E-320 CDI T -00 Käy huonosti "kylmänä" ja.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
teresa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 24.09.2005 13:06

E-320 CDI T -00 Käy huonosti "kylmänä" ja.

Viesti Kirjoittaja teresa »

Siis kun auto on seissyt esim. yön yli, niin kone käynnistyy "honottamaan". Käy epätasaisesti. Hiukan kun kaasuttelee niin käy taas tasaisesti. Vika tuntuu pahenevan koko ajan, eli saa ajella tai kaasutella aina pitempään ennen kuin palautuu normaaliksi. Sitten vastaavasti varsinainen startti kone kuumana on pitkä. Tuntuu, että vieteri on sitä pitempi mitä lähempänä lämmöt on normaalia. Hyvin pyörittää aina, mutta kuumana startti tosiaan kestää selvästi liian pitkään, yli kolmekin sekuntia. Kylmänä jyrähtää sentään käyntiin noin sekunnissa tosin honottamaan. Ajossa ei koskaan mitään ongelmia.
Oli tossa huollossakin alku kesästä. Silloin ei vielä ollut kylmäkäynti ongelmaa tai eihän toi mootorin lämpö siis mihinkään vielä ehdi nousta kun jo käy normaalisti. Suuttimien prikat vaihdettiin ja muutenkin kaveri katteli sillä silmällä josko jotain vikaa löytyy. Kuumana pitkästä vieteristä ei päästy yksimielisyyteen, mistä se johtuis. Kertoili vain ettei mitään ilmavuotojakaan ole ja muutenkin kaikki OK.
Viimeksi muokannut teresa, Ke 16.08.2006 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Ite lähtisin vika koodeista ja suuttimien testauksesta liikkeelle.

Ensiavuksi Fortea tankkiin josko suuttimet putsaantuisivat.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Sen verran visainen vika että jäi mietityttämään...

Josko sittenkin jotain ilmavuotoa. Tai ilmamassamittari on likainen/ lopussa. :? toikin on huono arvaus kun muutoin moottori toimii normaalisti. 8) Jotenkin toi viittaisi siihen että koneen säätömekanismi olisi häiriintynyt ja annostelisi pollttoainetta ja ilmaa tyhjäkäynnin tuntumassa vähän väärin.

Tuntuu siltä että kuuma kone ei saa polttoainetta juuri ollenkaan startatessa. Muutoin se käynnistyisi ihan pakostikkin.

Veikkaus on että jokin anturi ei toimi normaalisti. ( puhdas arvaus)
W210 290TD T
teresa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 24.09.2005 13:06

Ilmamassamittaria tulikin jo vaihdeltuun.

Viesti Kirjoittaja teresa »

Mulla sattui olemaan toinenkin anturi. Kokeilin vaihtaa, ei muutosta mihinkään suuntaa. Vikakoodeissa ei löytynyt mitää silloin kesän alussa, mihin olis kiinnittänyt huomiota. Toki oli vanhoja alijännitehälyjä tms. joissain laitteissa.
Mitään aktiivista hälyä ei missään. Silloin ne nollattiin kaikki. Nyt olis tietysti hyvä käydä siltä osin testerissä. Kaikki mitä on tullut on sit tullu tänä kesänä.
Niin, ajattelin vaan että olisko yksi ja sama vika joka oireilee noin. Josko jollain olis ollu samat oireet.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Joku suutin vuotaa epäilen näin.
RED POWER IHC DT-358
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Dieselpower kirjoitti:Joku suutin vuotaa epäilen näin.
Niin minäkin

Suutin voi vuotaa joko "ulospäin", jolloin suihkusta tulee huono.
Tai "sisäänpäin", jolloin sen toiminta häiriintyy pienillä paineilla (=kierroksilla).
Tai se voi olla ihan halkikin.


Käsittääkseni suuttimen toiminnassa olevat häiriöt pitäisi kyllä ainakin pystyä päättelemään testerin tiedoista.
Eiköhän nuo veholla ainakin tiedä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teresa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 24.09.2005 13:06

Testeriin nyt sitten ensin.

Viesti Kirjoittaja teresa »

Suuttimet kateltiin ennen kesää läpi. Tietysti voi olla sen jälkeen jotain tullu.
Menen testeriin suosiolla, katellaan. Ihmettelin tässä pitkien starttien myötä myös tuota Tipp-Start toimintoa. Luulin, että se on noissa kaikissa aina, on sitten bensa tai diesel. Minulla kun ei sellaista tunnu olevan tai ei ainakaan pelaa. Eli jos en itse joka kerta pidä avainta loppuun asti "3"-sennossa, silloin siis kun ei lähde kone lämpimänä samalla sekunnilla käyntiin, niin siihen pysähtyy. Eli siis jos irrotan avaimesta ennen kuin käynnistyy, ei jatka starttia kunnes käynnistyy. Muistan vaan pelästyneeni kun emännän 202:n bensa starttaili itekseen todella pitkään muutaman kerran, kun ilmamassamittari oli täysin hengetön.
teresa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 24.09.2005 13:06

Pari suutinta vaihtoon, pelaa taas.

Viesti Kirjoittaja teresa »

Ajattelin ihan vaan ilmoitella, että Pari suutinta siellä tosiaan oli korjausarvot tapissa. ( Ärsyttää kaikki keskusteluketjut mitkä loppuu kesken, eikä kysyjä enää kerrokaan mikä se vika tms. sitten olikaan.) No, kahdella uudella käy ja käynnistyy normaalisti kuumana ja kylmänä. Kiitos vaan taas neuvoista.

Miten muuten on, mistä halvimmalla noita BOSCHIN vaihtosuuttimia. Tähän 320:seen en löytänyt Suomesta alle 270 e / kpl., siis kun antaa vanhat vaihdossa. Varsin outoja hintoja samoista Veholla ja vielä erillaisia riippuen mistä päin kyseli. Varsinkin toi vanhojen hyvitysarvo yleensäkin kummastutti. Vaihteli 25 e --- 100 e ?????
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Tuohon starttiin palatakseni,ainakin vuotta uudemmassa starttaa avainta "näyttämällä",samoin kuin sunkin kokemukset.

Kalliita on suuttimet,menispä rikki,silloin vaihtoehto B sillä AMG suuttimet "vain" paljon kalliimmat :? :twisted:
Vastaa Viestiin