Nyt ne perinteiset TYHMÄT kysymykset

Eli kai tuo on ahdettu? Miten siihen saa hieman lisätehoa? Paljonko siinä on vakiona tehoa? Saakos minkälaisia alustasarjoja?
Ystävällisin terveisin JoniVeli
En ole se räppäri
-108D ei ole ahdettu, 110d on. CDI-koneiset ovatkin sitten kaikki ahdettuja.JoniVeli kirjoitti:Elikkäs suoraan asiaan. Tuollainen Vito olisi tuossa "tyrkyllä" kohtuulliseen hintaan. Auto tulisi todennäköisesti Firmani käyttöön, Mutta ajan varmaan sillä itsekkin eli todennäköisesti tulen hieman laittamaan sitä.
Nyt ne perinteiset TYHMÄT kysymykset
Eli kai tuo on ahdettu? Miten siihen saa hieman lisätehoa? Paljonko siinä on vakiona tehoa? Saakos minkälaisia alustasarjoja?
Ystävällisin terveisin JoniVeli
En ole se räppäri
Kyllä se mieli vielä joskus muuttuu...JoniVeli kirjoitti:Ei tuo "transu" oikein sytytä![]()
Mites olisi tuollanen 110cdi? Missäs hintaluokassa ne pyörii?
Pitäis päästä tyypittää tuollaista automaattia jonnekkin :roll:vito500tkm kirjoitti:Ehkä automaattina kannattaa ostaa.
Oma on manuaali ja sitä on ärsyttävä vispata.
Paikaltaan täyskiihdytys hankala kun ykkönen on liian pieni ja kakkonen liian iso, joutuu luistattaa.
Vaijerit menee jumiin ja kuluu, on sillon raskas käyttää.
Veholla vaijerin osahinta 173e/kpl!!!
Mutta jos ajaa paljon matka-ajoa niin kyllä se manuaalikin menee.
Ja vaijerit/mekanismin saa vanhoillakin pelaamaan kun voitelee ne kunnolla .
Ja kaikkeen tottuu.
Tuu käymään Turuus niin pääset ainakin kyytiin.JoniVeli kirjoitti:Pitäis päästä tyypittää tuollaista automaattia jonnekkin
Mitä kautta sait termarin vaihdettua, vai vaihdoitko samalla kun kansi oli pois ?vito500tkm kirjoitti:Samoten termarin vaihdon,
Joo samalla vaihdoin kun kansi oli irti. Hankala se on vaihtaa jos turbo paikallaan. Kansi irti ainakin onnistuu. Ja voi se vaihto onnistua jopa kansi ja turbo paikallaankin, ahtoputki ja vesiputki pois ja ....wbökjzösjfveskola kirjoitti:Mitä kautta sait termarin vaihdettua, vai vaihdoitko samalla kun kansi oli pois ?vito500tkm kirjoitti:Samoten termarin vaihdon,
Entäs miten kytkin vaihdetaan manuaaliin ? Automaattia ei saa irti jollei ota konetta ulos, olen sen itse kokeillut, tai irti sen saa muttei ulos autosta![]()
Laturi kyllä kiepsahtaa sieltä ulos pyöräkotelon kautta, ei ole kauaa aikaa kun siitä oli juttua forumilla. Toki helpompi se on ottaa kun on koko moottori irti autosta.
juu kyllä Viton ostossa kannattaa ostaa samaan kauppaan lämmitetty teollisuushalli ja autonosturi.
ah, oliskohan se automaatti sittenkin tullut...no tuskin, liikkumavara sivusuunnassa oli liian pieni ja raamatussa sanottiin, jotta kones pois reunaehdoitta.vito500tkm kirjoitti:Laatikon saa manuaalista alakautta pois. <...>.
Niin pultit lähtevät helposti, työskentelyasento on vähän hankala. Niin, aika tiukassa se öljyputken mutteri, jollei ole otettu juuri auki ja vääntämisasento aika perseestä. Ihmeellisiä avaimia on tullut tehtyä, että tuota saa rukattua. Suurin osa avaimista on menettänyt puolet varrestaanvito500tkm kirjoitti:Minulla lähti ne turbon kolme pulttia kohtuu helposti pois samoten kun kannatin raudan pultti(turboa vaihtaessa ja sillon eka kerralla kun kansipahvin vaihdoin).
Vaihda suosiolla vain, kyllä ne nivelet kuluneet ovat, eivätkä siitä itsellään parane. Kerran kärsii niin sitten sekin on ohi. Katsastuksessa ne puuttuvat 'napsuvaan' vetoniveleen, mutta tuskin se sieltä hajoaa niin että matka katkeaa. Tokihan siellä on rasvaa sisällävito500tkm kirjoitti:Kuinkahan herkkiä viton vetarit on hajoamaan, rutisee joskus ääriasennossa, ei paljoa kuitenkaan? Ei millää jaksas vielä alkaa vaihtaa... vielä. Maalatakki pitäs.
Valmistajan mukaan automaatti kiihtyy hitusen paremmin kuin manuaali, johtunee edullisemmasta väännöstä momentinmuuntimen avulla. Ei se vakio kyllä mihinkään kiihdyJoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä
Tuo jota koe ajoin oli CDI mutta se kumpi ekana löytyy ja on varusteiltaan yms sellainen kun haluan niin se hommataan. Vito on kyllä parempi kun joku f.... Transportterivito500tkm kirjoitti:Kumpi kiikarissa td vai cdi?JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Nyt olisi CDI Vito "tulossa" palkkasin yhden puoli tutun kaverin yrityksen hakemaan auton. Kulut on sellaset 1200e ja auto tulee ihan kotiovelle asti pestynä ja vahattuna. Niiden kautta saa myös kuulema ns. avaimet käteen perjaatteella, Eli ne olisi hoitanut katsastuksen verotuksen ja pikku-huollon (Jos tarvis). Sen hinta olisi ollut noin 2k€. Mun kautta saa kyseiseen yritykseen yhteystiedot jos kiinnostaaJoniVeli kirjoitti:Tuo jota koe ajoin oli CDI mutta se kumpi ekana löytyy ja on varusteiltaan yms sellainen kun haluan niin se hommataan. Vito on kyllä parempi kun joku f.... Transportterivito500tkm kirjoitti:Kumpi kiikarissa td vai cdi?JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä
Ihan saksasta tulee :)vito500tkm kirjoitti:Nonii, sitten ei muuta kun kunnon huolto ja ruostesuojaus autoon kun sen suomeen saat.
Onkos saksan peli vai???
Itsellä ei kokemusta noista tuonti jutuista, mutta kuulostaa ihan ok hinnalle.
Tosiaan ne kaikki nesteet ja öljyt kannattaa vaihtaa ja muutenkin tehdä semmonen perus katsaus auton tekniikkaan. Kunnon ruostesuojaus/kotelosuojaus niin ei kukkaset pääse puhkeemaan.
Omassa 500tkm ajetussa suomiruoste tötterössä pohja pysynyt hyvänä ,mutta takaluukun alaosa, liukuoven alaosa+liukukisko kyljessä ja etulokasuojan kaaret ruosteessa. Eli ne taitaa olla semmoset herkimmät paikat.