MB W124 300 CE:n osto ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

MB W124 300 CE:n osto ?

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Olen ajatellut siirtyä tuolta US Made V-8:en maailmasta mersumieheksi :idea:

Mitähän kannattaisi huomioida 300 CE:tä ostettaessa / mitkä ovat tyyppiviat ?

- Onko automaatin kanssa ongelmia ? 4 vai 5 vaihteinen parempi ?
- 220 vai 180 heppainen ? Onko tehoeroa pienillä kierroksilla (=alle 3500
rpm) ? Entäpä vikaherkkyys ? Korjauskustannukset ?
-Tarkoitus olisi etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu yksilö (nahkasisustus, ilmastointi, sähkötilbehöörit jne). Onko sähkövehkeiden kanssa erityisiä ongelmia ?

Kaikki muukin asiaan liittyvä tieto / linkit olisi tervetullutta kun tuota MB kokemusta ei itsellä ole. Sivusta seuranneena olen huomannut että ainakin vanhempi W 123 sarjan mersut ovat älyttömän kestäviä autoja, kaiketi myös vielä tämä W124 ?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse ostin ekan Mersun pari kk sitten, W124 koppainen 300E-24 (220hv). Mielestäni nimenomaan W124 ja W140 ässä ovat viimeiset todella hyvin ja laadulla valmistetut Mersut, eikä W124:ssä ole vielä ylettömästi elektroniikkakikkailua = halvempia korjata/ylläpitää. Kestävyys tuskin häviää paljonkaan ikiliikkuja W123:sille.

Omassa autossa ei ole ilmennyt ainakaan vielä mitään tekniikkamurheita mutta moottorin öljyvuodot on tiedossa oleva tyyppivika kuutoskoneissa. Ruosteisia yksilöitä kannattaa myös välttää.
Omassa vehkeessä on myös kaikki sähköherkut ja ainakin tässä yksilössä kaikki toimii hyvin ja ilman ylimääräisiä kitinöitä.

Kokeilin useita 12-venttiilisiä kolmesatasia ennen tämän 24:n ostoa, enkä huomannut järin suurta eroa käytännön suorituskyvyssä, taitaa tulla se ero esiin vasta todella laittomissa nopeuksissa.

Itellä on 5-vaiht. laatikko (722.5) ja se on toiminut moitteettomasti, mutta kyllähän jotkut pitää vanhempaa 4-vaihteista (722.3) varmempana, tiedä sitten miten on.

Bensankulutus on kovahko, jos sillä on merkitystä, kaupungissa saa varautua jopa 14-15 l/100 km, tasaisessa matka-ajossa ilman kaasujalan rajuja liikeitä pääsee kyllä 8-9 lukemiin, ainakin tällä 24:llä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Eldorado kirjoitti:Itse ostin ekan Mersun pari kk sitten, W124 koppainen 300E-24 (220hv). Mielestäni nimenomaan W124 ja W140 ässä ovat viimeiset todella hyvin ja laadulla valmistetut Mersut, eikä W124:ssä ole vielä ylettömästi elektroniikkakikkailua = halvempia korjata/ylläpitää. Kestävyys tuskin häviää paljonkaan ikiliikkuja W123:sille.

Omassa autossa ei ole ilmennyt ainakaan vielä mitään tekniikkamurheita mutta moottorin öljyvuodot on tiedossa oleva tyyppivika kuutoskoneissa. Ruosteisia yksilöitä kannattaa myös välttää.
Omassa vehkeessä on myös kaikki sähköherkut ja ainakin tässä yksilössä kaikki toimii hyvin ja ilman ylimääräisiä kitinöitä.

Kokeilin useita 12-venttiilisiä kolmesatasia ennen tämän 24:n ostoa, enkä huomannut järin suurta eroa käytännön suorituskyvyssä, taitaa tulla se ero esiin vasta todella laittomissa nopeuksissa.

Itellä on 5-vaiht. laatikko (722.5) ja se on toiminut moitteettomasti, mutta kyllähän jotkut pitää vanhempaa 4-vaihteista (722.3) varmempana, tiedä sitten miten on.

