Muutama kysymys joita varmasti on puitu täällä jo moneen otteeseen, mutta hakukaan ei löytänyt ihan kaikkea...
Tarkoitus on siis piristää hieman 250D:tä kestävyyden ihmeemmin kärsimättä, joten vakiopumppu+pikkuturbo+cooleri -yhdistelmällä olisi tarkoitus edetä.
- Pakosarjaksi 250 Turbon alkuperäinen, vai ?
- Painekotelo samoin alkuperäisestä, vai ?
- Turboksi mikä ?
- Pumppua ei muuteta isommille elementeille, kannattaako kuitenkin säädättää pumppu esim. Mynässä tai PP:ssä toimivuuden ja polttoainetalouden takaamiseksi? Missä hinnoissa tuo säätö liikkuu?
- Coolerin koko tällaisessa "budjettivirityksessä ?
- Pakoputkiston koko kun kyse on tehoista joita vakiopumppu kykenee ruokkimaan ?
Ja jossain oli hyvät ohjeet syötön säädöstä ym. mutta missä, kun ei sattunut jäämään bookmarkkeihin...
250D turboksi
Re: 250D turboksi
Kestävyys kärsii vaparikoneen turbotuksessa ainasapele kirjoitti: - Pakosarjaksi 250 Turbon alkuperäinen, vai ?
- Painekotelo samoin alkuperäisestä, vai ?
- Turboksi mikä ?
- Pumppua ei muuteta isommille elementeille, kannattaako kuitenkin säädättää pumppu esim. Mynässä tai PP:ssä toimivuuden ja polttoainetalouden takaamiseksi? Missä hinnoissa tuo säätö liikkuu?
- Coolerin koko tällaisessa "budjettivirityksessä ?
- Pakoputkiston koko kun kyse on tehoista joita vakiopumppu kykenee ruokkimaan ?

Pakosarjaksi käy ihan vakio turbon sarja, samoin turboksi vakio turbo.
Vakiossa ei ole painekoteloa ollenkan. Ahtoputki menee suoraan turbolta imusarjaan (joka täysin erilainen ku vaparissa).
Kannattaa säädättää pumppu pajalla.
Colleri ei ole koskaan liian iso

Putkeksi riittää esim. 2.5"
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90