Öljykö väärää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kimmo l
Mersumies
Mersumies

Öljykö väärää?

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:cry: Ajettu 243tkm.Öljyinä ollut huoltokirjan mukaan aina Mobil rallyformula 1.
Tälleen pääsi käymään :(
:oops: Onko tyyppi vika m102........ moottoreissa vai vaan huonoo tuurii? :roll:
Kuva
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
timo230e
Mersumies
Mersumies

Usko tai älä

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mutta tota mobilia on moitittu ennenkin mersun nokka-akseli vikojen aiheuttajaksi. :shock:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

mitä öljyä

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Kerran olin ostamassa itse öljyä motonetistä, kun kuulin kun pari kaveria
jutteli mitä laitettaisiin seuraaviin huollettaviin autoihin >> he keskustelivat mikä oli halvin ja mikä on pysynyt sisällä no sitten toinen sanoi, että hän käyttänyt diesel mersuissa teräketju öljyä sekoitettuna vanhaan "jäteöljyyn".
Toinen sanoi >> otetaan sitä sitten, sehän on halpaakin.

Mihin moraali on kadonnut huolloista.
Itse olen ollut elektroniikan huoltotehtävissä ja tiesin tasantarkkaan ne lafkat jotka laittoivat kodinkoneisiin jo vanhoja osia mukamas uusina! En itse koskaan olisi vienyt omaa laitetta edes takuu huoltoon tiettyihin paikkoihin>>takuu koneisiin vaihdettiin heikompia osia jotta ne hajoisivat helpommin>> nyt tilanne on sentään hieman parantunut (muutama meni konkkaan)

Sama on näköjään autohuolloissa, täytyy huoltaa autot itse...
AriK123
Mersumies
Mersumies

Re: mitä öljyä

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

capriceman kirjoitti:Kerran olin ostamassa itse öljyä motonetistä, kun kuulin kun pari kaveria
jutteli mitä laitettaisiin seuraaviin huollettaviin autoihin >> he keskustelivat mikä oli halvin ja mikä on pysynyt sisällä no sitten toinen sanoi, että hän käyttänyt diesel mersuissa teräketju öljyä sekoitettuna vanhaan "jäteöljyyn".
Toinen sanoi >> otetaan sitä sitten, sehän on halpaakin.
No tuo kuulostaa jo tosi törkeältä! En ymmärrä, mitä tuollaisten tyyppien päässä oikein liikkuu. :?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies

Re: Öljykö väärää?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Siinähän se näkyy RF:n tulos :wink:
k.j kirjoitti::cry: Ajettu 243tkm.Öljyinä ollut huoltokirjan mukaan aina Mobil rallyformula 1.
Tälleen pääsi käymään :(
:oops: Onko tyyppi vika m102........ moottoreissa vai vaan huonoo tuurii? :roll:
* EDIT: siirretty tekniikka -forumille jonne tekniikkatarinat kuuluvat T: Ylläpito *
Vastaa Viestiin