722.3 laatikossa liikaa öljyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

722.3 laatikossa liikaa öljyä

Viesti Kirjoittaja mazza »

Eli, mitäköhän tuommoinen aiheuttaa? tarkastin tässä laatikkoöljyt ensimmäistä :oops: kertaa ja siellähän oli öljyä 10cm yli max. viivan :( . öljy oli hyvän punaista, ettei ainakaan se enteile mitään... jossain vaiheessa pitäis ne jouset(?) vaihtaa sinne kunhan saan kuvat hommaan, luistaa hieman 2->3 vaihdossa sekä kylmällä koneella käy "vapaalla". sitä vain tässä haen että voinko nyt ajaa turvallisin mielin vielä hetken ryömimättä auton alle? lähiviikkoina auto menee kuitenkin nosturille.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Tarkastitko öljyt koneen käydessä tyhjäkäynnillä,käyden läpi hitaasti
prnd212dnrp.
Auto tasaisella,öljyt lämpimänä?

Niitä EI siis tarkasteta moottori sammuksissa,jolloin näyttää liikaa.
C220 CDI vm.2000
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

:oops: .... okei eli kait siellä sitte on oikian verran... :D
pitääpä kattua sitte ku saa taas koneen kasaan ja käyntiin.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mistäs toi vappaalla käyminen johtuu :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

petska kirjoitti:mistäs toi vappaalla käyminen johtuu :lol:

Maallikon selitys:
Öljypohja noissa on sellainen pieni "pannu".
Koneen käydessä,lootan pyöriessä hörppää aika paljon öljyä kiertoon,
jolloin tuo tikun näyttämä määrä on oltava siellä reservissä vähintään.

Spesialistit varmaan tietää enemmän öljypumpuista yms....
C220 CDI vm.2000
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

petska kirjoitti:mistäs toi vappaalla käyminen johtuu :lol:
taitaa olla kolmosen pakka menossa tai ne jouset sieltä väsähtäny... pitää nyt tossa keväämmällä vaihtaa ne jouset sinne ja katsoa mitä käy...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

levyt vaihtoon...tai vie koko loota siekkiselle niin tulee kuntoon...
Itse tein ja säästin
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

petska kirjoitti:levyt vaihtoon...tai vie koko loota siekkiselle niin tulee kuntoon...
jotain tässä kyllä tapahtuu, mutta kokeillaan nyt ensin noita jousia. kunhan sais tuon auton vaan toimimaan... vesipumpussa häikkää tai termostaatti jumissa sekä ainakin yks tulpanjohto pitäis vielä vaihtaa... kuhan kerkijäis.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

mazza kirjoitti:
petska kirjoitti:levyt vaihtoon...tai vie koko loota siekkiselle niin tulee kuntoon...
jotain tässä kyllä tapahtuu, mutta kokeillaan nyt ensin noita jousia. kunhan sais tuon auton vaan toimimaan... vesipumpussa häikkää tai termostaatti jumissa sekä ainakin yks tulpanjohto pitäis vielä vaihtaa... kuhan kerkijäis.
Tyhmän pitää heittää kysymys ja kysyä että mitkä jouset meinasit vaihtaa??
Mulla myös luistaa 2-3 väli. (öljyä on)
Laatikko on vissii mulla 722.5?
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Manu300cea24 kirjoitti:
mazza kirjoitti:
petska kirjoitti:levyt vaihtoon...tai vie koko loota siekkiselle niin tulee kuntoon...
jotain tässä kyllä tapahtuu, mutta kokeillaan nyt ensin noita jousia. kunhan sais tuon auton vaan toimimaan... vesipumpussa häikkää tai termostaatti jumissa sekä ainakin yks tulpanjohto pitäis vielä vaihtaa... kuhan kerkijäis.
Tyhmän pitää heittää kysymys ja kysyä että mitkä jouset meinasit vaihtaa??
Mulla myös luistaa 2-3 väli. (öljyä on)
Laatikko on vissii mulla 722.5?
http://articles.mbz.org/transmission/k1/
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Siis tarkentakaapa noista jousista vielä.. Minkälainen vaihto.. meneekö kotikonstein paikallee..
kylmänä nostattaa kierroksia liikkeelle lähdössä jotenkin laiska lähte... voiskos tuo auttaa... :roll:
Vastaa Viestiin