Eli auto on MB 200 d E mallia oleva 124 , vaihdatin öljyt ja suodattimen laatikkoon kun edellinen omistaja ehdotti minulle että tämä pitäisi tehdä pian .
Niinpä vaihdatin paikallisella automaatti korjaajalla..(nimeä en mainitse) . Mutta kuinkas kävikään huollon jälkeen laatikko vaihtaa huomattavasti pehmeämmin kuin ennen ? Ennen huoltoa siis vaihtoi oikein napakasti mutta ei enää ? Korostan että ei kuitenkaan luista vaihdoissa . Onko syytä huolestua ?
Eikös se vaan ole hyvä, kun vaihtaa pehmeästi, jos kerran ei luista. Kyllä omakin kakkosnelonen vaihtaa pehmeämmin , kun lootan öljyt on vaihdettu. Mahtavatko öljyn ominaisuudet heikentyä, kun kilometrejä kertyy tarpeeksi.
Kyllähän se kai hyvä on , olen vain käyttänyt hakua ja saanut sieltä sen käsityksen näistä automaattilaatikoista etta parempi jos nykäisemällä vaihtaa .
Mitä sanoo Jarkko S ? Miten laatikon pitäisi toimia öljyn vaihdon jälkeen ??
Jos öljy menee oikein puuroksi loota saattaa alkaa vaihtaa töksähtäen ja jopa lyödä viitosta silmään 20-30km/h vauhdissa. Minä ainakin olisin tyytyväinen jos vaihto pehmenee huollon jälkeen jos ei puhuta mistään luistosta.
Jatkan automaatin äänestä, onko syytä huoleen, 1 ja 2 vaihteellä kuuluu lievää tälläistä vokinaa, Veholla sanoivat, ettei voi kuulua laatikosta, joku muu keskipakois ääni. Onko kellään tietoa, arvausta, mistä kuuluu?