JariN kirjoitti:Viton ZF-laatikon ohjelmaa kyllä veikkaisin melko alkeelliseksi, oletko huomannut muuttuuko sen toiminta yhtään ajotyylin mukaan eli "oppiiko" se,veikkaisin että ei.
Aivan oikein, mielestäni se tulee sitä tyhmemmäksi mitä enemmän sitä opettaa ja mitä enemmän sille antaa kauraa.
JariN kirjoitti:Mitähän muuten vaikuttaa signaaliin tuleva epätasaisuus jos noita hampaita menee vähentelemään, onkohan sillä jotain vaikutusta?
No sen perusteella mitä itse olen koodaillut erilaisia ohjainboxeja ja kontrollereita eri tarkoituksiin niin taajuuden eli kierroslukutiedon mittaus toimii aina siten, että mitataan pulsseja tietyn aikaa, esimerkiksi 200 ms ja siitähän se taajuus sitten saadaankin. Tasaisestihan ne pulssit eivät tule kun kiihdytetään, mutta että sieltä alkaa tulemaan taajuushyppyjä. Väittäisin että ei vaikuta kunhan joku tolkku siinä muuttamisessa pidetään.
JariN kirjoitti:Kaasupolkimen asentotietoa huijaamalla ehkä saisit tuota Viton laatikon toimintaa vähän muutettua jos se sulla on mielessä.Sama kuin kiristäisi vanhemmassa laatikossa kikkarin vaijeria.
No mitään muuta en ole tehnytkään kuin säädellyt sitä asentoanturia, sieltä sai sen jollain tavalla toimimaan mutta edelleen heikosti. Tein jopa vipuun välityksen muutoksen jos se auttaisi mutta ei. Ongelma on siinä että se ohjain luulee vakiopumpun olevan paikallaan, startissa se mittaa asentoanturin ns. nolla kohdan muistiin. Siellä on softaan kovakoodattu jotta ~10 % (luku fiilispohjalta) polkimenasento tarkoittaa sitä, että pumppu ei lisää vielä ruiskutusta yhtään, kuten vakiopumppu ei lisääkkään...mutta kun mynä- ja ruuvattupumppu alkaa syöttämään jo kun poljin liikahtaa 2 %. Siitä se ongelma ja siis siitä, että autoilla voi ajaa 80 km/h silleenkun poljin on 5 % pohjassa.
Tekeillä on muunnin joka huijaa asentoanturin signaalia epälineaariseksi. Ainoastaan laiskuuttaa ettei se ole jo paikallaan.
Pahin on tosiaan tuo, että 4800rpm -> vikatila ja PAM (ykköseltä suoraan neloselle vaihto ja turbiininlukko auki)
Hyvin pointteja tässä, ei taida taas tulla uni silmään ensi yönä
