Kleeman kompressorit V6 -ja V8 moottoreihin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bumba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 16.09.2004 21:50
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Kleeman kompressorit V6 -ja V8 moottoreihin

Viesti Kirjoittaja Bumba »

http://www.kleemann.dk/site/D73BB20B-ED ... AD205206BF

"KLEEMANN Kompressor Systems are CARB and TÜV approved and are available for all models (1997- ) with normally aspirated (NA) V6 and V8-engine."
Riittääkö tuollaiset todistukset suomeenkin? (ei varmaankaan)
Kunhan kattelin... :roll:
C63AMG-08
(ex SLK 320)
dieselman79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 18.11.2009 21:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja dieselman79 »

Onko asiasta mitään uutta tietoa?kiinnostaisi tehdä clk 430 -98 jotain talven aikana ja ahtaminen olisi yksi vaihtoehto.Vai onko jollain kokemusta kyseisen koneen virittämisestä vai onko järkevin vaihtoehto hankkia suoraan clk 55.vaihdoin jo 200K -> 430 ja siinä tuli halvimmat hevoisvoimat ikinä.
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Kleeman kompressorit V6 -ja V8 moottoreihin

Viesti Kirjoittaja C280 »

Bumba kirjoitti:http://www.kleemann.dk/site/D73BB20B-ED ... AD205206BF

"KLEEMANN Kompressor Systems are CARB and TÜV approved and are available for all models (1997- ) with normally aspirated (NA) V6 and V8-engine."
Riittääkö tuollaiset todistukset suomeenkin? (ei varmaankaan)
Kunhan kattelin... :roll:
Sama homma ollut itsellä jo mieles hyvän aikaa kun kaveri on töis firmas minkä kautta sais tuollaisen kompura sarjan hommattua mutta se hinta ja katsastus voi olla vähän hankalaa kun tuon ikäiset autot jo vähäpäästöisiä :cry: mutta silti tahtois tollasen pellin alle 8)
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kleeman kompressorit V6 -ja V8 moottoreihin

Viesti Kirjoittaja napa »

C280 kirjoitti:
Sama homma ollut itsellä jo mieles hyvän aikaa kun kaveri on töis firmas minkä kautta sais tuollaisen kompura sarjan hommattua mutta se hinta ja katsastus voi olla vähän hankalaa kun tuon ikäiset autot jo vähäpäästöisiä :cry: mutta silti tahtois tollasen pellin alle 8)
mulla olis C32 AMG:n alkuperäinen ruuvi + cooleri myynnissä :wink: ei mun mikään pakko ole siitä eroon päästä, mutta jos joku haluaa sen ostaa ja saan siitä omani pois, niin vois harkita... 2 kk sisällä alan sitä muokkaamaan (leikkaan nuo imusarjan jämät siitä kyljestä pois) ja sitten se ei enää ole bolt on mallia... mua on ruvennut arveluttamaan, että se jää pieneksi omaan sovellukseen :?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 532#621532
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

napa, laita turbo kaveriksi ja ahda remmillä vaa alapääs kun ei o turbos viel eloa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:napa, laita turbo kaveriksi ja ahda remmillä vaa alapääs kun ei o turbos viel eloa.
mun olis tarkoitus syöttää turbolla sitä ruuvia :D siksi haluan nyt vielä isomman...

95% kasaan tuon systeemin näillä nykyisillä osilla (holset hx 40 super + tuo amg:n ruuvi), mutta jos joku halukas maksaa tuosta ruuvista niin paljon, että saan isomman lysholmin (2300 cc kierrostilavuus) tilalle, niin sitten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin