
Tosin, nyt alkaa tulla hoppu laittaa tuo oma katiska nippuun, jos sais olla edes hetken aikaa suomen (?) nopeimman viton omistaja... Katotaan ehtiikö

jukis
Hehpetska kirjoitti:Tuolla kupari sprayllä ovat monesta autosta ratkaisseet täällä päin ainakin pahvi ongelmat ja kestänyt on kuulemma paljon paremmin...totta se MJF sotkee sillä audin tiivisteen....kun sille tulee kuulemma ARP pinnapultit ja siipimuttereilla kansi kiinni että on nopea vaihtaa uusi kansi![]()
![]()
Näyttäis melkolailla samalta, materiaalina pahvi ja kuttaperkka. Varaosanumerot on erit, joten kannattaa käyttää sitä oikeaa tiivistettä.Mika.T kirjoitti:Hmm.. eikös noihin käy nelipyttysen monivenan tiiviste (220d)? Vai onko sylintereiden koossa liian isoja eroja? Noihin kakspuokkeihin ja kolomesatasiinhan on paljon laitettu monivenan tiivistettä.
Ei ole mitään syytä osanottoihinjukis kirjoitti:Osanottoni Veskola...
Tosin, nyt alkaa tulla hoppu laittaa tuo oma katiska nippuun, jos sais olla edes hetken aikaa suomen (?) nopeimman viton omistaja... Katotaan ehtiikö![]()
jukis
Yllä tulikin mainittua, osat on tilauksessa ja kun tiiviste saadaan kotio, niin alkaa armoton väkertäminen saako semmosia tehtyä.keef kirjoitti:Seurataan mielenkiinnolla Veskolan uutta projektia.![]()
Olikos muita merkkejä kansi viasta kun harmaa savu? Esim. tyhjäkäynnin voimakas rytkytys?
Meinasin mitä luin jostain, jotta siitä levystä löytyy paksuuseroja ja kun tässä hakisin parasta mahdollista tulosta niin plää plää, mutta juu, juttelin tuolla toisaalla forumilla ja kuulemma on ihan toimivaa tuo "tavallinen" kupari levy kun käytetään sopivia "mömmeleitä".Ama kirjoitti:Jos meinasit että se ei ole riittävän suoraa niin hehkuttaessa se sitten vetelee ja vääntyilee. Ja kyllä kansi sen suoraks vetää.
Vaikka ajamaan pystyy niin ei kannata ajaa. Yleensä tietää aina lisäremonttia. Nyt jos kannen tiivisteellä selviää niin onhan se halvempaa kun vaihtaa sitten turbo tai muita moottorin osia. Voi tulla halvemmaksi ajella taksilla tuo viikko.teerola kirjoitti:Noniin nyt se sitten kävi. kannentiiviste meni, just ku pääsin sanomasta että hyvin on kestänyt. kilometrejä takana 256tkm. Usvaa tulee putkesta tarpeeks. uskaltaiskohan tolla viikon verran ajella varovasti??
Ei missään tapauksessa, mieluummin hinaus kotipihalle. Ajamalla pilaat _ehkä_ kannen, lohkon ja ahtimen.teerola kirjoitti:uskaltaiskohan tolla viikon verran ajella varovasti??
Motonetista en lähtisi hakemaan, vaikka todennäköisesti sieltä saa aivan yhtä hyvän tiivisteen. Uskoisin, kun tuo on noinkin hyvin tiedossa oleva tyyppivika, niin kaikki markkinoilla olevat tiivisteet ovat niin hyviä kuin "pahvi"tiivisteet nyt voivat olla. No sitten taas se hinta tehdyn työn vaivaan nähden on mitätön, joten miksi ostaa epävarmaa. Pahvi ei Vehollakaan maksa juuri enempää, muistelen. [eli joo tiivistesarja oli 136 €]keef kirjoitti:Onko noissa pahvitiivisteissä mitää laatu eroja kun vertaa alkuperäistä KL:n tai Motonetin tiivisteisiin?
Jos vesi pääsee moottoriöljyn sekaan niin koko kone menee paskaksi, ei kannata ajella kun ei tiedä miten tiiviste on hajonnut..mutta kokeilemallahan se selviää![]()
Pitäiskö ittenkin tehdä kansiremontti kun tuntuu nyt olevan muodissa![]()
veskola kirjoitti:Hain muuten "kannentiivistettä" tänään kaupasta, painoi 10 kg ja hintaa oli aivan riittävästi
Kansipahvin vaihdossa meni ekakerralla ihmetellessä kahdeksan tuntia, toisella kerralla meni vajaa viisituntia. Ja tämä korjaamolla, kunnon työkaluilla tehtynä. Nopeutuuhan se kun ei tarvii jokakohdassa jäädä ihmettelemään että mites tää lähtee ja jne. Tosin hosumaankaan ei kannata alkaa.rehtijii kirjoitti: Toivottavasti onnistuu , ei siihen vitoon niin herkkua oo se pahvin vaihto.
Paljonkos autolla ajettu? Oma meni 480tkm. Laitoin alkuperäisen, mutta isompi on varmasti parempi jos pumppua ruuvattu. Kovin iso ahdin tuonne väliin ei oikeen sovi jos ei sitten rupija rintapeltiä moukaroimaan. Ahtimen vaihdossa isompaan on tietenkin omat virittelynsä, veskolahan tuon tietää...Ama kirjoitti:No niin jotain pientä täälläkin.
Ahdin poiki tänään kun töistä lähdin. Ei pyöri sitten enää millään.
Melkein jo sain käsiini sen.
Mutta kysymys arvon raadille. Mitä tilalle? Saman kokoista ei mielellään, tulevaisuutta ajatellen jotain isompaa.
Onko se saksantuonti, niillä on yleensä ajettu noin vähänAma kirjoitti:Autolla ajettu 142 tkm.
Taidat olla jo ainakin kolmas kun näin toteaa, se on aivan tottaPetri K kirjoitti:Liekkirenkaiden kanssa vois pelata toi kuparitiivistekin.
Mahdoton sanoa kun samalla laitettiin 7 mm elementit...ja auto seisoi merkkikojaamossa kuukauden, jona aikana unohti millasta on edes ajaa autolla.vito500tkm kirjoitti:Mitenkäs nopea on heräämään alakierroksilla tuo garret GT ahdin verrattuna alkuperäiseen kkk ahtimeen? kkk alkaa ahtamaan ja moottori vääntää heti 1000rpm jälkeen. Automaattissa sitä eroa ei varmaan niin herkästi huomaa kun mitä manuaalissa, jos sitä eroa on.
Elikkäs tuommonen ero on varmaan käytännössä kun vakio ahtimeen vertaa ja vaikutus varmaan tuntuu manuaali vaihteisessa. Läheehän se sitten eri lailla mutta haittapuolena voi manuaalissa olla tuo alavääntö.Mutta ei se missään 1000 tai 1500 rpm kohdalla vielä ahda kunnolla.