Olen paininut tämän ongelman kanssa todella pitkään. Eli kun auton kylmänä starttaa kaikki on niin kuin pitääkin - avaimen kääntö startti asentoon ja auto käy, samoin homma toimii jos auto on juuri sammutettu. Mutta jos autolla on ajettu vähintään 5min ja tämän jälkeen auto on seisonut enemmän kuin 10min niin käynnistäminen on todellinen sahaamisen taidonnäyte...
Tähän mennessä vaihdettuja osia:
-Tulpat + johdot
-Ilmanputsari
-Bensansuodatin
-Laturi
-Tyhjäkäynnin ohjausyksikkö
-Tyhjäkäynnin lisäilmaluisti
-Ruiskun suuttimet
-Kumikaulus ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välillä
Näiden osien vaihdolla tuota seisonnan jälkeistä käyntiinlähtöä ei vaan ole saanut helpommaksi, auto on kyllä muuten muuttunut joka kerran paremmaksi mutta tuo ongelma on edelleen paha.
Ideoita ja korjausehdotuksia?
Kiitos
Huono käyntiinlähtö puolilämpöisenä...ONGELMA RATKASTU
Huono käyntiinlähtö puolilämpöisenä...ONGELMA RATKASTU
Viimeksi muokannut jpaitala, Ma 28.08.2006 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omaan kysymykseen vastausta /ratkaisuya ehdotan mutta mielipiteitä haluaisin...
Ratkaisu perustuu vanhoja threadeja selattuani seuraavan threadin neljään viimeiseen postaukseen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Threadissahan ehdotetaan että huonon lämpöisen käynnistyksen estää bensanpaiden katoaminen syystä että takaisinvirtauksen estävä palloventtiili olisi jämähtänyt auki.
Onko tämä palloventtiili tässä kuvassa näkyvä mokkula heti pumpun perässä vasemmalla?

Ja jos on niin voiko vanhaa "pelastaa" ja jos ei niin löytyykö uutta miten helposti?
Kiitos
Ratkaisu perustuu vanhoja threadeja selattuani seuraavan threadin neljään viimeiseen postaukseen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Threadissahan ehdotetaan että huonon lämpöisen käynnistyksen estää bensanpaiden katoaminen syystä että takaisinvirtauksen estävä palloventtiili olisi jämähtänyt auki.
Onko tämä palloventtiili tässä kuvassa näkyvä mokkula heti pumpun perässä vasemmalla?

Ja jos on niin voiko vanhaa "pelastaa" ja jos ei niin löytyykö uutta miten helposti?
Kiitos
Tuo mokkula on bensan "tulo" puolella, eli tankin ja pumpun välissä. Paineen säädin löytyy imusarjan luota. En tiedä mikä se on.
Painepuolen putki näkyis vuotavan liitoksesta. Siitä seuraa paineen häviäminen järjestelmästä seisonnan aikana. Varmista että liitos ei vuoda auton käydessä kusemalla. Joskus olen nähnyt tuollaisesta liitoksesta tulevan pistemäisen bensa vuodon, eli vuotokohdasta lensi bensaa alle millin paksusena suihkuna, jota ei tahtonu heti huomata, se kun tulee kovalla paineella.
Painepuolen putki näkyis vuotavan liitoksesta. Siitä seuraa paineen häviäminen järjestelmästä seisonnan aikana. Varmista että liitos ei vuoda auton käydessä kusemalla. Joskus olen nähnyt tuollaisesta liitoksesta tulevan pistemäisen bensa vuodon, eli vuotokohdasta lensi bensaa alle millin paksusena suihkuna, jota ei tahtonu heti huomata, se kun tulee kovalla paineella.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Jonkinmoinen takaiskuventtiili on siinä pumpun lähtöpuolella. Kuvassa pumpun rungon ja lähtöputken banjon välissä.jpaitala kirjoitti:Torstaina koputtelin bensapumppua ja siitä lähteävää painelinjaa "varovasti" isolla ruuvimeisellelillä ja ainakin perjantain ajan auto toimi kuten sen pitääkin eli ei sahaamista minkään seisonnan jälkeen... vika siis ilmeisesti on paikallisestettu sitten tuohon bensapumppuun?!
Kliks.
t.
Risto
E500 – 211.070
Vaihdoin vajaa viikko sitten uuden boschin bensapumpun jossa mukana tulee myöskin tämä kuuluisa takaisinisku venttiili... ja kappas vain, lähes 2kk etsitty vika on nyt sitten viimein korjattu. Eli nyt auto lähtee jälleen käyntiin kuten sen pitääkin eli vain avaimesta kääntämällä ilman mitään sahaamisia välittömästi käyntiin hörähtäen.



