Kl:n lokarit ?
Kl:n lokarit ?
Moron kaikille,
oikea etulokasuoja otti hieman osumaa ja tarkoitus olisi vaihtaa tilalle uusi. Kl-varaosissa oli tarvikevaraosalla hintaa 75,-. Oliskos kellään kokemuksia laadusta/istuvuudesta.
Mitenkäs myös asennuksen kanssa, päivä vai kaksi?
Kiitos vastauksista.
tv: Masa
oikea etulokasuoja otti hieman osumaa ja tarkoitus olisi vaihtaa tilalle uusi. Kl-varaosissa oli tarvikevaraosalla hintaa 75,-. Oliskos kellään kokemuksia laadusta/istuvuudesta.
Mitenkäs myös asennuksen kanssa, päivä vai kaksi?
Kiitos vastauksista.
tv: Masa
loksu
yksi ammatti maalari sanoi kysyessä tuota samaa asiaa että mitä eroa tarvike ja alkuperäisellä: osta "poika" alkuperäinen siinä on jo painossa suuri ero.tosin oli väyrysestä kyse ja hän on niitä maalannut jokusen eli kokemusta löytyy.
Star
Tarvike on tarvike, eli ohutta peltiä. Jos itselle tekee niin unohda ja hommaa alkuperäinen.
Omassa mesessä oli lokarit vaihdettu tarvikkeisiiin 5 vuotta sitten, nyt ovat ihan mädät, laitoin tilalle alkuperäisen käytetyn vielä priima kuntoinen.
Omassa mesessä oli lokarit vaihdettu tarvikkeisiiin 5 vuotta sitten, nyt ovat ihan mädät, laitoin tilalle alkuperäisen käytetyn vielä priima kuntoinen.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Huomioikaa kuitenkin hinta ero joka on luokkaa alkuperäinen 3 kertaa kalliimpi.JTY kirjoitti:Tarvike on tarvike, eli ohutta peltiä. Jos itselle tekee niin unohda ja hommaa alkuperäinen.
Omassa mesessä oli lokarit vaihdettu tarvikkeisiiin 5 vuotta sitten, nyt ovat ihan mädät, laitoin tilalle alkuperäisen käytetyn vielä priima kuntoinen.
Mätäneehän ne tarvikkeet joo, mutta meinaatteko ettei orkkikset mätäne ihan samalla tavalla jos niitä ei ole sisäpuolelta suojattu kunnolla.
Peltiä ne on molemmat

Eli suojauksella on suurin merkitys siihen kauanko ne kestää oli ne sitten mersun merkillä varustettuja tai ei...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mää ostin ekan loksun motonetistä, se oli ihan paska. ei oikeen sopinut paikoilleen ja rengas otti kaareen kiinni, kun sitä taitosta ei oltu tehty loppuun saakka. kerkesin maalaankin jo ja sit vasta sentaan. no ei auttanu, roskiin! sitten ostin KL:stä. se oli jo parempi, mutta ei sekään ihan hyvä oo. no aikansa, kun sovitteli ja rälläkällä sitä taitosta muakkaili, niin kyllähän siitä melkein hyvän sai. ja maalaukset tein virheistä oppineen vasta sovittelujen ja muakkauksien jälkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tutun automaalarin tuomio oli mulle kun pitäis kanssa etuloksuja vaihtaa kohtapuoliin että tarvikeloksut ei oikein ikinä sovi mihinkään merkkiin 'heittämällä'. Kokemusta w124 loksuista ainakin on. Silti kehotti tarvikeloksut ostaan koska saa kuulemma sovitettua melko helpolla ja ovat 'riittävän hyvät'.
Tämmöisen syyn olen kuullut tarvikeloksujen hiukan huonoon istumiseen että tarvikevalmistajat ostavat kuluneet muotit näiltä alkuperäisosia valmistavilta firmoilta ja siksi niissä olisi vähän heittoja. Tämän jutun paikkansapitävyydestä onkin sitten paha sanoa mitään.
Tämmöisen syyn olen kuullut tarvikeloksujen hiukan huonoon istumiseen että tarvikevalmistajat ostavat kuluneet muotit näiltä alkuperäisosia valmistavilta firmoilta ja siksi niissä olisi vähän heittoja. Tämän jutun paikkansapitävyydestä onkin sitten paha sanoa mitään.
Eiköhän niillä ole varaa ostaa alkeperäinenki malliksi ku maksaa kuitenki "vain" ~200€Toni.H kirjoitti: Tämmöisen syyn olen kuullut tarvikeloksujen hiukan huonoon istumiseen että tarvikevalmistajat ostavat kuluneet muotit näiltä alkuperäisosia valmistavilta firmoilta ja siksi niissä olisi vähän heittoja. Tämän jutun paikkansapitävyydestä onkin sitten paha sanoa mitään.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Taitaapa olla niin, että äkkiä häviää se raha minkä lokarin hinnassa säästää, jos ammattimies sitä tarvikelokaria paikoilleen parikin ylimääräistä tuntia vääntää. Lisäksi saa vielä iteleen paklatun lokarin.
edit: Tietysti riippuu siitäkin, missä kunnossa auto, johon lokari vaihetaan, on. Jos on hyvin säilynyt ja itelleen mieleinen yksilö kyseessä, kannattaa laittaa orkkis. Jos taas kohteena on elonsa parhaat päivät nähnyt ruosteinen korin- ja tekniikanvaihto "aito suomiauto", ei varmaankaan tarvitse ihan hirveesti loksujen istuvuutta miettiä.
edit: Tietysti riippuu siitäkin, missä kunnossa auto, johon lokari vaihetaan, on. Jos on hyvin säilynyt ja itelleen mieleinen yksilö kyseessä, kannattaa laittaa orkkis. Jos taas kohteena on elonsa parhaat päivät nähnyt ruosteinen korin- ja tekniikanvaihto "aito suomiauto", ei varmaankaan tarvitse ihan hirveesti loksujen istuvuutta miettiä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Niin meikäläinen ainakin ymmärsi että kyse on jostain koneesta tai siihen kuuluvista muoteista, ei itsessään pelkistä lokareista.Jube kirjoitti:Eiköhän niillä ole varaa ostaa alkeperäinenki malliksi ku maksaa kuitenki "vain" ~200€Toni.H kirjoitti: Tämmöisen syyn olen kuullut tarvikeloksujen hiukan huonoon istumiseen että tarvikevalmistajat ostavat kuluneet muotit näiltä alkuperäisosia valmistavilta firmoilta ja siksi niissä olisi vähän heittoja. Tämän jutun paikkansapitävyydestä onkin sitten paha sanoa mitään.
W124 200D -87 715tkm
Tämmöisen syyn olen kuullut tarvikeloksujen hiukan huonoon istumiseen että tarvikevalmistajat ostavat kuluneet muotit näiltä alkuperäisosia valmistavilta firmoilta ja siksi niissä olisi vähän heittoja. Tämän jutun paikkansapitävyydestä onkin sitten paha sanoa mitään.[/quote]
Juu aivan oikein olet kuullut, useampikin tarvikepeltiosien
valmistaja käyttää juurikin näitä kuluneita orggisosien
muotteja.
Ja kyllä sen KL:n lokasuojan saa istumaan esim. W124:n
aika pienellä työllä ja kun hintaero alkuperäiseen on tosiaan
aika raju, niin itse ainakin olen laittanut usein tarvikelokasuojan.
Ja mitä tulee ruostumiseen, tosiaan kunnon ruostesuojaus
muistettava aina riipumatta siitä, käytetäänkö harakiri vai
tarvikeosia.
Mersun alkuperäinen sisälokarihan tuppaa
hankaamaan lokasuojan sisäpintaa aika ikävällä tavalla
(siitä hieman kaaren yläpuolelta), joten siihen hankauskohtaan
olen laittanut aina ennen maalausta ja ruostesuojausta
pensselillä tai massaruiskulla levitettävän kumimaisen
kiveniskumassan (harmaata), samalla tavoin kun esim.
W124&W210 alkuperäisessä lokasuojassakin on.
Mutta kyllähän se käytettykin mutta ehjä alkuperäinen
aina keskinkertaisen tarvikeosan voittaa...
Juu aivan oikein olet kuullut, useampikin tarvikepeltiosien
valmistaja käyttää juurikin näitä kuluneita orggisosien
muotteja.
Ja kyllä sen KL:n lokasuojan saa istumaan esim. W124:n
aika pienellä työllä ja kun hintaero alkuperäiseen on tosiaan
aika raju, niin itse ainakin olen laittanut usein tarvikelokasuojan.
Ja mitä tulee ruostumiseen, tosiaan kunnon ruostesuojaus
muistettava aina riipumatta siitä, käytetäänkö harakiri vai
tarvikeosia.
Mersun alkuperäinen sisälokarihan tuppaa
hankaamaan lokasuojan sisäpintaa aika ikävällä tavalla
(siitä hieman kaaren yläpuolelta), joten siihen hankauskohtaan
olen laittanut aina ennen maalausta ja ruostesuojausta
pensselillä tai massaruiskulla levitettävän kumimaisen
kiveniskumassan (harmaata), samalla tavoin kun esim.
W124&W210 alkuperäisessä lokasuojassakin on.
Mutta kyllähän se käytettykin mutta ehjä alkuperäinen
aina keskinkertaisen tarvikeosan voittaa...