Vito 108 -98 kuskinpuolen etuvalo ei toimi?
Vito 108 -98 kuskinpuolen etuvalo ei toimi?
Kuskinpuolen lyhyt valo lakkasi yhtäkkiä toimimasta (pitkät toimivat kyllä), sulake ja polttimo on ehjä jännitettä vaan ei tule lampun liittimelle, onko jollain kokemusta tästä "ominaisuudesta" , mistä kannattais vikaa lähteä ettimään?
minulla katosi kuskin puolen lähivalo-automaatitoiminto eli auton ollessa käynnissä molemmat lähivalot toimii vain kun käännän valot "viiksestä"päälle.
Syytä ei koskaan ole pystytty paikallistamaan???
Syytä ei koskaan ole pystytty paikallistamaan???
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: Vito 108 -98 kuskinpuolen etuvalo ei toimi?
Oliko se nyt niin että H4 kannalle ei tule lähivalon jännitettä vai että lyhdyn kuusinapaselle liittimelle ei tule jännitettä?ysihonda kirjoitti:Kuskinpuolen lyhyt valo lakkasi yhtäkkiä toimimasta (pitkät toimivat kyllä), sulake ja polttimo on ehjä jännitettä vaan ei tule lampun liittimelle, onko jollain kokemusta tästä "ominaisuudesta" , mistä kannattais vikaa lähteä ettimään?
H1 on sitten se lähivalo, jos oikein muistan. H4 on sumu- ja kaukovalo. Varmuus löytyy haku toiminnalla.ysihonda kirjoitti:Sille lyhdyn kuusinapaiselle liittimelle ei tule jännitettä, H4:n kannasta en sitten edes kokeillut kun ei jännite tullut liittimellekään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
ysihonda kirjoitti:Kiitos kaikille, nyt taas valot toimivat eikä niissä ollut edes mitään vikaa, ei vaan edes käynyt pienessä mielessä että H4:n lyhyt lanka ei oikeesti ole lyhyt, vaan lyhkäsiä varten on vielä erillinen H1 polttimo...



Tulee kohtuu hyvät valot kun laittaa semmoset +50% philipsit, molemmat polttimot, karjaraudan ja siihen laadukkaat lisäpitkät, ja niin tietysti irroittaa lasit umpiosta ja putsaa ne. Heijastin pintoja ei saa hangata juuri yhtään, jottei kromaus irtoa...ja umpion ja lasin välinen tiiviste kannattaa uusia...ja laittaa hengitysreiät sinne umpion muovikanteen, jos keräävät kosteutta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Omasta pesin ajovalolyhdyt. Hommaan tarvi sienenpalan, pesuainetta
(ei vahvaa eikä lasinpesu spraytä ym.).
Ensin suikutin pesuaineen ja sitten varovasti märällä pehmeällä sienenpalalla kevyesti painamalla pesin lyhdyn heijastimen ja lasin. Sitten huuhtelu kylmällä vedellä. Kuivaus paineilmalla. Kangasta eikä paperia tule käyttää. Lisäsi täytyi H1 varjostin liimata muoviliimalla kun oli sulanut heijastimesta irti.
Lisäksi otin H4:n heijastimet pois jotta pitkät näysi paremmin sumuvaloa ei nyt voi käyttää kun ei rajaa tarpeeksi terävästi, mutta pitkät ainakin näkyy paremmin. Mitään mollukka lisävaloja kun ei kiinostas laittaa.
Omaani laitoin lisäksi "laittomat" Philipsin xenonvalot ajovaloiksi.
Niillä ainakin näkee, eikä vastaantulijat sokaistu kun on asiallisesti asennettu.





(ei vahvaa eikä lasinpesu spraytä ym.).
Ensin suikutin pesuaineen ja sitten varovasti märällä pehmeällä sienenpalalla kevyesti painamalla pesin lyhdyn heijastimen ja lasin. Sitten huuhtelu kylmällä vedellä. Kuivaus paineilmalla. Kangasta eikä paperia tule käyttää. Lisäsi täytyi H1 varjostin liimata muoviliimalla kun oli sulanut heijastimesta irti.
Lisäksi otin H4:n heijastimet pois jotta pitkät näysi paremmin sumuvaloa ei nyt voi käyttää kun ei rajaa tarpeeksi terävästi, mutta pitkät ainakin näkyy paremmin. Mitään mollukka lisävaloja kun ei kiinostas laittaa.
Omaani laitoin lisäksi "laittomat" Philipsin xenonvalot ajovaloiksi.
Niillä ainakin näkee, eikä vastaantulijat sokaistu kun on asiallisesti asennettu.




