w123 hifistys ongelmaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
w123 hifistys ongelmaa.
Tilasin tuossa vähän hifiä mersuuni hertz hsk 163 erillissarjan ja audison srx 2 vahvistimen niille, onko kellään kokemusta mihin voisi sijoittaa sisätiloihin tuommoisen pienen vahvistimen, en sitä konttiin ala laittamaan, toiseksi niin konttiin en ala laittamaan minkäänlaisia subwoofereita, tuntuu siltä, että ei siellä soi mikään oikeastaan hyvin,tiivis on ja naftatankkikin siellä on, mihinhän sisätiloihin olisi hyvä sijoittaa joku 10" elementti? Kolmanneksi ihmettelen, että mahtaako tuo kolmitie erillissarjani oikein soida hyvin jos panen koelaudan paikoille nuo 3tuumaiset ja diskantit a-pilareihin ja bassot hattuhyllylle, ihanteellisempaa varmaan olisi jos bassot olisivat etu-ovissa, vaan en ovipahveja haluaisi vaurioittaa.
>Tilasin tuossa vähän hifiä mersuuni hertz hsk 163 erillissarjan ja
>audison srx2 vahvistimen niille, onko kellään kokemusta mihin voisi
>sijoittaa sisätiloihin tuommoisen pienen vahvistimen
1# Kuskin tai matkustajan penkin alle. Penkin alle kiinnitys, joku litteä pääte mahtuu siellä hyvin olemaan. Tarpeeksi ylimääräistä johtoa niin penkkiä voi liikutellakkin. 2# Apparin puolen kickpanelin (muovilevyn) taakse. Asennustyylissä sun vahvari ei sais olla niin tehokas että se tarttis paljon viilennystä. 3# Hanskalokeroon. 4# Takakonttiin.
>en sitä konttiin ala laittamaan, toiseksi niin konttiin en ala laittamaan
>minkäänlaisia subwoofereita, tuntuu siltä, että ei siellä soi mikään
>oikeastaan hyvin,tiivis on ja naftatankkikin siellä on, mihinhän sisätiloihin olisi
>hyvä sijoittaa joku 10" elementti?
1# Ootko kokeillu ottaa pois ea-laukun säilytyskoteloa hattuhyllyltä? Sen tilalle saa askarreltua vaikka kaikukäytävän takakonttiin tai 10" subbari laatikon. On kiinni kahdella ristipääruuvilla. 2# Jos hattuhylly ei kiinnosta niin apparin kickpanel on toinen aika suosittu paikka kymppituumaiselle. Voi joko askarrella oman kotelon ko.tilaan tai tuhota kickpanel muovin. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, päätä itse kumpi on parempi
Itse olisin kotelon kannalla.
>Kolmanneksi ihmettelen, että mahtaako tuo kolmitie erillissarjani oikein
>soida hyvin jos panen koelaudan paikoille nuo 3tuumaiset ja diskantit
>a-pilareihin ja bassot hattuhyllylle, ihanteellisempaa varmaan olisi jos bassot
>olisivat etu-ovissa, vaan en ovipahveja haluaisi vaurioittaa.
Olet oikeassa siinä että toi kojelaudan vakiopaikka ei ole paras mahdollinen. Ritilä "värittää" soundeja ja suuntaus on mihin sattuu. Alkuperäiset paikat kojetaulussa on tarkoitettu 3,5" yksikartiokaiuttimille mutta siihen tilaan saa 4" murjottua ihan passelisti. Villoja tai muita heijastuksia/aaltoja poistavia materiaaleja ei ole, kaikukoppana on koko kojetaulu. Jos hyvää äänentoistoa haluaa niin kotelointi ja ritilä olisi syytä ottaa työn alle.
Sinun pitää nyt itse valita haluatko panostaa äänentoistoon vai pitää auton orkkiksen näköisenä (???). Nyt kun 123 osia saa suht edullisesti ja melkein lahjoituksinakin niin voit vaikka hommata markkinoilta niitä osia jotka aiot pilata/rakentaa uudestaan (ovipahveja, a-pilari muoveja, kaiutinritilöitä). Näin autosi on palautettavissa iisisti orkkiskuosiin jos on tarvetta siihen joskus on.
>audison srx2 vahvistimen niille, onko kellään kokemusta mihin voisi
>sijoittaa sisätiloihin tuommoisen pienen vahvistimen
1# Kuskin tai matkustajan penkin alle. Penkin alle kiinnitys, joku litteä pääte mahtuu siellä hyvin olemaan. Tarpeeksi ylimääräistä johtoa niin penkkiä voi liikutellakkin. 2# Apparin puolen kickpanelin (muovilevyn) taakse. Asennustyylissä sun vahvari ei sais olla niin tehokas että se tarttis paljon viilennystä. 3# Hanskalokeroon. 4# Takakonttiin.
>en sitä konttiin ala laittamaan, toiseksi niin konttiin en ala laittamaan
>minkäänlaisia subwoofereita, tuntuu siltä, että ei siellä soi mikään
>oikeastaan hyvin,tiivis on ja naftatankkikin siellä on, mihinhän sisätiloihin olisi
>hyvä sijoittaa joku 10" elementti?
1# Ootko kokeillu ottaa pois ea-laukun säilytyskoteloa hattuhyllyltä? Sen tilalle saa askarreltua vaikka kaikukäytävän takakonttiin tai 10" subbari laatikon. On kiinni kahdella ristipääruuvilla. 2# Jos hattuhylly ei kiinnosta niin apparin kickpanel on toinen aika suosittu paikka kymppituumaiselle. Voi joko askarrella oman kotelon ko.tilaan tai tuhota kickpanel muovin. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, päätä itse kumpi on parempi

>Kolmanneksi ihmettelen, että mahtaako tuo kolmitie erillissarjani oikein
>soida hyvin jos panen koelaudan paikoille nuo 3tuumaiset ja diskantit
>a-pilareihin ja bassot hattuhyllylle, ihanteellisempaa varmaan olisi jos bassot
>olisivat etu-ovissa, vaan en ovipahveja haluaisi vaurioittaa.
Olet oikeassa siinä että toi kojelaudan vakiopaikka ei ole paras mahdollinen. Ritilä "värittää" soundeja ja suuntaus on mihin sattuu. Alkuperäiset paikat kojetaulussa on tarkoitettu 3,5" yksikartiokaiuttimille mutta siihen tilaan saa 4" murjottua ihan passelisti. Villoja tai muita heijastuksia/aaltoja poistavia materiaaleja ei ole, kaikukoppana on koko kojetaulu. Jos hyvää äänentoistoa haluaa niin kotelointi ja ritilä olisi syytä ottaa työn alle.
Sinun pitää nyt itse valita haluatko panostaa äänentoistoon vai pitää auton orkkiksen näköisenä (???). Nyt kun 123 osia saa suht edullisesti ja melkein lahjoituksinakin niin voit vaikka hommata markkinoilta niitä osia jotka aiot pilata/rakentaa uudestaan (ovipahveja, a-pilari muoveja, kaiutinritilöitä). Näin autosi on palautettavissa iisisti orkkiskuosiin jos on tarvetta siihen joskus on.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Itsellä on edessä vakiopaikoilla 4" midit, toistavat n.70 Hz:iin asti. Siitä sitten nykyiselle kasituumaselle alle 70Hz taajuudet. Subikka oli etujalkatilassa. Nyt olen jo tehnyt 12" elementille levyn hanskalokeron alle. Pitäisi vaan lyödä nippuun. Etusubbari integroituu mainiosti mideihin ja pienikin elementti+kohtuullinen vaffari(100W) riittää, kun subi on lähellä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Mulla oli joskus vahvistin hantin puolella jalkatilan ja hanskalokeron välissä päätyseinässä kiinni...
Kaijuttimet saa etuoviin muuten helposti mutta ei ole kovin tukeva asennus jollei tee taakse sopivaa asennuslevyä vanerista tai lastulevystä... Itselläni oli 5,25" 2-tiet oviin asennettuna ja sointi oli melko hyvä... Sääli kun en tainnut ottaa asennusprojektista aikanaan kuvia lainkaan, mutta laitoin äänieristettä peltiin, ruuvasin lastulevyn palaset oven sisäpelteihin kiinni johon sitten ruuvasin kaiuttimet kiinni...
Kaijuttimet saa etuoviin muuten helposti mutta ei ole kovin tukeva asennus jollei tee taakse sopivaa asennuslevyä vanerista tai lastulevystä... Itselläni oli 5,25" 2-tiet oviin asennettuna ja sointi oli melko hyvä... Sääli kun en tainnut ottaa asennusprojektista aikanaan kuvia lainkaan, mutta laitoin äänieristettä peltiin, ruuvasin lastulevyn palaset oven sisäpelteihin kiinni johon sitten ruuvasin kaiuttimet kiinni...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
kyllä konttiin voi laittaa subbarin ihan hyvin kun suuntaa sen taakse päin ja oottaa ensiapu systeemin pois nii siitä tulee iso reikä konttiin
ex: MB W123 300D(220) OM617 -79 automat.
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
Kyllä kontista saa painetta kivast kabiiniinkin.
Subien, itsellä 2x12" suuntauksessa saa olla vaan aika tarkka.
Ja siinä että subbarikotelot ovat hyvin kiinni , eivätkä pääse heilumaan.
Iteltä mittasin 123.7 desibeliä edestä, 150W ja 2x12" suljetuissa.
Nyt pitää uutta, tehokkaampaa vahvistinta katsella, kun tuo entinen ei jaksananut ohjata matalimpia. Voi olla, että refleksiviritän nuo kotelot, saisin 2-3desibeliä lisää, eli tehoa ja herkkyyttä lisää. Pitäisi 130 desibeliä mennä rikki.
Nyt autossa ei ole mitään laitteita kiinni, koska laitteiston uudistuksen myötä vedän kaikki piuhat uudelleen.
Subien, itsellä 2x12" suuntauksessa saa olla vaan aika tarkka.
Ja siinä että subbarikotelot ovat hyvin kiinni , eivätkä pääse heilumaan.
Iteltä mittasin 123.7 desibeliä edestä, 150W ja 2x12" suljetuissa.
Nyt pitää uutta, tehokkaampaa vahvistinta katsella, kun tuo entinen ei jaksananut ohjata matalimpia. Voi olla, että refleksiviritän nuo kotelot, saisin 2-3desibeliä lisää, eli tehoa ja herkkyyttä lisää. Pitäisi 130 desibeliä mennä rikki.
Nyt autossa ei ole mitään laitteita kiinni, koska laitteiston uudistuksen myötä vedän kaikki piuhat uudelleen.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/