Airbag ja sen"käyttöikä"
Airbag ja sen"käyttöikä"
Terve!
Tästä varmaan on ollut ennenkin puhetta,mutta haulla en löytänyt mitään.
Joskus duunin Ducaton manuaalia selaillessa osui silmään kohta jossa sanottiin,että airbag on uusittava 10 vuoden välein.Hiljattain hommasin w124 230 ce:n vm.89 ja kuskin keskipilarissa on tarra jossa teksti: SRS "varustuksen" uusinta päivä 6/1999 ja auton käyttöönottopäivä on 4/89,eli tuo kymmenen vuotta tässäkin.
Varsinainen kysymys on,että onko kukaan kuullut että esim.katsastus olisi tyssännyt tähän vanhaksi menneeseen SRS systeemiin?
Olen kysellyt asiaa usealta kaveriltani jotka on duunissa mm. bmw:llä,fordilla ja vehossa niin kukaan ei ole kuullutkaan moisesta jutusta,että airbagia pitäisi uusia muuten kuin mällin jäljiltä vaikka ei olisi jostain syystä lauennutkaan.
Tästä varmaan on ollut ennenkin puhetta,mutta haulla en löytänyt mitään.
Joskus duunin Ducaton manuaalia selaillessa osui silmään kohta jossa sanottiin,että airbag on uusittava 10 vuoden välein.Hiljattain hommasin w124 230 ce:n vm.89 ja kuskin keskipilarissa on tarra jossa teksti: SRS "varustuksen" uusinta päivä 6/1999 ja auton käyttöönottopäivä on 4/89,eli tuo kymmenen vuotta tässäkin.
Varsinainen kysymys on,että onko kukaan kuullut että esim.katsastus olisi tyssännyt tähän vanhaksi menneeseen SRS systeemiin?
Olen kysellyt asiaa usealta kaveriltani jotka on duunissa mm. bmw:llä,fordilla ja vehossa niin kukaan ei ole kuullutkaan moisesta jutusta,että airbagia pitäisi uusia muuten kuin mällin jäljiltä vaikka ei olisi jostain syystä lauennutkaan.
Muistaakseni RS:n tai SRS:n on taattu toimivan vanhemmissa vehkeissä ainakin sen 10-15 vuotta. Olikohan peräti huolto-tai ohjekirjassa mainintaa aiheesta...
Tehdas on itse testannut W126:n vm. 1980 bägin toimivuuden vuonna 1992; tyyny toimi moitteetta.
http://www.whnet.com/4x4/crashes.html -sivun puoliväli
Tehdas on itse testannut W126:n vm. 1980 bägin toimivuuden vuonna 1992; tyyny toimi moitteetta.
http://www.whnet.com/4x4/crashes.html -sivun puoliväli
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattanee tehdä anonyymi tiedustelusoitto paikkakunnan katsastusviranomaiselle
. Ei vaan sieltä voisi ihan tosissaan kysyä, syynätäänkö näitä missään. Eihän joka autossa edes ole mitään tarroja (esim. allekirjoittaneen).

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Käsittääkseni siinä kohtaa on mahdollista poistaa Airbagit, jos autosta on olemassa rinnakkaismalli, jossa ei bägejä ole. Itsellä on '89 mallisessa autossa perätä kaksi pussia ja ajattelin niin, että jos vaihtopakko eteen tulee niin poistan koko systeemin.p.g. kirjoitti:Halvaksi tulee joo vaihdella,lähestulkoon paaliin saa viedä auton siinä vaiheessa : )
-A-J-
Oliko mitään arviota hinnasta?Aki H. kirjoitti:Tiedustelin asiaa aikoinaan Suomen merkkihuollosta ja sanoivat että noin kallis toimenpide ei kuulu täällä maassa huolto-ohjelmaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi