W111 "Tuning"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
W111 "Tuning"
Hyvää päivää,
Aloitin uuden aiheen, vaikka otankin kantaa "Näitä tuunaisin, näitä en"-aiheeseen.
Olen siis sen 2002 ACS:ssa olleen 111 coupen rakentaja/omistaja. Makuja on monia ja kaikkia ei voi miellyttää. Rakentaja on kuitenkin AINA oikeassa rakennelmansa suhteen, oli se sitten kuinka kauhea tahansa muiden silmissä.
Jossain meilissä viitattiin 280 w111 coupeen Chevy tekniikalla. Olisiko kyseessä Derek Dettmarin auto Floridassa? Kyseisessä autossa on 108 puskurit, levikkeet ja spoilerit. Auto on punainen kullanvärisellä katolla ja konepellin kyhmyllä. Orkkispuskurit ovat päässeet hyvään kotiin eli minun autooni! Maailma on pieni? Derekin coupeen on tulossa mesen 6,3 kone. Hänellä on myös Pagoda 6,3:lla sekä ponttooni coupe 6,3:lla. Lisäksi kaverilta löytyy 3kpl 300SEL 6,3:sia. Friikki?
Asiaan:
Selitän hieman filosofiaa mersuharrastukseeni.
Mersuja pidetää pyhinä lehminä, joihin ei saa kajota, sairasta! En kuitenkaan kajoaisi hyväkuntoisiin ja entisöimättömiin yksilöihin. Tarkoitan siis sellaisia korimalleja, joilla on keräilyarvoa. W111 coupe ei kuulu niihin, ainakaan vielä. Puhumattakaan tuoreemmista malleista. Alkuperäisen (matching numbers) tekniikan hukanneet autot ovat mielestäni vapaata riistaa. Keräilyarvo on ainakin mennytta asiantuntevien keräilijöiden silmissä. Omani sattui olemaan matching numbers yksilö ja hyväpeltinenkin vielä mutta kunnostus orkkista vastaavaksi olisi ylittänyt auton arvon reilusti. Olen myös aina halunnut olla hieman rebel.
Huonosti entisöidyt (lue väripestyt) klassikot ovat yhtä tyhjän kanssa, mitä tulee historian vaalimiseen. On myös syytä tajuta, että historiaa ovat myös rakennellut yksilöt. Verratkaa esim. 50-60-luvuilla rakennettuihin kustomeihin.
Ovien lukumäärä on mielestäni rajoittava tekijä. Tänä päivänä tuunaava nuoriso ei tosin ole homannut ovien lukumäärän vaikutusta auton linjakkuuteen. Poikkeuksiakin on: W100 20 tuumaisilla fillareilla olisi kyllä koppava myös useampiovisena.
Eräässä julkaisussa oli kerran juttua 280SE 3,5 coupesta. Jutussa mainittiin mm. "Renkaat savuten suoritetut lähdöt ovat vakava tyylirikko auton hienostunutta luonnetta kohtaan." Stekatkaa oheinen linkki, siinä todistan väitteen vääräksi, ainakin omasta mielestäni. Samassa lehdessä oli juttua Cissen Harrikasta ja artikkelissa funtsattiin onko harrikan alkuperäisyydestä poikkeava ulkonäkö hyväksyttävää, koska se on Cissen aikaansaama, skitsoa! Omalta kohdaltani ainoa hyväksyntä, jolla on merkitystä on viranomaisten hyväksyntä.
Ainiin, vanteet eivät ole torg thrustit vaan omavalmisteiset. Toisia ei tule vastaan.
http://roinaa.satama.com/mese/
Mercakungen
Aloitin uuden aiheen, vaikka otankin kantaa "Näitä tuunaisin, näitä en"-aiheeseen.
Olen siis sen 2002 ACS:ssa olleen 111 coupen rakentaja/omistaja. Makuja on monia ja kaikkia ei voi miellyttää. Rakentaja on kuitenkin AINA oikeassa rakennelmansa suhteen, oli se sitten kuinka kauhea tahansa muiden silmissä.
Jossain meilissä viitattiin 280 w111 coupeen Chevy tekniikalla. Olisiko kyseessä Derek Dettmarin auto Floridassa? Kyseisessä autossa on 108 puskurit, levikkeet ja spoilerit. Auto on punainen kullanvärisellä katolla ja konepellin kyhmyllä. Orkkispuskurit ovat päässeet hyvään kotiin eli minun autooni! Maailma on pieni? Derekin coupeen on tulossa mesen 6,3 kone. Hänellä on myös Pagoda 6,3:lla sekä ponttooni coupe 6,3:lla. Lisäksi kaverilta löytyy 3kpl 300SEL 6,3:sia. Friikki?
Asiaan:
Selitän hieman filosofiaa mersuharrastukseeni.
Mersuja pidetää pyhinä lehminä, joihin ei saa kajota, sairasta! En kuitenkaan kajoaisi hyväkuntoisiin ja entisöimättömiin yksilöihin. Tarkoitan siis sellaisia korimalleja, joilla on keräilyarvoa. W111 coupe ei kuulu niihin, ainakaan vielä. Puhumattakaan tuoreemmista malleista. Alkuperäisen (matching numbers) tekniikan hukanneet autot ovat mielestäni vapaata riistaa. Keräilyarvo on ainakin mennytta asiantuntevien keräilijöiden silmissä. Omani sattui olemaan matching numbers yksilö ja hyväpeltinenkin vielä mutta kunnostus orkkista vastaavaksi olisi ylittänyt auton arvon reilusti. Olen myös aina halunnut olla hieman rebel.
Huonosti entisöidyt (lue väripestyt) klassikot ovat yhtä tyhjän kanssa, mitä tulee historian vaalimiseen. On myös syytä tajuta, että historiaa ovat myös rakennellut yksilöt. Verratkaa esim. 50-60-luvuilla rakennettuihin kustomeihin.
Ovien lukumäärä on mielestäni rajoittava tekijä. Tänä päivänä tuunaava nuoriso ei tosin ole homannut ovien lukumäärän vaikutusta auton linjakkuuteen. Poikkeuksiakin on: W100 20 tuumaisilla fillareilla olisi kyllä koppava myös useampiovisena.
Eräässä julkaisussa oli kerran juttua 280SE 3,5 coupesta. Jutussa mainittiin mm. "Renkaat savuten suoritetut lähdöt ovat vakava tyylirikko auton hienostunutta luonnetta kohtaan." Stekatkaa oheinen linkki, siinä todistan väitteen vääräksi, ainakin omasta mielestäni. Samassa lehdessä oli juttua Cissen Harrikasta ja artikkelissa funtsattiin onko harrikan alkuperäisyydestä poikkeava ulkonäkö hyväksyttävää, koska se on Cissen aikaansaama, skitsoa! Omalta kohdaltani ainoa hyväksyntä, jolla on merkitystä on viranomaisten hyväksyntä.
Ainiin, vanteet eivät ole torg thrustit vaan omavalmisteiset. Toisia ei tule vastaan.
http://roinaa.satama.com/mese/
Mercakungen
Re: W111 "Tuning"
Päivää vaan!
Olen jokseenkin samoilla linjoilla.


Saakos niillä ajaa oikein virallisesti tiellä. Täällä Suomessa kun kaikki mahdollinen ja mahdoton on laitonta.Matti Äyräväinen kirjoitti: Ainiin, vanteet eivät ole torg thrustit vaan omavalmisteiset. Toisia ei tule vastaan.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Totta turiset! Ei tuota coupea ainakaan ole raiskattu, päinvastoin!
Tehojakin tuntuu tuosta kumin palamisesta päätellen olevan aika lähelle saman verran kuin allekirjoittaneen kiisselissä. 


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Näin Matin auton ekan kerran kunnolla vasta Forssan Pick-nicissä 2003. Täytyy sanoa että on maulla ja taidolla tehty. Tekisin samantyyppisen jos osaisin ja olisi tarvittavaa likviditeettiä sekä aikaa (tosin sedanina, tykkää siivistä!). Melko mieleenpainuva oli myös "pieni lähetys" Lommilassa tänä syksynä. Vääntöä tosiaan on!! ja ne äänet...
Mersuhan on siitä kiitollinen auto rakentaa että niitä on tehty jo vakiona kasilla ja ajo-ominaisuudet on VAKIONA hiukan eri luokkaa kuin jenkeissä (vakiona).
Milloinkohan tulee eka kasimersu harrasteluokkaan mutka-ajoon (Roadsport V8)?? Suoraradalla Matti ei suinkaan ollut ensimmäine EUROkasiautolla kiihdytellyt, esim. joskus -89-90 ajoi yksi heppu Opel Admiralilla muistaakseni 13,5-14 aikoja...
Mersuhan on siitä kiitollinen auto rakentaa että niitä on tehty jo vakiona kasilla ja ajo-ominaisuudet on VAKIONA hiukan eri luokkaa kuin jenkeissä (vakiona).
Milloinkohan tulee eka kasimersu harrasteluokkaan mutka-ajoon (Roadsport V8)?? Suoraradalla Matti ei suinkaan ollut ensimmäine EUROkasiautolla kiihdytellyt, esim. joskus -89-90 ajoi yksi heppu Opel Admiralilla muistaakseni 13,5-14 aikoja...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: W111 "Tuning"
Niin kaikkihan on suhteellista keräilyarvoa ajatellen. Mutta kunnioitettava ajatus, onhan noita vanhoja jenkkejäkin Hod Roddattu pilvin pimein, osa siis (mielestäni) ihan hyvälläkin maulla rakennettua, eikä niitäkään kukaan katso kieroon tai puhu lehmistä.Matti Äyräväinen kirjoitti: Asiaan:
Selitän hieman filosofiaa mersuharrastukseeni.
Mersuja pidetää pyhinä lehminä, joihin ei saa kajota, sairasta! En kuitenkaan kajoaisi hyväkuntoisiin ja entisöimättömiin yksilöihin. Tarkoitan siis sellaisia korimalleja, joilla on keräilyarvoa. W111 coupe ei kuulu niihin, ainakaan vielä. .
kohdaltani ainoa hyväksyntä, jolla on merkitystä on viranomaisten hyväksyntä.
Tervetuloa foorumille, tällä saa välillä puolustaa kantaansa, jos suunnittelee rakentavansa Mersua jotenkin ei-alkuperäiseen suuntaan


Onko tuosta Mersustasi muuten jotain juttua esim. jossainpäin intternettiä?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: W111 "Tuning"
AmenMatti Äyräväinen kirjoitti:Rakentaja on kuitenkin AINA oikeassa rakennelmansa suhteen, oli se sitten kuinka kauhea tahansa muiden silmissä.

- useimmitenhan sitä autoa juuri ITSELLE tehdään (tilausduunit sitten erikseen)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Melko mieleenpainuva oli myös "pieni lähetys" Lommilassa tänä syksynä. Vääntöä tosiaan on!! ja ne äänet...
En voinut vastustaa kiusausta... Vuosi takaperin pidin tuollaista käyttäytymistä tuomittavana. Niin vaan se kulkuneuvo muuttaa kuskiaan. Olisi ollut kiva kuulla kommentit. Herättikö paheksuntaa?
Vanteista: Keskiöt ovat jyrsitty ja sorvattu 50mm:n vahvuisesta 6082 alumiinilevystä (Levy on vahvempaa kuin vastaava akselitavara). Kehät tulivat suoraan Compomotivelta. vanteet ovat 3-osaiset. Liioittelin siis hieman omavalmisteastetta. Vanteet eivät periaatteessa ole katulailliset mutta...
Autosta tulee mahdollisesti juttua johonkin julkaisuun kunhan saan viimeistelyn valmiiksi (konehuone ja hifit kesken).
Koneena on se iänikuinen SB Chevy ruuvikompuralla ja Hestecillä. Mersun alumiinikasi oli ensimmäinen vaihtoehto, joka kariutui seuraavista syistä: Myynnissä olevat koneet olivat tietenkin korinvaihdoista ylijääneitä ja myyjät huijareita. Ajokilometrit vähenivät myynnin pitkittyessä... Hintapyynnöt koneista tähtitieteellisiä, eikä ollut edes koekäyttömahdollisuutta. Mesen kasiin saa huonosti viripalikkaa. Ruuvikompurassa ja Hestecissä riitti minulle haastetta ilman nokka-akseleiden suunnitteluakin. Mesen automaatille olisi pitänyt löytyä tekijä sekä parannuspalikat
Mesen kasissa olisi ollut vain yksi etu, eli paino.
Painojakauma nykyisellä koneella on kuitenkin 50,6 edessä ja 49,4 takana eli ei valittamista.
Peränä toimii Fordin 9" laddereilla. Autoni ei siis ole helposti entisöitävissä.
Kävikö kukaan tästä foorumista W100-pippaloissa Pitskun Vehossa? Näytillä 3 kpl 600:sia.
Valkoinen yksilö: Oikeassa etulokasuojassa ruostereikä lampun yläpuolella. Auto väripesty kaikki kromit paikoillaan ollessa. Ilmastoinnin kompuran kuoressa golfpallon kokoinen reikä... Kuulin omistajan kehuvan: "Rahaa on kulunut hirveästi kunnostukseen". Konehuone ei ainakaan näyttänyt läpikäydyltä ulkokuoresta puhumattakaan.
Musta "lyhyt": Väripesty, kittaukset paistoivat läpi. Luukut eivät istuneet (lämäri). Sisusta verhoiltu väärin. Omistaja kehui takaluukun tiivisteen vaihtoansa (tiivisteura oli edelleen ruosteessa).
Musta Pullman: Oikea etulokasuoja törrötti ylös etureunastaan. Luukut eivät istuneet (lämäri). Väripesu. Edessä jenkkivalot, takana eurot.
Nämä 600:set olivat NÄYTILLÄ, vaikka niiden kuuluisi olla työn alla. Älä koske-lapun tilalla olisi pitänyt olla PROJEKTI. Kyseisissä autoissa olisi pajon sellaista tekemistä, mikä ei vaatisi kuin työtä rahan sijasta.
Eikö 600:set ansaitse Parempaa kohtelua?
Olisi kivaa olla erimieltä asioista jonkun orkkisfriikin kanssa, jolta löytyy tallista klassikko priimakunnossa.
Kommentteja?
Mercakungen
En voinut vastustaa kiusausta... Vuosi takaperin pidin tuollaista käyttäytymistä tuomittavana. Niin vaan se kulkuneuvo muuttaa kuskiaan. Olisi ollut kiva kuulla kommentit. Herättikö paheksuntaa?
Vanteista: Keskiöt ovat jyrsitty ja sorvattu 50mm:n vahvuisesta 6082 alumiinilevystä (Levy on vahvempaa kuin vastaava akselitavara). Kehät tulivat suoraan Compomotivelta. vanteet ovat 3-osaiset. Liioittelin siis hieman omavalmisteastetta. Vanteet eivät periaatteessa ole katulailliset mutta...
Autosta tulee mahdollisesti juttua johonkin julkaisuun kunhan saan viimeistelyn valmiiksi (konehuone ja hifit kesken).
Koneena on se iänikuinen SB Chevy ruuvikompuralla ja Hestecillä. Mersun alumiinikasi oli ensimmäinen vaihtoehto, joka kariutui seuraavista syistä: Myynnissä olevat koneet olivat tietenkin korinvaihdoista ylijääneitä ja myyjät huijareita. Ajokilometrit vähenivät myynnin pitkittyessä... Hintapyynnöt koneista tähtitieteellisiä, eikä ollut edes koekäyttömahdollisuutta. Mesen kasiin saa huonosti viripalikkaa. Ruuvikompurassa ja Hestecissä riitti minulle haastetta ilman nokka-akseleiden suunnitteluakin. Mesen automaatille olisi pitänyt löytyä tekijä sekä parannuspalikat
Mesen kasissa olisi ollut vain yksi etu, eli paino.
Painojakauma nykyisellä koneella on kuitenkin 50,6 edessä ja 49,4 takana eli ei valittamista.
Peränä toimii Fordin 9" laddereilla. Autoni ei siis ole helposti entisöitävissä.
Kävikö kukaan tästä foorumista W100-pippaloissa Pitskun Vehossa? Näytillä 3 kpl 600:sia.
Valkoinen yksilö: Oikeassa etulokasuojassa ruostereikä lampun yläpuolella. Auto väripesty kaikki kromit paikoillaan ollessa. Ilmastoinnin kompuran kuoressa golfpallon kokoinen reikä... Kuulin omistajan kehuvan: "Rahaa on kulunut hirveästi kunnostukseen". Konehuone ei ainakaan näyttänyt läpikäydyltä ulkokuoresta puhumattakaan.
Musta "lyhyt": Väripesty, kittaukset paistoivat läpi. Luukut eivät istuneet (lämäri). Sisusta verhoiltu väärin. Omistaja kehui takaluukun tiivisteen vaihtoansa (tiivisteura oli edelleen ruosteessa).
Musta Pullman: Oikea etulokasuoja törrötti ylös etureunastaan. Luukut eivät istuneet (lämäri). Väripesu. Edessä jenkkivalot, takana eurot.
Nämä 600:set olivat NÄYTILLÄ, vaikka niiden kuuluisi olla työn alla. Älä koske-lapun tilalla olisi pitänyt olla PROJEKTI. Kyseisissä autoissa olisi pajon sellaista tekemistä, mikä ei vaatisi kuin työtä rahan sijasta.
Eikö 600:set ansaitse Parempaa kohtelua?
Olisi kivaa olla erimieltä asioista jonkun orkkisfriikin kanssa, jolta löytyy tallista klassikko priimakunnossa.
Kommentteja?
Mercakungen
Lommilasta:
luulen että osa porukasta ei tainut oikein tajuta mitä tapahtu, se oli kuitenkin vaan muutaman sekunnin juttu. sitten ehkä ihmeteltiin että mistä tuo tuollainen savupilvi tuli...onkohan jollain noin väljä kone?
Ei vaan..kyllä ainakin nuorempi polvi kateellisena katteli ja vanhemmat "pöpilistit" jupisi jotain mistä ei saanut oikein selvää..
kulkuneuvo muuttaa kuskiaan:
voin todeta että itse ekan jenkin saatuani 80-luvun loppupuolella poltin ekana viikonloppuna kumit loppuun...ja taas toista ääripäätä edusti 200D jolla ei edes tehny mieli ajaa kovempaa kuin 100km/h.
Mitä iloa on voimasta jos ei sitä koskaan käytä?
vanteista:
itelläkin oli Impalassa itsetehdyt (pelti)vanteet. levitettiin kutosesta eteen kaseiksi ja takana kutosesta ysiksi. sorvissa heitti vähemmän kuin alkuperäiset ja 230 kulki hienosti.
olen törmännyt tuohon entisöinnin tasoon jokusen kerran kun olen ollut samalla tallilla rakentamassa omia autoja. aika usein laitetaan hirmusummia että saadaan esim. uutta kromiosaa tai verhouksen osaa. mutta tekniikka on niin huonossa kunnossa että hyvä että lähtee edes käymään, renkaat saattaa olla 10-15v vanhat korput, tekohengitetään jarruja ym.. ja nyt puhun "entisöijistä".
on tietysti niitäkin jotka tosiaan oikeasti entisöi auton niin että kaikki on "priimaa".
on kait ainakin yksi 600 entisöity vimpan päälle, se tehtaan entisöimä ex. Lennon joka oli kerholehdessä. siitähän tehdas sanoo että vastaa täysin uutta ...
luulen että osa porukasta ei tainut oikein tajuta mitä tapahtu, se oli kuitenkin vaan muutaman sekunnin juttu. sitten ehkä ihmeteltiin että mistä tuo tuollainen savupilvi tuli...onkohan jollain noin väljä kone?

Ei vaan..kyllä ainakin nuorempi polvi kateellisena katteli ja vanhemmat "pöpilistit" jupisi jotain mistä ei saanut oikein selvää..
kulkuneuvo muuttaa kuskiaan:
voin todeta että itse ekan jenkin saatuani 80-luvun loppupuolella poltin ekana viikonloppuna kumit loppuun...ja taas toista ääripäätä edusti 200D jolla ei edes tehny mieli ajaa kovempaa kuin 100km/h.
Mitä iloa on voimasta jos ei sitä koskaan käytä?
vanteista:
itelläkin oli Impalassa itsetehdyt (pelti)vanteet. levitettiin kutosesta eteen kaseiksi ja takana kutosesta ysiksi. sorvissa heitti vähemmän kuin alkuperäiset ja 230 kulki hienosti.
olen törmännyt tuohon entisöinnin tasoon jokusen kerran kun olen ollut samalla tallilla rakentamassa omia autoja. aika usein laitetaan hirmusummia että saadaan esim. uutta kromiosaa tai verhouksen osaa. mutta tekniikka on niin huonossa kunnossa että hyvä että lähtee edes käymään, renkaat saattaa olla 10-15v vanhat korput, tekohengitetään jarruja ym.. ja nyt puhun "entisöijistä".
on tietysti niitäkin jotka tosiaan oikeasti entisöi auton niin että kaikki on "priimaa".
on kait ainakin yksi 600 entisöity vimpan päälle, se tehtaan entisöimä ex. Lennon joka oli kerholehdessä. siitähän tehdas sanoo että vastaa täysin uutta ...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Ihan samaa mieltä olen. Niin monta kertaa on tullut huvin vuoksi käytyä katsomassa autotrokareitten kehumia "keräilyharvinaisuuksia" ja museorekisteröityjä romuja, että oikein pahaa tekee.Matti Äyräväinen kirjoitti:Nämä 600:set olivat NÄYTILLÄ, vaikka niiden kuuluisi olla työn alla. Älä koske-lapun tilalla olisi pitänyt olla PROJEKTI. Kyseisissä autoissa olisi pajon sellaista tekemistä, mikä ei vaatisi kuin työtä rahan sijasta.

Museorekisteröityyn nyt sentään sallitaan jonkinmoinen "ajanpatina", mutta että kaikkia helvetin virityksiä...
Mielestäni museokuntoisen pitäisi joka suhteessa vastata alkuperäistä linjalta lähtenyttä yksilöä, mitä nyt siten jotain normaalia kulumaa siellä sun täällä.
Mutta niin kauan kun autossa on silmin havaittavaa, kuplivaa tai näkyvää ruostetta ei autoa kannata kutsua miksikään hyväkuntoiseksi tai edes museopeliksi.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
W111 tuning Matille
Hyvä Matti! Just sun ajattelutyylillä varustettuja mersu-harrastajia lisää.
Helvetti, eihän ne olen kuin autoja nuo mersutkin ja jos kerran jostain
wokkipannusta(corollat ym. muut japsit) rakennetaan näyttelyautoja niin
onhan se korkea aika tehdä niitä oikeatakin AUTOSTA(MB) En ole nähnyt
livenä coupeasi mutta toivottavasti jossain tapahtumassa sen kerkiän
näkemään. Itse olen suunnitellut tehdä 170 piikkinokka mersusta kunnon
street rodin :kattoalas, konehuone avonaiseksi , tuhdimpaa fillaria mut
kumminkin niin et sokeekin näkee kilometrin päästä et mersuhan se
sieltä tulee. Se jos mikä "ravistelee" noita V.....UN "onkssullaalkuperäiset-
mutterit" tyyppejä, mitkä on aina tietävinään kaiken mut loppujen lopuks
ei tiedä hevonv......a. Itselläni on näitä kokemuksia jo ihan liikaakin.
Elikä jokainen omalla maulla , omathan ne on yleensä autotkin.
Helvetti, eihän ne olen kuin autoja nuo mersutkin ja jos kerran jostain
wokkipannusta(corollat ym. muut japsit) rakennetaan näyttelyautoja niin
onhan se korkea aika tehdä niitä oikeatakin AUTOSTA(MB) En ole nähnyt
livenä coupeasi mutta toivottavasti jossain tapahtumassa sen kerkiän
näkemään. Itse olen suunnitellut tehdä 170 piikkinokka mersusta kunnon
street rodin :kattoalas, konehuone avonaiseksi , tuhdimpaa fillaria mut
kumminkin niin et sokeekin näkee kilometrin päästä et mersuhan se
sieltä tulee. Se jos mikä "ravistelee" noita V.....UN "onkssullaalkuperäiset-
mutterit" tyyppejä, mitkä on aina tietävinään kaiken mut loppujen lopuks
ei tiedä hevonv......a. Itselläni on näitä kokemuksia jo ihan liikaakin.
Elikä jokainen omalla maulla , omathan ne on yleensä autotkin.
Pitskussa
Harmi vaan kun ei tullut käytyä katsomassa niitä, mutta uskon kyllä näkemättäkin. Monesti ei vaan löydy kunnon pohjatyön tekijöitä, kyllähän joku aina värit vetää pintaan. Rakennus alalla sen näkee, uudis talot saattaa olla todella törkeän näköisiä nykyään. 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Terve Matti ja teretulemast foorumille.Matti Äyräväinen kirjoitti:Melko mieleenpainuva oli myös "pieni lähetys" Lommilassa tänä syksynä. Vääntöä tosiaan on!! ja ne äänet...
Kävikö kukaan tästä foorumista W100-pippaloissa Pitskun Vehossa? Näytillä 3 kpl 600:sia.
Valkoinen yksilö: Oikeassa etulokasuojassa ruostereikä lampun yläpuolella. Auto väripesty kaikki kromit paikoillaan ollessa. Ilmastoinnin kompuran kuoressa golfpallon kokoinen reikä... Kuulin omistajan kehuvan: "Rahaa on kulunut hirveästi kunnostukseen". Konehuone ei ainakaan näyttänyt läpikäydyltä ulkokuoresta puhumattakaan.
Musta "lyhyt": Väripesty, kittaukset paistoivat läpi. Luukut eivät istuneet (lämäri). Sisusta verhoiltu väärin. Omistaja kehui takaluukun tiivisteen vaihtoansa (tiivisteura oli edelleen ruosteessa).
Musta Pullman: Oikea etulokasuoja törrötti ylös etureunastaan. Luukut eivät istuneet (lämäri). Väripesu. Edessä jenkkivalot, takana eurot.
Nämä 600:set olivat NÄYTILLÄ, vaikka niiden kuuluisi olla työn alla. Älä koske-lapun tilalla olisi pitänyt olla PROJEKTI. Kyseisissä autoissa olisi pajon sellaista tekemistä, mikä ei vaatisi kuin työtä rahan sijasta.
Eikö 600:set ansaitse Parempaa kohtelua?
Olisi kivaa olla erimieltä asioista jonkun orkkisfriikin kanssa, jolta löytyy tallista klassikko priimakunnossa.
Kommentteja?
Mercakungen
Autosi on herättänyt fiiliksiä myös meitsissä!
Niin, Pitskusta, en tiedä mitä Hannes (valkoisen omistaja) on kertonut, mutta ei niitä kannata aina niin tarkasti kuunnella....

Mutta, eletään Suomessa, ja autot ovat joskus mitä ovat... Vai mitä sanot nyt siitä että Lennonin W100 menee jollekin tekstiviesti-skaban voittajalle...???
Mustista autoista muistan tehneeni sellaisia havaintoja, että lähempä tarjoilupöytää ollut oli todellakin luokattomasti vedetty päälle, oikeastaan koko auto oli appelsiininkuorta.
Lisäksi nähnyjen autojen konetilat olivat likaisia. Lamppujenkuoret hieman eriparia ja haalistuneita, ja juurikin mainitsemasi euro/jenkki-ristiriita.
Tilaisuuteen piti saapua myös yksi auto lisää... Kuitenkin, voidaan olla tyytyväisiä että tällainenkin esitelmä saatiin aikaiseksi, olosuhteisiimme nähden mersukerho onnistui asiallisesti.

Re: W111 "Tuning"
Taitaa olla tämä: 1 2 3 4Matti Äyräväinen kirjoitti:Jossain meilissä viitattiin 280 w111 coupeen Chevy tekniikalla. Olisiko kyseessä Derek Dettmarin auto Floridassa? Kyseisessä autossa on 108 puskurit, levikkeet ja spoilerit. Auto on punainen kullanvärisellä katolla ja konepellin kyhmyllä.
Ja pari kuvaa kompressoriahdetusta 6.8 nitrohirmusta, 750hv bensalla, 1050hv piristeillä: 1 2 3
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
kova poika käsistään.
Morjens. Taisi olla vain ajan kysymys milloin Matti iskee kätensä mersun tuunaukseen.
Tunsin Matin jo aiemmin volkkari piireissä ja siellä käden jäljet ovat olleet maailmallakin huomattua tasoa. silloinkin Matti kuitenkin jupisi mäkkärillä että, kyllä se oikea aihio kai olisi kuitenkin mersu,,,,,,,,,
Joskus olin kiihko mobilistien kanssa forssan pick nickissä kun matti ajeli karman ghialla paikalle,,,, oli entisöijillä ihmettelemistä. tunnustivat silloin tuhonneensa monta kohdetta vajavaisella viimeistelyllä ja enempi "fiksataan se vain tosta kuluneeseen kuntoon" työllään.
Joka MÄ:n töitä mainitsee raiskauksi ei varmasti ole tietoinen miehen aiemmista projektesita (käsittämättömiä metsää kasvavia raatoja.kirjaimellisesti!), ovatpa ollet monen autokaunottaren pelastus.
Innolla odotan mikä on seuraava projektisi?? Ja hattua nostan vielä tavallesi vaihtaa ennakkoluulottomasti merkistä toiseen, joskin tyyli, työnmäärä ja työnlaatu on ollut sitä luokkaa ettei autojen alkuperäisellä merkillä ole ollut niin väliäkään.....
Tunsin Matin jo aiemmin volkkari piireissä ja siellä käden jäljet ovat olleet maailmallakin huomattua tasoa. silloinkin Matti kuitenkin jupisi mäkkärillä että, kyllä se oikea aihio kai olisi kuitenkin mersu,,,,,,,,,
Joskus olin kiihko mobilistien kanssa forssan pick nickissä kun matti ajeli karman ghialla paikalle,,,, oli entisöijillä ihmettelemistä. tunnustivat silloin tuhonneensa monta kohdetta vajavaisella viimeistelyllä ja enempi "fiksataan se vain tosta kuluneeseen kuntoon" työllään.
Joka MÄ:n töitä mainitsee raiskauksi ei varmasti ole tietoinen miehen aiemmista projektesita (käsittämättömiä metsää kasvavia raatoja.kirjaimellisesti!), ovatpa ollet monen autokaunottaren pelastus.
Innolla odotan mikä on seuraava projektisi?? Ja hattua nostan vielä tavallesi vaihtaa ennakkoluulottomasti merkistä toiseen, joskin tyyli, työnmäärä ja työnlaatu on ollut sitä luokkaa ettei autojen alkuperäisellä merkillä ole ollut niin väliäkään.....
Re: kova poika käsistään.
Se harmaa, joka oli V8:ssa joskus? (jos nyt oikein muistan niin: ) Alumiiniratti, itse tehdyt vanteet, jne ?pb142 kirjoitti:Joskus olin kiihko mobilistien kanssa forssan pick nickissä kun matti ajeli karman ghialla paikalle,,,,
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: kova poika käsistään.
Just se, paljon itsetehtyä billet-osaa. Hienoja vehkeitä kumpikin, niin Karmann kuin Mersukin.Sivonen kirjoitti:Se harmaa, joka oli V8:ssa joskus? (jos nyt oikein muistan niin: ) Alumiiniratti, itse tehdyt vanteet, jne ?pb142 kirjoitti:Joskus olin kiihko mobilistien kanssa forssan pick nickissä kun matti ajeli karman ghialla paikalle,,,,
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Veekasi
Tänään otin tuoreimman V8:n mukaani ruokatunnille tutustuakseni 20 sivun Mustang-pakettiin. Kannen maininta seb-mersusta herätti kyllä huomion ja niin siinä kävi että ehti kebab jäähtyä kun suu auki tavasin Veekasin artikkelia.
Päällimmäisinä mielessä pyörivät ajatukset kuten "Kukas tämmöinen Äyräväinen on, pitää varmaan ottaa yhteyttä jos vaikka tulis Forumille kirjoittelemaan" (okei eipä näköjään tarvitse) , "No niin kerrankin Mersurodi meikäläisen makuun mutta miksei tossa ole Mersun kasia" (no selityksenkin saimme jo), "Miten tuon imusarjatötsän valmistamiseen saa palamaan 300 tuntia" (no?), "Miksi suostuin menemään Neste Rallyyn osastoa pitämään juuri Forssan Picknickin aikaan" ja "Voi kun itsekin osais tehdä tuollaista jälkeä niin sais katsastusviranomaiset harmaita hiuksia"
Tervetuloa vaan forumille noin niinkuin virankin puolesta.
Oliko Veekasissa painovirhe vai mikä imusarjan valmistuksessa niin aikaa vievää oli?
Hulppein Mersurodi mitä on vastaan tullut. Kerta kaikkiaan. Nostan hattua.
Henkka / Ylläpito
Päällimmäisinä mielessä pyörivät ajatukset kuten "Kukas tämmöinen Äyräväinen on, pitää varmaan ottaa yhteyttä jos vaikka tulis Forumille kirjoittelemaan" (okei eipä näköjään tarvitse) , "No niin kerrankin Mersurodi meikäläisen makuun mutta miksei tossa ole Mersun kasia" (no selityksenkin saimme jo), "Miten tuon imusarjatötsän valmistamiseen saa palamaan 300 tuntia" (no?), "Miksi suostuin menemään Neste Rallyyn osastoa pitämään juuri Forssan Picknickin aikaan" ja "Voi kun itsekin osais tehdä tuollaista jälkeä niin sais katsastusviranomaiset harmaita hiuksia"
Tervetuloa vaan forumille noin niinkuin virankin puolesta.
Oliko Veekasissa painovirhe vai mikä imusarjan valmistuksessa niin aikaa vievää oli?
Hulppein Mersurodi mitä on vastaan tullut. Kerta kaikkiaan. Nostan hattua.
Henkka / Ylläpito
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: Veekasi
Oliko Veekasissa painovirhe vai mikä imusarjan valmistuksessa niin aikaa vievää oli?
Kyseessä on virhe. 300 tuntiin sisältyy myös takakontti ja kick-panelit sekä kojelaudan alla oleva konsoli ohjelmalähteelle.
Aikaa kuluu, kun uretaanilevystä liimailee ja työstää ensin mallit ( omasta päästä, heh). Luomisen tuska otti myös aikaa. Seuraavaksi tehdään muotit ja sitten kappaleet. Kyseessä oli ensimmäinen kerta kun tein näin.
Pakosarjoihin meni tosiaan yksi kesäloma täysiä työpäiviä (taidonpuute?).
Valitettavasti en saanut juttua tarkastettavaksi ennen julkaisua. Moni asia olisi ollut toisin mm. moottorin hoonaus. Olen PORANNUT lohkon itse moottorikoneistamossa, hoonaamisen jätin ammattilaiselle. Moni ihmettelee nyt varmaan miksi? Hoonaaminen on taitolaji ja oikeasti vaikeaa. Ei muuten onnistu kotioloissa käsiporakoneella ja hoonikaralla, vaikka kuinka muuta väitetään.
Kick-panelit ovat kuitua, verhoiltu nahalla ja kaiutinritilät on sorvattu ja jyrsitty alumiinista. Vaihdekonsoli on puuta ja sen vaihdesilhuetti on rosteria. Kromikylpyviittaus jutussa oli outo kuten moni muukin asia.
Matti Äyräväinen
Kyseessä on virhe. 300 tuntiin sisältyy myös takakontti ja kick-panelit sekä kojelaudan alla oleva konsoli ohjelmalähteelle.
Aikaa kuluu, kun uretaanilevystä liimailee ja työstää ensin mallit ( omasta päästä, heh). Luomisen tuska otti myös aikaa. Seuraavaksi tehdään muotit ja sitten kappaleet. Kyseessä oli ensimmäinen kerta kun tein näin.
Pakosarjoihin meni tosiaan yksi kesäloma täysiä työpäiviä (taidonpuute?).
Valitettavasti en saanut juttua tarkastettavaksi ennen julkaisua. Moni asia olisi ollut toisin mm. moottorin hoonaus. Olen PORANNUT lohkon itse moottorikoneistamossa, hoonaamisen jätin ammattilaiselle. Moni ihmettelee nyt varmaan miksi? Hoonaaminen on taitolaji ja oikeasti vaikeaa. Ei muuten onnistu kotioloissa käsiporakoneella ja hoonikaralla, vaikka kuinka muuta väitetään.
Kick-panelit ovat kuitua, verhoiltu nahalla ja kaiutinritilät on sorvattu ja jyrsitty alumiinista. Vaihdekonsoli on puuta ja sen vaihdesilhuetti on rosteria. Kromikylpyviittaus jutussa oli outo kuten moni muukin asia.
Matti Äyräväinen
Mutta yleisradiossahan oli sentään Stig Frammåt ja Jorma Jortikka....Sivonen kirjoitti:Taitaa olla yhtä todellinen kuin eräässä miehille suunnatussa aikakauslehdessä Aimo Kanki, yms.raul kirjoitti:Heh, lopuksi ainakin itseäni nauratti jutun kirjoittaja, Helmut Zündfolge (=sytytysjärjestys)... Liekö todellinen henkilö...?



Upeapeli
Näitä kuin saisi liikenteeseen lisää. Hieno ja hyvin tehty kaunis kori tehokkaan täysisylinterisen kanssa niin avot, parempaa ei taida edes rahalla saada.
Tottakai on olemassa autoja joiden määrästä johtuen olisi ehkä suotavaa entisöidä niitä mutta niin pitkään kun ei puhuta aivan uniikki kappaleista niin näiden unnikki kappaleiden tekeminen omin voimin on hatunnostoinen asia.
tottakai on sitten nämä pelle pelottomat ja propellipipot jotka eivät kunnioita tai näen auton omia linja ja lähtevät väkisin muokkaamaan niitä oman halunsa mukaiseksi. Kyllä autoa saa rakentaa oman näköisekseen mutta mielestäni kuitenkin auton alkuperäisten linjojen mukaan. Eli kunnioitetaan alkuperäistä muotoa mutta korostetaan sitä oikealla tavalla.
Nyt kun itte yrittänyt leikkiä korinmuokkaajaa ja huomannut että työtaidot voi saada kivulla ja ajalla mutta tuota näkemystä ja lahjakkuutta EI. eli pätee vanha savolainen viisaus. jos on lusikalla saanut niin ei kauhalla vaatia.
Upeaa että jollain ollut aikaa ja motivaatiota tehdä. Lisää näitä
Terveisin
petri
Tottakai on olemassa autoja joiden määrästä johtuen olisi ehkä suotavaa entisöidä niitä mutta niin pitkään kun ei puhuta aivan uniikki kappaleista niin näiden unnikki kappaleiden tekeminen omin voimin on hatunnostoinen asia.
tottakai on sitten nämä pelle pelottomat ja propellipipot jotka eivät kunnioita tai näen auton omia linja ja lähtevät väkisin muokkaamaan niitä oman halunsa mukaiseksi. Kyllä autoa saa rakentaa oman näköisekseen mutta mielestäni kuitenkin auton alkuperäisten linjojen mukaan. Eli kunnioitetaan alkuperäistä muotoa mutta korostetaan sitä oikealla tavalla.
Nyt kun itte yrittänyt leikkiä korinmuokkaajaa ja huomannut että työtaidot voi saada kivulla ja ajalla mutta tuota näkemystä ja lahjakkuutta EI. eli pätee vanha savolainen viisaus. jos on lusikalla saanut niin ei kauhalla vaatia.
Upeaa että jollain ollut aikaa ja motivaatiota tehdä. Lisää näitä
Terveisin
petri
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
En suosittele jutun skannaamista ilman jutun tekijän lupaa. Tunnen tekijän ja tiedän, että lupaa ei tule. Kaikkihan tuntevat tekijänoikeuslain.Pasi M. kirjoitti:Voiskohan joku mahdollisesti skannata sen jutun?
Lehden voi lukea ilmaiseksi kirjastossa tai kaupassa (jos kehtaa). Tietysti sen voi myös ostaa.
Matti Äyräväinen
Taisin bongata kyseisen coupen viikko (vai oliko se jo kaksi) sitten Espoossa erään kaupan parkkihallissa sunnuntaina. Upea peli! 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial