250D turboksi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

250D turboksi

Viesti Kirjoittaja sapele »

Muutama kysymys joita varmasti on puitu täällä jo moneen otteeseen, mutta hakukaan ei löytänyt ihan kaikkea...
Tarkoitus on siis piristää hieman 250D:tä kestävyyden ihmeemmin kärsimättä, joten vakiopumppu+pikkuturbo+cooleri -yhdistelmällä olisi tarkoitus edetä.

- Pakosarjaksi 250 Turbon alkuperäinen, vai ?
- Painekotelo samoin alkuperäisestä, vai ?
- Turboksi mikä ?
- Pumppua ei muuteta isommille elementeille, kannattaako kuitenkin säädättää pumppu esim. Mynässä tai PP:ssä toimivuuden ja polttoainetalouden takaamiseksi? Missä hinnoissa tuo säätö liikkuu?
- Coolerin koko tällaisessa "budjettivirityksessä ?
- Pakoputkiston koko kun kyse on tehoista joita vakiopumppu kykenee ruokkimaan ?

Ja jossain oli hyvät ohjeet syötön säädöstä ym. mutta missä, kun ei sattunut jäämään bookmarkkeihin...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: 250D turboksi

Viesti Kirjoittaja Jube »

sapele kirjoitti: - Pakosarjaksi 250 Turbon alkuperäinen, vai ?
- Painekotelo samoin alkuperäisestä, vai ?
- Turboksi mikä ?
- Pumppua ei muuteta isommille elementeille, kannattaako kuitenkin säädättää pumppu esim. Mynässä tai PP:ssä toimivuuden ja polttoainetalouden takaamiseksi? Missä hinnoissa tuo säätö liikkuu?
- Coolerin koko tällaisessa "budjettivirityksessä ?
- Pakoputkiston koko kun kyse on tehoista joita vakiopumppu kykenee ruokkimaan ?
Kestävyys kärsii vaparikoneen turbotuksessa aina :!:

Pakosarjaksi käy ihan vakio turbon sarja, samoin turboksi vakio turbo.
Vakiossa ei ole painekoteloa ollenkan. Ahtoputki menee suoraan turbolta imusarjaan (joka täysin erilainen ku vaparissa).
Kannattaa säädättää pumppu pajalla.
Colleri ei ole koskaan liian iso :D
Putkeksi riittää esim. 2.5"
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 07.02.2006 22:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sapele »

Mikä on vakio turbod:ssä turbona ? Mitä vaihtoehtoja, jos kohdalle sattuu ? Entäs tuo vakio turbodeen imusarja, onko käyttökelpoinen ?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Multa löytyy virheetön turbo kone :!: :!: Täydellinen kysyä voi 0500-674559 / Mikko
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin