W123: kuljettajan ikkuna herkesi toimimasta (veivattava)
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
W123: kuljettajan ikkuna herkesi toimimasta (veivattava)
Niin, kuului että kilahti ja sitten veivi jumitti . Aloin purkamaan verhoilua mutta meno tyssäsi: ovitaskun etureuna tai tarkemmin yläetukulma tuntuu olevan ovessa kiinni, miten se oikein lähtee irti ?! Verhoilun reunoja kiertää muoviset "nipsut" jotka lähtivät vetämällä, mutta että tämä ovitasku...
Samaten yläreuna eli ikkunan alareuna, lähteekö se vetämällä ylöspäin vai sisäänpäin eli sivulle ?
Auto W123 1979 sedan.
Kiittäen vinkeistä,
Markus
Samaten yläreuna eli ikkunan alareuna, lähteekö se vetämällä ylöspäin vai sisäänpäin eli sivulle ?
Auto W123 1979 sedan.
Kiittäen vinkeistä,
Markus
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Lähtee vetämällä rivakasti ylöspäin! Mutta huomioi ovitaskun kiinnitys, muovi on herkkä hajoamaan tuossa kohdassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Kiitos ! Elikkä kun kaikki "nipsut" on irti (alareunasta + sivuilta) niin sitten vaan nykäistään ylöspäin ? Ovitasku tuntuu vain olevan niin mahdottoman tiukassa, mutta kurkkimalla veikkasin itsekin että ylöspäin sen on lähdettävä.Timo L. kirjoitti:Lähtee vetämällä rivakasti ylöspäin! Mutta huomioi ovitaskun kiinnitys, muovi on herkkä hajoamaan tuossa kohdassa.
Ei sinulla ole se kiinnike irrottaessa hajonnut ?!
Niin - ja se iso kahva siinä ovessa sisäpuolella - sen alalaidassa on kolojen pohjassa kaksi ruuvia - irrota ne ja kahva putoaa maahan. Sen jälkeen oviverhoilu lähtee vetämällä ulospäin alalaita ja molemmat sivut. Ylälaita aukeaa nostamalla veroilua ylöspäin sivujen ja alalaidan jo ollessa irti.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Just ajattelin kysyä siitä kahvan alusmuovista ehditkin vastata, kiitos !
Iso kahva on irti. Mutta edelleen se ovitaskun etureuna kanittaa, nostin sen verran verhoilua että auto nousi mukana muttei tasku irrota otettaan ! Ihme juttu. Voiko se olla jumissa jotenkin, se tuntuu hieman heiluvan mutta ei nouse ylös.
Iso kahva on irti. Mutta edelleen se ovitaskun etureuna kanittaa, nostin sen verran verhoilua että auto nousi mukana muttei tasku irrota otettaan ! Ihme juttu. Voiko se olla jumissa jotenkin, se tuntuu hieman heiluvan mutta ei nouse ylös.
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Eihän tästä tule mitään ! Jopa se aukaisukahvan alusmuovi kanittaa, on niin maan perusteellisen tiukassa ! Ihanko se pitäisi lähteä vetämällä/kampeamalla ! Ja kohta antaa koko verhoilupahvi periksi ennenkuin se ovitasku irrottaa otteensa, täytyy yrittää kammeta / lyödä se ylös sieltä kolostaan.
Olen aiemmin irrottanut uudemman Golfin verhoilun eikä se laittanut näin vastaan, tosin silloin käytti ehkä ronskempia otteita, mutta tälläisen tyylikkäämmään kärryn kanssa koittaa välttää ettei mikään vain säry korjatessa ...
Olen aiemmin irrottanut uudemman Golfin verhoilun eikä se laittanut näin vastaan, tosin silloin käytti ehkä ronskempia otteita, mutta tälläisen tyylikkäämmään kärryn kanssa koittaa välttää ettei mikään vain säry korjatessa ...
Eihän joku olis korjannut ovitaskun kiinnitystä pelti ruuvilla.Jos ovitasku onkin ruuvattu kiinni jälkeenpäin ovipeltiin kiinni kun ei sen verhoilun pitäis olla alunperin kiinni muutakuin niillä muovi nastoilla reunoista jotka olet jo irroittanutkin.Se ainakin selittäisi syyn miksi noin kovasti vastustaa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
En usko että ovitasku olisi ruuvattu, sen luulisi näkyneen jo tässä vaiheessa "projektia" ... Kahvan pohjamuovikaan ei tunnu lähtevän "nätisti", mutta kun sanotte että lähtee nostamalla (etureunasta) niin sitten saa luvan lähteä, tarttee ottaa isompi meisseli käyttöön !
Ikkunan sain kiinni nytkyttelemällä ja käsin vetämällä, mutta tuppaa liukumaan sentin pari alas kun sulkee oven, ei haittaa näin lämpimällä mutta ihan kohtahan tulee pakkaset ...
Ikkunan sain kiinni nytkyttelemällä ja käsin vetämällä, mutta tuppaa liukumaan sentin pari alas kun sulkee oven, ei haittaa näin lämpimällä mutta ihan kohtahan tulee pakkaset ...
Tuotaa, ei sen ovitaskun kuuluu olla missään kiinni. Korkeintaan siina paffissa.
Minun kahdessa S123 on ovipahvin irroittaminen tapahtunut näin:
sisäaukaisukahvan muoviliuska pois varovasti, sen alta löytyy yksi kappale ristipääruuvejä, se pois;
sisäaukaisukahvan kehys pujotellaan pois;
sisäkahvasta kaksi kappaletta isoja ristipääruuveja pois;
ovenlukon kehyksen kaksi ristipääruuvija pois;
ikkunaveivin lukituslevy varovasti alaspäin nykien pois ja sen jälkeen veivi levyineen irti;
peilin sisäpaneli pois, peilin säätönamiskan saa pois lukkokappaletta liuuttamalla;
sitten kaikki muoviklipsut irti ulos (itse asiassa sisään-) päin vetämällä;
lopulta nostetaan irtonaisena riippuva pahvi ylöspäin irti ikkunankarmista. Voi olla tiukassakin.
Jos ovitasku kanittaa, veikkaan jotain ruuvia piilotettuna sinne.
Minun kahdessa S123 on ovipahvin irroittaminen tapahtunut näin:
sisäaukaisukahvan muoviliuska pois varovasti, sen alta löytyy yksi kappale ristipääruuvejä, se pois;
sisäaukaisukahvan kehys pujotellaan pois;
sisäkahvasta kaksi kappaletta isoja ristipääruuveja pois;
ovenlukon kehyksen kaksi ristipääruuvija pois;
ikkunaveivin lukituslevy varovasti alaspäin nykien pois ja sen jälkeen veivi levyineen irti;
peilin sisäpaneli pois, peilin säätönamiskan saa pois lukkokappaletta liuuttamalla;
sitten kaikki muoviklipsut irti ulos (itse asiassa sisään-) päin vetämällä;
lopulta nostetaan irtonaisena riippuva pahvi ylöspäin irti ikkunankarmista. Voi olla tiukassakin.
Jos ovitasku kanittaa, veikkaan jotain ruuvia piilotettuna sinne.
Kyllä se on. Etureunassa on klipsi, joka kiinnittyy itse oveen. Mutta se on usein tosiaan rikottuv6sa kirjoitti:Tuotaa, ei sen ovitaskun kuuluu olla missään kiinni. Korkeintaan siina paffissa.

Peilin verhouksiin ei tarvitse koskea ovipahvia poistettaessa. Ja siihen aukaisukahvan taustamuovin etureunan kampeamiseen käy pieni meisseli parhaiten

Jep, eli ovipahvin poistojärjestys 123:ssa kootusti on:
- ykkössarjan autossa (-9/79) ruuvaa oven sisäpuolinen lukitusnuppi irti tangosta
- sisäpuolisen pienen avauskahvan kynsikuppi (pohjamuovi) irti, kammetaan ensin meisselilllä TAKAreunasta jossa kaksi pikkukielekettä listan alla, sitten kammetaan muovikuppia hellästi takareunastaan irtipäin, samalla avauskahvaa avausasennossa pitäen, jolloin etureuna, jossa isompi kieleke, seuraa perässä, varotaan rikkomasta sitä etureunan ihan ohutta osaa joka menee avauskahvan etupuolelta)
- otetaan avauskahva irti sen pohjassa oleva pikkuruuvi avaamalla
- ison sisäkahvan kiinnitysruuvit irti (2 kpl jos lyhyt kahva, 3 kpl jos pitkällä riuhtaisukahvalla kuten apukuskin puolella)
- ikkunakammen peitelevy irti ja kampi pois vetämällä, varo tiputtamasta kammen takana mahdollisesti olevaa pyöreää muovista liukulevyä oven sisään
- ruuvataan lukon reunus irti
- kammetaan ovipahvin ala-, taka- ja etureunat kiinnikkeineen irti ovesta, muovisia kiinnikkeitä on yleensä ehjänä vaihteleva määrä, pahvi jää roikkumaan yläreunastaan
- vedetään ovipahvin alareunaa vähän irti ovesta ja nostetaan ylöspäin oven takareunasta alkaen, pahvi on ylhäältä kiinni metallisten klipsien ja ikkunankarmin välissä puristuksissa, varo lukon muovinupikkaa ja sivupeilin peitelevyä, peilin säätönupin irrotus voi antaa vähän lisätilaa
- jos ovitaskun kiinnike on ehjä, kammetaan se irti nostamalla ovipahvin etureunaa ylöspäin ja vetämällä taskun kiinnike irti ovesta (?)
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Tarvittaessa paikataan pölysuojana toimivaa muovikalvoa joka alkuperäisesti on oviverhoilun ja oven sisäpinnan välissä.
Tulipa dokumentoitua.
EDIT: Niin siinä käy kun aloittaa vastauksen klo 9 ja jatkaa klo 11 että pari vastausta ehtii väliin. No kertaus on opintojen äiti. Mutta täydennetään sen verran, että mielestäni peilin peitepaneelia ei kannata irrottaa, koska sen yläpään kiinnitys on toteutettu peitelevyyn valetulla muovisella pikku mulkuralla joka kulahtaa helposti yhdellä irrotuskerralla käyttökelvottomaksi eikä enää sen jälkeen pidä eli nysvääntynyt tappi ei enää pysy kiinnitysreiässä vaan plopsahtaa ulos -> peitelevy retkottaa alareunansa varassa. Ovipahvi lähtee ilmankin.
EDIT 2: Täydennetty topikin muiden kommenttien perusteella.
- ykkössarjan autossa (-9/79) ruuvaa oven sisäpuolinen lukitusnuppi irti tangosta
- sisäpuolisen pienen avauskahvan kynsikuppi (pohjamuovi) irti, kammetaan ensin meisselilllä TAKAreunasta jossa kaksi pikkukielekettä listan alla, sitten kammetaan muovikuppia hellästi takareunastaan irtipäin, samalla avauskahvaa avausasennossa pitäen, jolloin etureuna, jossa isompi kieleke, seuraa perässä, varotaan rikkomasta sitä etureunan ihan ohutta osaa joka menee avauskahvan etupuolelta)
- otetaan avauskahva irti sen pohjassa oleva pikkuruuvi avaamalla
- ison sisäkahvan kiinnitysruuvit irti (2 kpl jos lyhyt kahva, 3 kpl jos pitkällä riuhtaisukahvalla kuten apukuskin puolella)
- ikkunakammen peitelevy irti ja kampi pois vetämällä, varo tiputtamasta kammen takana mahdollisesti olevaa pyöreää muovista liukulevyä oven sisään
- ruuvataan lukon reunus irti
- kammetaan ovipahvin ala-, taka- ja etureunat kiinnikkeineen irti ovesta, muovisia kiinnikkeitä on yleensä ehjänä vaihteleva määrä, pahvi jää roikkumaan yläreunastaan
- vedetään ovipahvin alareunaa vähän irti ovesta ja nostetaan ylöspäin oven takareunasta alkaen, pahvi on ylhäältä kiinni metallisten klipsien ja ikkunankarmin välissä puristuksissa, varo lukon muovinupikkaa ja sivupeilin peitelevyä, peilin säätönupin irrotus voi antaa vähän lisätilaa
- jos ovitaskun kiinnike on ehjä, kammetaan se irti nostamalla ovipahvin etureunaa ylöspäin ja vetämällä taskun kiinnike irti ovesta (?)
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Tarvittaessa paikataan pölysuojana toimivaa muovikalvoa joka alkuperäisesti on oviverhoilun ja oven sisäpinnan välissä.
Tulipa dokumentoitua.

EDIT: Niin siinä käy kun aloittaa vastauksen klo 9 ja jatkaa klo 11 että pari vastausta ehtii väliin. No kertaus on opintojen äiti. Mutta täydennetään sen verran, että mielestäni peilin peitepaneelia ei kannata irrottaa, koska sen yläpään kiinnitys on toteutettu peitelevyyn valetulla muovisella pikku mulkuralla joka kulahtaa helposti yhdellä irrotuskerralla käyttökelvottomaksi eikä enää sen jälkeen pidä eli nysvääntynyt tappi ei enää pysy kiinnitysreiässä vaan plopsahtaa ulos -> peitelevy retkottaa alareunansa varassa. Ovipahvi lähtee ilmankin.
EDIT 2: Täydennetty topikin muiden kommenttien perusteella.
Viimeksi muokannut A. Hara, To 10.08.2006 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Taitaa sitten se klipsi olla poikki molemmasta autostani... Noh, edelliset omistajat ovat laittaneet ruuvit ovipahvin läpi siiheen taskuun eli alkuperäisesta järjestelmästä ei ole hajuakaan.
Peilin peitelevyt ovat minun autoissani ainakin sen millin tiellä. Tosin, toisesta on juuri kuvailemasi kiinnikke poikki - on kiinni ruuvilla.
Kiitos järjestyksen täydentämisestä. Oli tosinaan unohtunut se kolmas ruuvi pitkän sisäkahvan yläpäästä...
Peilin peitelevyt ovat minun autoissani ainakin sen millin tiellä. Tosin, toisesta on juuri kuvailemasi kiinnikke poikki - on kiinni ruuvilla.
Kiitos järjestyksen täydentämisestä. Oli tosinaan unohtunut se kolmas ruuvi pitkän sisäkahvan yläpäästä...
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Tästähän tulikin yllättävän isotöinen ja päänsärkyä aiheuttanut vaiva, kun vielä ulkona on lämpöasteita niin sitä mielellään pitäisi ikkunaa raollaan kun ajaa mutta mutta. Se ovitasku on edelleen paikallaan. Eilisen voimistelutuokion jälkeen olen todennut seuraavaa: taskun etukiinnike (?) liikkuu ylös-alas "hieman", eteen-taakse ei juurikaan. Jos siellä vielä olisi ruuvi, mitä suuresti epäilen, ei sen tulisi kait liikkua lainkaan. Plus että sain jo aikaan pienen halkeman ko kohtaan liiallisen nostamisen voimasta ...
Hohhoijaa, kohta joko jää ikkunamekanismi korjaamatta tai sitten väännän ovitaskun pois voimalla jolloin kiinnike rikkoontuu. Tyhjentävät neuvot on Teiltä taas tulleet joten ei tässä oikein tunnut olevan muita mahdollisuuksia.
Niin, jos siellä kuitenkin on ruuvi, ei sitä ainakaan sisäpuolelta ole ruuvattu ! Ja taskun rikkominen ei tunnu hyvältä sekään, kun auto muuten on alkuperäisessä kuosissa, ja korjaamatta jättäminen, no eihän särkinäistä autoa sovi pitää ?
Hohhoijaa, kohta joko jää ikkunamekanismi korjaamatta tai sitten väännän ovitaskun pois voimalla jolloin kiinnike rikkoontuu. Tyhjentävät neuvot on Teiltä taas tulleet joten ei tässä oikein tunnut olevan muita mahdollisuuksia.
Niin, jos siellä kuitenkin on ruuvi, ei sitä ainakaan sisäpuolelta ole ruuvattu ! Ja taskun rikkominen ei tunnu hyvältä sekään, kun auto muuten on alkuperäisessä kuosissa, ja korjaamatta jättäminen, no eihän särkinäistä autoa sovi pitää ?
Tuolla
http://mb.braingears.com/123_DISK2/prog ... 72-100.pdf
on ovipaneelin irrotusohje jossa käsittääkseni opastetaan myös tuo kaukalon kiinnitysklipsin irrotus näin:
"Lift door cover at the front so far, until the front hook of the door bag can be lifted out of the door inner panel."
Eli sitten kun ovipaffi olisi jo irrotettu kaikista reunoistaan, myös yläreunasta, kammetaan ovipahvin etureunaa ylöspäin ja samalla sohelletaan jollain ruumiinosalla sinne pahvin ja oven väliin ovitaskun kohdalta ja kokeillaan lähtiskö se taskun kiinnike irtipäin ovesta. Näinkö?
Ohjeessa oleva kuvakaan ei ollut liian selvä.
Ei nää mersuissa pitäisi olla näin vaikeita...
Muokkasin tuota ylempänä olevaa dokumentaatiota vielä tältä osin.
http://mb.braingears.com/123_DISK2/prog ... 72-100.pdf
on ovipaneelin irrotusohje jossa käsittääkseni opastetaan myös tuo kaukalon kiinnitysklipsin irrotus näin:
"Lift door cover at the front so far, until the front hook of the door bag can be lifted out of the door inner panel."
Eli sitten kun ovipaffi olisi jo irrotettu kaikista reunoistaan, myös yläreunasta, kammetaan ovipahvin etureunaa ylöspäin ja samalla sohelletaan jollain ruumiinosalla sinne pahvin ja oven väliin ovitaskun kohdalta ja kokeillaan lähtiskö se taskun kiinnike irtipäin ovesta. Näinkö?

Ei nää mersuissa pitäisi olla näin vaikeita...

Muokkasin tuota ylempänä olevaa dokumentaatiota vielä tältä osin.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Se lähti ! Ja ehjänäkin vielä !
Ohessa kuva miltä se taskun etukiinnikkeen korvakkeen paikka pellissä näyttää, kuvattu edestäpäin. Ruskea ei ole ruostetta vaan ruosteensuoja-ainetta...

Seuraavassa kuva itse kiinnikkeestä, kuvattu ylhäältä käsin (vasemmalla näkyy oven etureunaa). Myös aiheuttamani hiushalkema näkyy ...

Ikkunan liikuttelumekanismi on viallinen, tippui jousi käteen kun avasin suojamuovi ja koetin kädellä. Plus että jousen kohdalla ollut suorakaiteen muotoinen kiinnike tukitankoihin (niihin vinoihin) on poissa, tällöin ikkuna kampeaa vinoon kun koettaa nostaa tai laskea ? Vinkkejä vai tilaanko romuttamolta koko mekanismin ? Osia oli oven pohjalla "läjä" mutta kun oven stoppimekanismi on myös hajalla (se mikä piättää ovea osittain auki -asennoissa) niin en ole vielä päässyt selville mistä mikäkin osa...
Ohessa kuva miltä se taskun etukiinnikkeen korvakkeen paikka pellissä näyttää, kuvattu edestäpäin. Ruskea ei ole ruostetta vaan ruosteensuoja-ainetta...

Seuraavassa kuva itse kiinnikkeestä, kuvattu ylhäältä käsin (vasemmalla näkyy oven etureunaa). Myös aiheuttamani hiushalkema näkyy ...

Ikkunan liikuttelumekanismi on viallinen, tippui jousi käteen kun avasin suojamuovi ja koetin kädellä. Plus että jousen kohdalla ollut suorakaiteen muotoinen kiinnike tukitankoihin (niihin vinoihin) on poissa, tällöin ikkuna kampeaa vinoon kun koettaa nostaa tai laskea ? Vinkkejä vai tilaanko romuttamolta koko mekanismin ? Osia oli oven pohjalla "läjä" mutta kun oven stoppimekanismi on myös hajalla (se mikä piättää ovea osittain auki -asennoissa) niin en ole vielä päässyt selville mistä mikäkin osa...
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Kaipaan siis vikkejä ikkunannostomekanismin korjaamiseen, tuntuu olevan vaikea päästä käsiksi ko osiin, olen irroittanut sisäpuolelta verhoilun ja suojamuovia sen ison aukon kohdalta. Onko kukaan tehnyt ko. operaatioa ennen ? Vaikka ei tuntunut romuttamo ottavan paljoa koko mekanismista, 11e oli pyynti (plus saman verran rahtia päälle...) !
Ja ennenkaikkea mikäli jollain olisi räjäytyskuvaa mekanismista olisin erittäin kiitollinen ! Niin tietäisin mitä minulta puuttuu, ja miten ne osat mitä on kourassani kuuluisi olla siellä oven sisällä
Ja ennenkaikkea mikäli jollain olisi räjäytyskuvaa mekanismista olisin erittäin kiitollinen ! Niin tietäisin mitä minulta puuttuu, ja miten ne osat mitä on kourassani kuuluisi olla siellä oven sisällä

- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi