Mercedes-Benz Vito 108 `97. Tietoja kaivattaisi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Mercedes-Benz Vito 108 `97. Tietoja kaivattaisi

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Elikkäs suoraan asiaan. Tuollainen Vito olisi tuossa "tyrkyllä" kohtuulliseen hintaan. Auto tulisi todennäköisesti Firmani käyttöön, Mutta ajan varmaan sillä itsekkin eli todennäköisesti tulen hieman laittamaan sitä.
Nyt ne perinteiset TYHMÄT kysymykset :lol:

Eli kai tuo on ahdettu? Miten siihen saa hieman lisätehoa? Paljonko siinä on vakiona tehoa? Saakos minkälaisia alustasarjoja?

Ystävällisin terveisin JoniVeli
En ole se räppäri
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Re: Mercedes-Benz Vito 108 `97. Tietoja kaivattaisi

Viesti Kirjoittaja romu »

JoniVeli kirjoitti:Elikkäs suoraan asiaan. Tuollainen Vito olisi tuossa "tyrkyllä" kohtuulliseen hintaan. Auto tulisi todennäköisesti Firmani käyttöön, Mutta ajan varmaan sillä itsekkin eli todennäköisesti tulen hieman laittamaan sitä.
Nyt ne perinteiset TYHMÄT kysymykset :lol:

Eli kai tuo on ahdettu? Miten siihen saa hieman lisätehoa? Paljonko siinä on vakiona tehoa? Saakos minkälaisia alustasarjoja?

Ystävällisin terveisin JoniVeli
En ole se räppäri
-108D ei ole ahdettu, 110d on. CDI-koneiset ovatkin sitten kaikki ahdettuja.
-Osta 110d suoraan, jos viritellä aiot.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mercedes-Benz Vito 108 `97. Tietoja kaivattaisi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos se tulee tulonhakkimiskäyttöön niin hanki transportteri, jos se tulee harrasteautoksi eikä korjauskuluilla ole väliä ja haluat tehoa niin hanki 110D.

Vakiona 108D mallissa on ~80 HP ja se nyt ei riitä yhtään mihinkään, ruuvaamalla siitä saa hieman paremman.

Hakusanalla Vito AND tyyppivika yms. löytyy paljon mielenkiintoista juttua.

Yhteenvetona siis: Se on hemmetin kallis auto korjauttaa pajalla, se on pirun hankala korjata itse kun kaikki on siellä lokerossa pakattuna tiiviiksi mötiksi. Jos se toimii, älä koske siihen :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: Mercedes-Benz Vito 108 `97. Tietoja kaivattaisi

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Osta pois. Pääset sinäkin meidän "harrastelioiden joukkoon" :D
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Ei tuo "transu" oikein sytytä :roll:
Mites olisi tuollanen 110cdi? Missäs hintaluokassa ne pyörii?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JoniVeli kirjoitti:Ei tuo "transu" oikein sytytä :roll:
Mites olisi tuollanen 110cdi? Missäs hintaluokassa ne pyörii?
Kyllä se mieli vielä joskus muuttuu... :roll:

Hinnat selviää hetken surffailulla autoliikkeiden- ja tallien sivuilla ja siitäkin saadaan lastulla kelpo kulkine.

cdi moottoreissa on omat murheensa (suuttimen kiinni jäämiset yms. / Haku kertoo) ja niiden päälle samat murheet mitä Vitoissa muutenkin. Mikäli unohdetaan kannentiivistemurheet on tuo vanhempi auto (108D/110D) murheeton koneen osalta, murheet liittyvät usein aivan muualle. Tee Itse miehelle tuo vanhempi on ehkä mielyttävämpi...siis ehkä.

Tervetuloa vain Vitoilijoiden joukkoon, ainakin sinua on varoitettu etukäteen :lol:

Osta multa tuo, hmm "Suomen nopein Vito" :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Hmmm, Pitäisköhän alkaa katselemaan ihan suosiolla vaan jotain muuta merkkiä :lol:
Mitäs nuo murheet ovat? Siis jos ne ei liity koneeseen?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Muut viat ovat lähinnä "pikkuvikoja" mm: keskuslukituksen häiriöt.
vetonivelet, ruoste, ym. Eli ei nyt mitään ihmeellisiä. Jopa normaalia pakuissa oli se minkämerkkinen tahansa.
Moottoriin liittyvät remontit kalliita korjaamolla. Ja hankalia jos itse tekee.

Onhan vitossa hyviäkin puolia. mm ajettavuus, melutaso, ulkonäkö, suorituskyky turboissa....
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

:) no eihän noi nyt ole pahoja :roll:

Taitaa se vito sittenkin tulla. Se on halpaa jos rahalla selviää :twisted:
nyt vaan puuttuu se AUTO :oops:

Eli hakusessa olisi AHDETTU Vito, Hintaluokassa 10k€ :wink:
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Niin sitä pitää :D Onnea auton etsintään.
Toivottavasti löytyy yksilö jossa ei niitä vikoja ilmaannu niin paljon kun mitä foorumilla on kirjoteltu.

ps. onhan joka merkillä /mallilla omat murheensa.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Niinpä :wink:
varmaankin joutuu uittamaan sellaisen saksasta :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli hommaat tuon 110D mallin (tai 230TD) niin varmista, että se kannentiiviste on jo vaihdettu kertaalleen, se hajoaa siitä joka tapauksessa.

Vai pikkumurheita, no katsotaan kuinka äijän käy :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

No entinen "auto" oli Opel Astra. Sen kanssa pärjäsin 2v (Josta se oli pajalla melkein puolet ajasta) kunnes tuli hommattua Vectra. 4kk aikana tuli kilsoja peräti 30km :lol:

Eli ei tuo ainakaan pahempi voi olla :roll:

Mitäs mieltä raati olisi alla olevista vaihto-ehdoista?

<Poistin toimimattomat linkit>

1:ssä olisi ainakin Optiikka kohdillaan, Mutta automaatti laskee hieman osto intoa. Toisaalta ostaisi vaikka tuon 4 vaihtoehdon ja rakentaa siitä mieleisensä, Siihen ei paljoa tosin tarvita. 19" alut, kalvot ympäri autoa ja reilu madallus.

Ainut vaan että olen niin väri-vammanen että haluan mustana sen
:lol:


Oho, Miksi linkit ei toimi?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ehkä automaattina kannattaa ostaa.
Oma on manuaali ja sitä on ärsyttävä vispata.
Paikaltaan täyskiihdytys hankala kun ykkönen on liian pieni ja kakkonen liian iso, joutuu luistattaa.
Vaijerit menee jumiin ja kuluu, on sillon raskas käyttää.
Veholla vaijerin osahinta 173e/kpl!!!
Mutta jos ajaa paljon matka-ajoa niin kyllä se manuaalikin menee.
Ja vaijerit/mekanismin saa vanhoillakin pelaamaan kun voitelee ne kunnolla .
Ja kaikkeen tottuu.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

vito500tkm kirjoitti:Ehkä automaattina kannattaa ostaa.
Oma on manuaali ja sitä on ärsyttävä vispata.
Paikaltaan täyskiihdytys hankala kun ykkönen on liian pieni ja kakkonen liian iso, joutuu luistattaa.
Vaijerit menee jumiin ja kuluu, on sillon raskas käyttää.
Veholla vaijerin osahinta 173e/kpl!!!
Mutta jos ajaa paljon matka-ajoa niin kyllä se manuaalikin menee.
Ja vaijerit/mekanismin saa vanhoillakin pelaamaan kun voitelee ne kunnolla .
Ja kaikkeen tottuu.
Pitäis päästä tyypittää tuollaista automaattia jonnekkin :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JoniVeli kirjoitti:Pitäis päästä tyypittää tuollaista automaattia jonnekkin :roll:
Tuu käymään Turuus niin pääset ainakin kyytiin.

Automaatin ainoa huono puoli on se, jotta jos se sattuu hajoamaan niin sitten se maksaa paljon. Vaihtolaatikoita ei löydy Suomesta, mutta vanha kannattaa kyllä korjauttaa siellä Kuopion kupeessa. Kyllähän Veho laittaa siihen laatikon mutta se maksaa 5000€ :roll: plus asennus :shock:

Mikäli päädyt automaattiin, ja miksi ihmeessä et päätyisi, niin ensimmäinen toimenpide on vaihtaa sinne castrol transmax Z öljyt. Öljynvaihto siten, että turbiinistakin saadaan vanha paska pois, eli öljyä menee noin 8...9 litraa ja hintaa taitaa olla lähemmäs 200 €. Manuaalissa pahimmillaan on kytkin loppu, jolloin otetaan taas kone pois, ei ihan mukavaa sekään homma.

Ei noista mobilen esitteistä oikein mitään voi sanoa...se on tuurista kiinni mimmonen auto sieltä sattuu tulemaan.

Noista pikkuvioista, esimerkiksi termostaatti vaikuttaa pikkuvialta. Itse en ole keksinyt miten se vaihdetaan ottamatta konetta irti korista, samoin laturin vaihtaminen on kohtuu hankala homma, se tosin ei vaadi konekehikon irroittamista. (Höpöttelen OM601 koneesta, CDI on OM610).

Ei muuta kuin huolettomia kilometreja ja muistetaan pitää 24 h service numero hanskalokerossa, on se kuitenkin mukava peli maantiellä. :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kyllähän siihen viton remppaamiseen tarvii kunnon työkalut ja korjaamo laitteet että niistä moottori remonteista selviää :D. Omaan 110D:n tein kannen vaihdon kone paikallaan.
Samoten termarin vaihdon, turbon ja kykinpaketin vaihdon.
Laturista en vielä tiedä kun ei oo menny zököks, mutta eiköhän sekin sieltä jostain välistä tule.
Parkkiksella nuo hommat on varmasti hankala tehdä ja työkaluilla biltema + mitä sattuu olemaan.
Toden näköisesti veskola tietää siitä enemmän? :lol:
Cdi:stä en tiedä kun ei ole kokemusta niitten ropaamisesta.

Sulantiellä oli joku miljardin ajettu cdi bussivito automaattina. Käy sitä kokeilee niin tiedät mimmonen on 600tkm(vähintään) ajettu tomaatti vito.

Automaatin öljyt tosiaan kannattaa vaihtaa kierrättämällä.
"Roppu" vaihto on hukkaan heitettyä rahaa.
Ainahan ne automaatit arvotuksia ovat ja kalliita kun menevät rikki.
Siinä mielessä manuaalit ovat varmempia.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Huomenna pääsee tyypittää automaattia :)
ja heti sen jälkeen ostopäätös samanlaisesta :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Samoten termarin vaihdon,
Mitä kautta sait termarin vaihdettua, vai vaihdoitko samalla kun kansi oli pois ?

Entäs miten kytkin vaihdetaan manuaaliin ? Automaattia ei saa irti jollei ota konetta ulos, olen sen itse kokeillut, tai irti sen saa muttei ulos autosta :lol:

Laturi kyllä kiepsahtaa sieltä ulos pyöräkotelon kautta, ei ole kauaa aikaa kun siitä oli juttua forumilla. Toki helpompi se on ottaa kun on koko moottori irti autosta.

juu kyllä Viton ostossa kannattaa ostaa samaan kauppaan lämmitetty teollisuushalli ja autonosturi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Samoten termarin vaihdon,
Mitä kautta sait termarin vaihdettua, vai vaihdoitko samalla kun kansi oli pois ?

Entäs miten kytkin vaihdetaan manuaaliin ? Automaattia ei saa irti jollei ota konetta ulos, olen sen itse kokeillut, tai irti sen saa muttei ulos autosta :lol:

Laturi kyllä kiepsahtaa sieltä ulos pyöräkotelon kautta, ei ole kauaa aikaa kun siitä oli juttua forumilla. Toki helpompi se on ottaa kun on koko moottori irti autosta.

juu kyllä Viton ostossa kannattaa ostaa samaan kauppaan lämmitetty teollisuushalli ja autonosturi.
Joo samalla vaihdoin kun kansi oli irti. Hankala se on vaihtaa jos turbo paikallaan. Kansi irti ainakin onnistuu. Ja voi se vaihto onnistua jopa kansi ja turbo paikallaankin, ahtoputki ja vesiputki pois ja ....wbökjzösjf :evil:


Laatikon saa manuaalista alakautta pois. Sen verran vitoinsinöörit mekaanikkon hommia helpottaneet että moottorin apurungosta lähtee apurungon vasemman puoleinen palkki irti. Eli vaihto onnistuu helposti.

Innolla???... ootan että koska sen laturinki pääsee vaihtamaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Laatikon saa manuaalista alakautta pois. <...>.
ah, oliskohan se automaatti sittenkin tullut...no tuskin, liikkumavara sivusuunnassa oli liian pieni ja raamatussa sanottiin, jotta kones pois reunaehdoitta.

Automaattihan on ikuinen, mersun insinöörien mielestä, jopa niin ikuinen, ettei tarvitse edes öljyä vaihdella. heeh heh heeh, no vaihdellaan me kuitenkin vain niitä öljyjä, kun täällä Suomessa ajetaan autoilla vähän kauemmin kuin Saksassa :roll:

Piditkö turbon paikoillaan kun "nyppäsit" kannen ylös, vai nypläsitkö sen irti. Vaikka minäkin sen olen turbon nyt pariin otteeseen irroittanut, niin eipä juuri innoista moinen homma, siinä yhdessä pultissa kun tuntuu aina tuhrautuvan tunti aikaa ja selkä kipeytyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eka kerralla tuli turbokin otettua pois. Toka kerralla kun laiton toisen kannen niin sillon jätin turbon paikalleen, eli ei tarvi ottaa pois. Öljyputket pitää tietenki irrottaa osittain että turbo/pakosarjaputki hässäkkä mahtuu liikkumaan taaksepäin.

Minulla lähti ne turbon kolme pulttia kohtuu helposti pois samoten kun kannatin raudan pultti(turboa vaihtaessa ja sillon eka kerralla kun kansipahvin vaihdoin). Enempi oli ongelmia turbon tuloöljyputken liitoksen kanssa, kun ei oikee meinannu saada auki. Piti vähän "muokata" 19mm avainta jotta sen sai auki. Eikä moottorin pultit ole ainakaan ruostumaan päässy :D sen verran tiheesti on tota remppaa ollut.

Kuinkahan herkkiä viton vetarit on hajoamaan, rutisee joskus ääriasennossa, ei paljoa kuitenkaan? Ei millää jaksas vielä alkaa vaihtaa :( ... vielä. Maalatakki pitäs.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Minulla lähti ne turbon kolme pulttia kohtuu helposti pois samoten kun kannatin raudan pultti(turboa vaihtaessa ja sillon eka kerralla kun kansipahvin vaihdoin).
Niin pultit lähtevät helposti, työskentelyasento on vähän hankala. Niin, aika tiukassa se öljyputken mutteri, jollei ole otettu juuri auki ja vääntämisasento aika perseestä. Ihmeellisiä avaimia on tullut tehtyä, että tuota saa rukattua. Suurin osa avaimista on menettänyt puolet varrestaan :lol:
vito500tkm kirjoitti:Kuinkahan herkkiä viton vetarit on hajoamaan, rutisee joskus ääriasennossa, ei paljoa kuitenkaan? Ei millää jaksas vielä alkaa vaihtaa :( ... vielä. Maalatakki pitäs.
Vaihda suosiolla vain, kyllä ne nivelet kuluneet ovat, eivätkä siitä itsellään parane. Kerran kärsii niin sitten sekin on ohi. Katsastuksessa ne puuttuvat 'napsuvaan' vetoniveleen, mutta tuskin se sieltä hajoaa niin että matka katkeaa. Tokihan siellä on rasvaa sisällä :roll:
JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Valmistajan mukaan automaatti kiihtyy hitusen paremmin kuin manuaali, johtunee edullisemmasta väännöstä momentinmuuntimen avulla. Ei se vakio kyllä mihinkään kiihdy :lol: mutta siitä on hyvä aloittaa auton hajottaminen.

Muistat vain että pumpun ruuvaaminen hieman sekoittaa sen turbiinin lukon hyvää toimivuutta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Kumpi kiikarissa td vai cdi?
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

vito500tkm kirjoitti:
JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Kumpi kiikarissa td vai cdi?
Tuo jota koe ajoin oli CDI mutta se kumpi ekana löytyy ja on varusteiltaan yms sellainen kun haluan niin se hommataan. Vito on kyllä parempi kun joku f.... Transportteri
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

JoniVeli kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:
JoniVeli kirjoitti:Nyt on automaattia testattu, Sellainen on "pakko" saada. Ei sillä jalkoihin pitäisi jäädä 8)
Kumpi kiikarissa td vai cdi?
Tuo jota koe ajoin oli CDI mutta se kumpi ekana löytyy ja on varusteiltaan yms sellainen kun haluan niin se hommataan. Vito on kyllä parempi kun joku f.... Transportteri
Nyt olisi CDI Vito "tulossa" palkkasin yhden puoli tutun kaverin yrityksen hakemaan auton. Kulut on sellaset 1200e ja auto tulee ihan kotiovelle asti pestynä ja vahattuna. Niiden kautta saa myös kuulema ns. avaimet käteen perjaatteella, Eli ne olisi hoitanut katsastuksen verotuksen ja pikku-huollon (Jos tarvis). Sen hinta olisi ollut noin 2k€. Mun kautta saa kyseiseen yritykseen yhteystiedot jos kiinnostaa :wink:

Ps: Mitäs mieltä olette hinnasta?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nonii, sitten ei muuta kun kunnon huolto ja ruostesuojaus autoon kun sen suomeen saat.
Onkos saksan peli vai???
Itsellä ei kokemusta noista tuonti jutuista, mutta kuulostaa ihan ok hinnalle.
Tosiaan ne kaikki nesteet ja öljyt kannattaa vaihtaa ja muutenkin tehdä semmonen perus katsaus auton tekniikkaan. Kunnon ruostesuojaus/kotelosuojaus niin ei kukkaset pääse puhkeemaan.
Omassa 500tkm ajetussa suomiruoste tötterössä pohja pysynyt hyvänä ,mutta takaluukun alaosa, liukuoven alaosa+liukukisko kyljessä ja etulokasuojan kaaret ruosteessa. Eli ne taitaa olla semmoset herkimmät paikat.
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

vito500tkm kirjoitti:Nonii, sitten ei muuta kun kunnon huolto ja ruostesuojaus autoon kun sen suomeen saat.
Onkos saksan peli vai???
Itsellä ei kokemusta noista tuonti jutuista, mutta kuulostaa ihan ok hinnalle.
Tosiaan ne kaikki nesteet ja öljyt kannattaa vaihtaa ja muutenkin tehdä semmonen perus katsaus auton tekniikkaan. Kunnon ruostesuojaus/kotelosuojaus niin ei kukkaset pääse puhkeemaan.
Omassa 500tkm ajetussa suomiruoste tötterössä pohja pysynyt hyvänä ,mutta takaluukun alaosa, liukuoven alaosa+liukukisko kyljessä ja etulokasuojan kaaret ruosteessa. Eli ne taitaa olla semmoset herkimmät paikat.
Ihan saksasta tulee :)
Avatar
JoniVeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 06.08.2006 23:42
Paikkakunta: Helsinki

Perhosia vatsassa

Viesti Kirjoittaja JoniVeli »

Eipä varmaankaan tule hirveästi nukuttua ensiyönä. Huomenna selviää menikö 9k€ hukkaan vai tuliko ostettua ihan kunnon auto :lol:
Eli auto huomenna helsingissä 8)
Nopeaa toimintaa pojilla, 3:ssa päivässä auto suomeen :roll:


ps: Poikien kautta saa myös tilattua varaosia, styling osia ja yms :wink:
Todennäköisesti ne tekee tännekkin tunnukset kohta :roll:
Vastaa Viestiin