Bensankulutus on kovahko, jos sillä on merkitystä, kaupungissa saa varautua jopa 14-15 l/100 km, tasaisessa matka-ajossa ilman kaasujalan rajuja liikeitä pääsee kyllä 8-9 lukemiin, ainakin tällä 24:llä.
Kiitos tiedoista. Jotenkin minullekin on tullut käsitys, että 4 vaihteiset automaatit olisivat kestävämpiä (tosin tämä tietoni/luuloni ei kyllä perustu mihinkään muuhun kuin netti surffailuun).

Kulutukseltaanhan tuo 300:nen on siis taloudellinen, 4 -5 litraa vähemmän kuin nykyinen kulkineeni :)

Tuota en tiennytkään, että näitä on 12-venttilisiä :o , luulin venoja olevan 2 tai 4 / sylinteri. Löytyyköhän jostakin netistä teknisiä tietoja 300 CE:stä, hakukoneilla ei oikein helposti tunnu löytyvän ?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Nimenomaan nuo 12-venttiiliset mallit (300 E/TE/CE) on 2 vent./sylinteri (2x6 = 12) ja 24-venttiiliset mallit (300E-24/TE-24/CE-24) on 4 vent./sylinteri. Teknisiä tietoja tarkemmin varmaan löytyy netistä kunhan jaksaa haeskella, periaatteessa vanhat 12-venttiiliset mallit on varustettu M103 moottorilla jossa oli aluksi 190 hv, katin kanssa 180 hv ja sitten nuo 24-mallit kone on M104 ja tehoa 220 hv. Myöhemmin tuli vielä jatkokehitetty M104 kone jossa teho sama mutta iskutilavuus 3,2 litraa (320E/TE/CE).

Tuota 5-vaihteista 722.5 laatikkoa on minusta turha pelätä, sehän on vain jatkojalostettu malli pomminvarmasta nelivaihteisesta. Enemmän murheita on tuottaneet kuulemma vielä uudemmat 5-vaihteiset 722.6 mallit (heikko neulalaakeri yms.). Niitä ei tietääkseni ole vielä W124 malleissa, vaan tulivat joskus 1996. Haualla löytyypi paljonkin juttua ja mielipiteitä automaattivaihteistoista.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Team Ahma kirjoitti:Tuota en tiennytkään, että näitä on 12-venttilisiä :o , luulin venoja olevan 2 tai 4 / sylinteri. Löytyyköhän jostakin netistä teknisiä tietoja 300 CE:stä, hakukoneilla ei oikein helposti tunnu löytyvän ?
Teknisiä tietoja: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

Eikös siitä silloin tule 12 venttiiliä, kun on 2 venttiiliä per sylinteri kuusisylinterisessä moottorissa?

300 CE on siis 12-venttiilinen.
300 CE-24 on neliventtiilimoottori.
320 CE/E 320 C korvasi molemmat 9/1992.

Kuten huomaat, 300 CE-24 on noista kolmesta kaikista eniten "kierroskone". 320 CE tulikin paikkaamaan heikosta alakierrosväännöstä moitittua -24 -mallia. Tiedä sitten, saattaa olla makukysymys ja tulla esiin parhaiten manuaalivaihteistolla.

Coupeissa saattavat kiukutella automaattiset turvavyönojentajat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Timo L. kirjoitti:
Team Ahma kirjoitti:Tuota en tiennytkään, että näitä on 12-venttilisiä :o , luulin venoja olevan 2 tai 4 / sylinteri. Löytyyköhän jostakin netistä teknisiä tietoja 300 CE:stä, hakukoneilla ei oikein helposti tunnu löytyvän ?
Teknisiä tietoja: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

Eikös siitä silloin tule 12 venttiiliä, kun on 2 venttiiliä per sylinteri kuusisylinterisessä moottorissa?

300 CE on siis 12-venttiilinen.
300 CE-24 on neliventtiilimoottori.
320 CE/E 320 C korvasi molemmat 9/1992.

Kuten huomaat, 300 CE-24 on noista kolmesta kaikista eniten "kierroskone". 320 CE tulikin paikkaamaan heikosta alakierrosväännöstä moitittua -24 -mallia. Tiedä sitten, saattaa olla makukysymys ja tulla esiin parhaiten manuaalivaihteistolla.

Coupeissa saattavat kiukutella automaattiset turvavyönojentajat.

"Eikös siitä silloin tule 12 venttiiliä, kun on 2 venttiiliä per sylinteri kuusisylinterisessä moottorissa?"

Tuleehan siitä, joo :oops: Iski näköjään aamutuimaan joku ajatuskatkos...
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: MB W124 300 CE:n osto ?

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Team Ahma kirjoitti:Olen ajatellut siirtyä tuolta US Made V-8:en maailmasta mersumieheksi :idea:

Mitähän kannattaisi huomioida 300 CE:tä ostettaessa / mitkä ovat tyyppiviat ?

- Onko automaatin kanssa ongelmia ? 4 vai 5 vaihteinen parempi ?
- 220 vai 180 heppainen ? Onko tehoeroa pienillä kierroksilla (=alle 3500
rpm) ? Entäpä vikaherkkyys ? Korjauskustannukset ?
-Tarkoitus olisi etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu yksilö (nahkasisustus, ilmastointi, sähkötilbehöörit jne). Onko sähkövehkeiden kanssa erityisiä ongelmia ?
Kaikki muukin asiaan liittyvä tieto / linkit olisi tervetullutta kun tuota MB kokemusta ei itsellä ole. Sivusta seuranneena olen huomannut että ainakin vanhempi W 123 sarjan mersut ovat älyttömän kestäviä autoja, kaiketi myös vielä tämä W124 ?
Ostin kesäkuussa 24V Coupen 5v aut. On kova peli. Mut: 98E bensaa tarvii. Muuten nikottelee. Ei ole oktaaninsäätöä (S/N) , automaatinen säätö on pakko olla ( ei tarkkaa tietoa) . Automaattivaihteiston ykkönen on päällä kylmiltään pitkään, johtuu siitä,että katti ja laatikon öljyt pitää saada lämpöisiksi. No, kokonaisuutena, madellettu tasonsäädöllä varustettu auto on ERITTÄIN tukeva ajaa. Ainoo haita: Perä pitää ääntä n. 60 km/t nopeudessa, kuulemma tyyppivika???? On joku ajannu 200 000 km saman äänen kanssa. Legendaa???
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hieman ot:tä:
Mulla on kanssa ollut ja on nyttenkin jenkkejä. Ekan mersun kun ostin ja ekaa kertaa ryhdyin huoltoa tekemään tuli monta kertaa AHAA!-elämyksiä. Stuttgartin insinöörit on tosiaan miettiny että autoa joskus huollettaisiinkin. Ensin voi joku homma vaikuttaa hankalalta mutta kun keksii miten se tehdään niin homma käy. Samaten kaikki on laadukkaista materiaaleista tehty, sovitukset kohillaan ja hyvässä järjestyksessä.
Ajettavuus on kohdillaan kunhan vaan on alusta kunnossa ja hyvät renkaat. Ovat tarkkoja renkaista ja ohjauskulmista.
Jos coupea ostamassa niin ehkä itse etsisin mahdollisimman hyvän 320:n. Hyvällä historialla ja varusteilla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: MB W124 300 CE:n osto ?

Viesti Kirjoittaja JKL »

[/quote=]Ostin kesäkuussa 24V Coupen 5v aut. On kova peli. Mut: 98E bensaa tarvii. Muuten nikottelee. Ei ole oktaaninsäätöä (S/N) , automaatinen säätö on pakko olla ( ei tarkkaa tietoa) . Automaattivaihteiston ykkönen on päällä kylmiltään pitkään, johtuu siitä,että katti ja laatikon öljyt pitää saada lämpöisiksi. No, kokonaisuutena, madellettu tasonsäädöllä varustettu auto on ERITTÄIN tukeva ajaa. Ainoo haita: Perä pitää ääntä n. 60 km/t nopeudessa, kuulemma tyyppivika???? On joku ajannu 200 000 km saman äänen kanssa. Legendaa???[/quote]

Minulla vastaava peli, ei tarvitse 98E, toimii moitteetta 95E:llä. Autossa on automattienen oktaanin säätö.
Automaatti lähtee aina kakkosella, jos ei kickdownille survaise, ja tuo kylmänä kakkosen päällä pitäminen kuuluu asiaan. On oikein ohjekirjassa mainittuna että on aikaviiveellä tarkoituksella hoidettu asia. Tällä saadaan laatikko nopeammin lämpiämään.
MB 300CE 24V
MB ML320
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: MB W124 300 CE:n osto ?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JKL kirjoitti:Minulla vastaava peli, ei tarvitse 98E, toimii moitteetta 95E:llä. Autossa on automattienen oktaanin säätö.
Sama juttu omassa, ei ongelmia 95:llä.
JKL kirjoitti:Automaatti lähtee aina kakkosella, jos ei kickdownille survaise, ja tuo kylmänä kakkosen päällä pitäminen kuuluu asiaan.
Omassa tuntuu panttaavan tuota eka vaihtoa joskus aika pitkään myös lämpimänä.
JKL kirjoitti:On oikein ohjekirjassa mainittuna että on aikaviiveellä tarkoituksella hoidettu asia. Tällä saadaan laatikko nopeammin lämpiämään.
Mitenhän tuo aikaviive kylmänä on teknisesti toteutettu, eikös vaihtokohdat 722.5:ssä hoideta mekaanisesti vaijerilla? Järjestelmä kai sitten aistii lämpötilan jollain anturilla eikä anna vaihtaa vaikka kierrokset nousee...?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuolla yläpalkissa olevalla Haulla muuten löytyy muutamia vastaavia "C124/W124 ostoaikeita" -henkisiä topikkejä jotka kannattanee silmäillä läpi, voi löytyä vastaukset nopeamminkin. :)

Kuten esim.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=34551
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32444
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17223
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 25.08.2004 17:48
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Kako »

noin niinku yleisesti vaan koupeista.

Onhan se kyllä kaunis auto tuo CE. Kääntää päitä vaikka on rippikouluikäinen ja vaikka tänä päivänä noiden mersujen lukumäärä on kasvanut Suomessa varmasti moninkertaiseksi verrattuna 90-lukuun. Nettiautokin on suorastaan pullollaan koupeja. Valinnanvaraa siis löytyy.

Jos kilometrejä ei tule tolkuttomasti, on 320 varmasti hyvä valinta. M104 ongelmat on ratkaistavissa kohtuukustannuksin kunhan nyt ei VEHOLLE vie.
Ja automaatti kuuluu mielestäni m104 koneen kaveriksi.
Nahkaverhoillut penkit ovat kyllä mielestäni parhaat mitä omistamissani autoissa ikänään on ollut.

Kannattaa tosiaan käydä katsomassa useampia yksilöitä. Samaan hintaan myydään monenmoista tavaraa. Ei siis kannata tyytyä keskinkertaiseen kun hyvääkin myydään samaan hintaan.
Autot
320CE -93
280C -73

Ce.... Auto niille jotka haluavat maksaa lisähintaa epäkäytännöllisyydestä....
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hei vanhahko topic mutta HYVIN ajankohtainen minulle!

Tänää sovittii kaksista autokaupoista: Vento lähtee pihasta ja tilalle tulee mersu 300CE-24v Sportline 1992 ilman extrablingiä ;) ja arvatkaa mitä... Vento meni samal hinnalla kuin ostin 1,5v sitten. kertokaa kuvien perusteella kaikki! Sähkö sitä ja sähkö tätä löytyy. Unohin ottaa VIN koodin. Kun olin niin ekstaasissa.

Muutama kuva

Mitä itse autosta sain selville, niin seuraavia huomioita tein:

+ Ilmastointi vasta täytetty
+ Vaihteet vaihtaa kuin unelma joka tyylillä
+ Konetta ei ole pesty varmaan ikinä tämän perustelen sillä että venakopan maali oli kuplilla ja vähän hilseillyt, mutta ne hilseet ja kuplat on vielä paikallaan
+ Uudet misukan kitkarenkaat, kehnot (lailliset) talvirenkaat + 8 siistiä vannetta
+ Toimiva vakionopeuden säädin (Tekstit siinä vaatii saksankielen opiskelua, niin paljon tekstiä)

- Kuljettajan ikkunanostin toimii, mutta "naksuttaa" ylä ja ala-asennossa, menee ikäänkuin hammasrattaat yli.
- Takaikkunaverho ei nouse vaan pysyy alhaalla ja nykyttää.
- Tunkinreijät on tasaisen tukevasti ruosteessa, mutta se "huuli" joka tulee pellin tasolta ulos, on olemassa vielä kokonaisuudessaan, ja mistään ei ole pehmentynyt.
- Lokarin kaarissa, takaluukussa ja konepellissä on muutama pieni kukka

Ja tässä suurin miinus: Raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa!!! Mutta kättä on lyöty päälle. Mukavia nuo Syyrialaiset jobbarit. Eli on olemassa kauppojen epäonnistumisen himmentävä mahdollisuus vielä :S

Auto on Uppsalassa. Laiva menopaluu 10,80 ja MCDonald's 5€ ja bensoihin 20€. VOi pojat... eilen en ollut vielä vakavasti harkinnut auton ostoa ja yhtäkkiä se on jo hankittu... melkeen.

1. Onko täällä jotain 300-24 yleistopiccia valmiiksi? MITÄ, MISSÄ, MILLOIN, MIKSI? haluan tietää yhtäkkiä tästä kaiken.
2. Mistä tiedän mikä vaihteisto autossa on? Muistaakseni se meni näin PRND/432 Ja D/4 kohdassa kapula käännetään pykälän vasemmalle jotta saadaan "4" asentoon. Löytyy se sport/economy namiskakin, joka toimii kyl.
3. Mahtuuko 20" vanteet alle?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Etsipä haulla nimimerkki Kryptoniten viestit. Pitäisi löytymän aika paljon neliventtiiliasiaa etenkin jos luet vanhimmasta uusimpaan.

Jos laatikon kaaviosta löytyy nelonen niin silloin siellä pitäisi olla se ensimmäinen 5-v. maatti.

Onnea!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Terve,

Itse olen leikkinyt noiden 24venasten kanssa ja voin sanoa syvällä rintaäänellä, että hienoja pelejä on, mutta ylläpito ei ole ilmaista!

silmin todettavaa:
Jos olet ostamassa autoa, niin moniventtiilisen heikot kohdat vuotamaan öljyä ovat kannentiiviste ja lauhduttimen o-renkaat.

Sitten jos auton kierrokset vaeltelee tai muuten vähän tärisee auto, niin sytyspuolen osat rupeavat olemaan vaihtokunnossa. Helpoiten tämä on todettavissa kun jätät cupeen oven auki tyhjäkäynnillä jos lasi näkyy tärisevän pahasti, niin jotain hämminkiä autossa on.
Eli kunnossa oleva 24venanen käy normaalisti siten ettei sitä huomaa sisällä ollessa!

Alusta kannattaa käydä läpi. Ainakin alapallonivelet ovat turhan arvokkaat laittaa. itse laitoin ja maksoi 460e kappale.

Muuten autoon toimii samat tarkastelukohteet kuin muihinkin w124:n bensalaitteisiin..

Ps minulla olisi myynnissä 300-24V CE... Autoa olen laittanut viimisen vuoden aikana 10 000e ja ei löydy ruostetta!.. On hieno, mutta ei ole halvin!

Mutta jos haluat oikeasti sellaisen mitä kaikilla ei ole, niin etsi jostain 300-24 CE LOTEC.. Hieno ahdettu malli 8) tosin varaosat voi olla missä hinnoissa vaan..
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo, kyl se niin on että tollanen 14000€ on mulle liikaa. Kaupat on jo sovittu, muutamaa kävin koeajamassa, ja tuo yks kpl oli ainoa jossa ei ollut mitään vapinoita tai vaeltelua koneessa tai alustassa.

Hassuinta on se, että tää oli ainoa jolla oli ajettu lähemmäs 300tkm kuin muut oli tuota 200tkm luokkaa... ja ne oli selvästi kehnompia niin koneeltaan kuin koriltaan. Tää oli muuten ainoa ruotsiin alunperin myyty auto, muut oli tuontipelei.

En mää loteccia. tää on hyvä kompromissi perusmallin ja supermallin välillä. Ja klassikkoainesta. Orkkisvanteilla ok, isommilla huippuhyvännäkönen... Sitäpaitti oon unelmoinut tästä automallista jo vuodesta 1990!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

En mää loteccia. tää on hyvä kompromissi perusmallin ja supermallin välillä. Ja klassikkoainesta. Orkkisvanteilla ok, isommilla huippuhyvännäkönen... Sitäpaitti oon unelmoinut tästä automallista jo vuodesta 1990!

Onnea valinnasta!

Olen sitä mieltä,olkoot mikä tahansa 124 ce malli se on aikansa klassikko
ja toden näköisesti pitkään.Puhtaana ja kiiltävä pintaisena kääntää
aina katseita,vaikka se ei itseis tarkoitus olisikaan. 8)

Automaatilla ja vääntävällä koneella on nautinto ajella ja jos kiirettä pitää.
nopeuttakin löytyy riittävästi. :lol:

T.Jaakko.P
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Onnitteluni ajattoman automallin hankinnasta :D
itse käväsin just ulkoiluttamassa coupea ja laskin kesän kilometrit,heheh.....
olipa kertynyt peräti kesän aikana 2491km :oops:
en tiedä miten näin on päässy käymään,no joko ensi kesänä sit enemmän tai pitää pian luopua "kesä"auto harratuksesta...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Onnitellaan vielä kuitenkin tulevien kauppojen puolesta.

Varoitetaan vielä että halvin ei ole välttämättä aina oikeasti halvin vaihtoehto :idea:

Tosin joskus käy myös tuuri :idea:

Itse olen oppinut että jos vielä harrastan näitä vanhempia yksilöitä, kun olen saanut myytyä cupeen, niin seuraava on tätä tasoa kunnoltaan jo valmiina. Harrastus on kallista, mutta itse arvostan vain että autot ovat kuin uusia. Minulle ei harrastusmielessä enään riitä erikoinen malli, että se on sinne päin, vaan sen pitää olla justiinsa.

Linkki

Eli kuin pakasta!
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kryptonite kirjoitti:Varoitetaan vielä että halvin ei ole välttämättä aina oikeasti halvin vaihtoehto
Joo tuo on kerran karvaasti koettu. Ko. auto on ruotsalaisittain keski-hintatasoa eli vajaa 3000€. Tärkeä pointti oli se että löytyy nuo talvivarusteet, eli lohkolämmitin ja lampun pesurit jne. ja että se on orginaali ruotsiauto, ei tule alv. erotuksen maksua, tällä erivapausveroparatiisissa kun on sellainen käytäntö jotta laivalla saa myydä verovapaata tupakkaa teille tupakkimiehille.

E: Nettiautoa kun selaillaan, foorumilta muutamia perus, ja kaikki näteimmät CE:t on siellä myynnissä? Ja nimenomaan loppupäässä... Eikö se ookkaa hyvä ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Auto hankittu... lisää projektiosastolla ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juppi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 15.03.2016 11:26

Re: MB W124 300 CE:n osto ?

Viesti Kirjoittaja Juppi »

Mulla on 91 300ce24 venainen getrakin 5 lovinen käänetyllä kaaviolla kulutus pienempi kuin automaatilla on vain vaikea löytää manuaalisena netti autossa oli yk myynissä
Vastaa Viestiin