuu.

Ja lohtaria pitää käyttää +5 asteen jälkeen.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

make kirjoitti:Eikös sulla ole lämpötila-anturi imusarjan puolella,ja lohkolämmitin on kuitenkin pakopuolella,eikö?
Saa olla 10000w lämmitinelementti että se kuumentaisi lohkon niin kuumaks,että se sekottaisi moottorinohjauksen. :shock:
Onko se lämmitin tossa 320:ssä?
Ja jos on,niin onko se koneen etu-vai takapuolisessa propussa?
Defa-lohkolämmitin on 320:ssa pakopuolella, ja suurin piirtein lohkon keskivaiheilla (on sen verran koteloa ja muuta tavaraa tiellä että en katsonut ihan tarkkaa paikka. Enkä ole itse asentanut.)

En oikein usko että lämpötila-anturissa olisi vikaa, koska ilman lohkolämmitintä kaikki toimii mainiosti, niin kylmällä kuin kuumallakin.

Edelleenkin veikkaan että lämmityselementti on sellaisessa paikassa että lämmintä vettä menee jäähdytysveden lämpötila-anturille, ja se vaikuttaa moottorinohjaukseen. Mittaristossa näkyvä veden lämpötila ei paljoa nouse lämppärillä, mutta moottorinohjaukselle voi olla oma lämpötila-anturi ??

Katsotaan mtä tapahtuu kovemmilla pakkasilla.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin