Hei,
MB 180 C vm -94 automaatti oireilee tosi kummasti ja apua ei meinaa löytyä mistään, joskohan täältä?
Eli moottori toimii pitkiä aikoja täysin moitteeta mutta yht äkkiä tulee tilanne, että tyhjäkäynti häviää ja auto sammuu!
Kun kierrokset alle 700 niin sammuu ja uudelleen käynnistyy kyllä ihan normaalisti mutta sammuu heti pienillä kierroksilla.
Vika häviää itsekseen tai olen huomannut kyllä kun ajaa maantieajoa n. 200 km niin vika on poistunut?
Täkäläisessä merkkihuollossa ei voida tehdään mitään, ellei vika ole "päällä" kun vien auton sinne ja vikakoodirekisteristä ei löydy mitään jälkiä tapahtuneesta!
Joku "viisas" sanoi, että käytäppä sitä uutta Shellin V-poweria niin ei oireile, mutta tänäänkö tankkasin ensi kerran ja ajoin 10 km niin sammui heti!
Löytiskö täältä forumilta "viisasta miestä tai naista" joka osaisi neuvoa mistä lähdetään vikaa etsimään tai osia vaihtamaan?
terveisin JP
Moottori sammuu!
Hmm.
Vanhempien sukupolvien kanssa olisi syyllistä haettu pa-pumpun releestä, jossa joku tinaus irtoaa ja aika-ajoin häviävä kontakti tekee tuollaista...
Itse liputtaisin ihan ensi alkuun vaikka bensan likaisuuden puolesta, onko pa-suodinta vaihdettu, ja millaisillas asemilla muuten tankkaat? Jollain vanhemmalla, syrjäisellä kylmäasemalla voi olla sen verran hookaksoota joskus seasa, että tekee juuri tuollaista??
Vanhempien sukupolvien kanssa olisi syyllistä haettu pa-pumpun releestä, jossa joku tinaus irtoaa ja aika-ajoin häviävä kontakti tekee tuollaista...
Itse liputtaisin ihan ensi alkuun vaikka bensan likaisuuden puolesta, onko pa-suodinta vaihdettu, ja millaisillas asemilla muuten tankkaat? Jollain vanhemmalla, syrjäisellä kylmäasemalla voi olla sen verran hookaksoota joskus seasa, että tekee juuri tuollaista??
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Moottori sammuu!
Kiitos vastauksesta, jokin muu on maininnut tuosta polttoaineesta, suodattimen vaihdosta en tiedä, pitää vaihdattaa seuraavassa huollossa = 1000 km päästä.
Esson asemilta olen tankannut 95:sta ja kun se tänään temppuili niin tankki oli kyllä ihan kuiva ennen kuin tankkasin sitä shellin V-Poweria, olisiko mahdollista, että jos tankin pohjalla on jotain mömmöö niin olisi lähtenyt "liikkeelle"?
terveisin JP
Esson asemilta olen tankannut 95:sta ja kun se tänään temppuili niin tankki oli kyllä ihan kuiva ennen kuin tankkasin sitä shellin V-Poweria, olisiko mahdollista, että jos tankin pohjalla on jotain mömmöö niin olisi lähtenyt "liikkeelle"?
terveisin JP