Eli alla on R129 ja siinä varsin pehmeästä nahasta verhoillut kuppi-istuimet. Kaipaisin kunnianarvoisten Mersumiesten neuvoja siitä, millaisilla aineilla noita nahkaverhoiluja kannattaa huoltaa että pysyisivät siistinä ja minimoisi verhoilun kulumisen??
Yksi lisäongelma tuossa autossa on varsinkin kuskinpenkin vasen sivuttaistuki. Sitä kun tuppaa helposti autoon mentäessä raapimaan esim. housujen vyö ja monissa R129:ssä verhoilu onkin mennyt kuulemma rikki juuri tältä kohdin. Omassa autossani ko. kohtaan on jo laitettu jotain suojatököttiä. Mitä ainetta tuohon kannattaisi laittaa suojaksi??
Niin verhoilu on sitten tummansinistä nahkaa, sama kuin auton väri.
Suosittelen kokemuksella autoglymin tuotesarjassa olevia valmisteita. nahkaverhoilun puhdistusaine on erikseen ja nahkavaha erikseen. Kyseisiä tuotteita löytyy hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä. Penkkien vahaus erityisesti tekee niistä pehmeät ja notkeat, joka vähentää halkeiluja/ryppyyntymistä.
Tuo onkin jo pahempi dilemma yks vaihtoehto on että ajelet verkkarit päällä Jos oikeen aletaan hifistelemään niin sitä voisi tietysti kysyä jostain verhoomofirmasta jos siihen osaan penkkiä olisi mahdollista saada jotain kulutusta paremmin kestävää nahkamateriaalia, tietysti samalla sävyllä. Ihan heti ei tule mieleen mitään ainetta jolla pystytään tollaseen vaikuttamaan.
Jukka L. kirjoitti:Suosittelen kokemuksella autoglymin tuotesarjassa olevia valmisteita. nahkaverhoilun puhdistusaine on erikseen ja nahkavaha erikseen. Kyseisiä tuotteita löytyy hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä. Penkkien vahaus erityisesti tekee niistä pehmeät ja notkeat, joka vähentää halkeiluja/ryppyyntymistä.
Tuota Autoglym:in nahkaverhoilun puhdistusainetta ei olekaan niin helppoa löytää. Pääkaupunkiseudulla niissä liikkeissä, joissa itse olen vieraillut, niin jokaisesta on kyllä löytynyt aina nahanhoitoainetta, mutta puhdistusaineeseen en ole vielä törmännyt..
Jukka L. kirjoitti:Suosittelen kokemuksella autoglymin tuotesarjassa olevia valmisteita. nahkaverhoilun puhdistusaine on erikseen ja nahkavaha erikseen. Kyseisiä tuotteita löytyy hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä. Penkkien vahaus erityisesti tekee niistä pehmeät ja notkeat, joka vähentää halkeiluja/ryppyyntymistä.
Tuota Autoglym:in nahkaverhoilun puhdistusainetta ei olekaan niin helppoa löytää. Pääkaupunkiseudulla niissä liikkeissä, joissa itse olen vieraillut, niin jokaisesta on kyllä löytynyt aina nahanhoitoainetta, mutta puhdistusaineeseen en ole vielä törmännyt..
Heh! On se kumma kun kaikki muu täältä maaseudulta on kohta viety tuonne pääkaupunkiseudulle mutta glymin leather cleaneria sentään löytyy joka huoltoasemalta (oli aivan pakko kun kerrankin sattui näinpäin )
Autoglymin monia tuotteita olen pitänyt aika asiallisina, mutta nahanhoitoaine (vai mikä se lienee) ei ole minusta tuntunut kovin vakuuttavalta. Ja samaa asiaa on pohdittu tuolla laatuvaunujen puolella, niissä nahkaverhoilu on varsin yleinen: http://kissakulma.jagclub.net/viewtopic.php?t=804
Autoglym teki oman auton penkeistä paljon paremmat kuin olivat... Suosittelen omien kokemusten pohjalta... Melkein kaikki sirhamat ja naarmut katosi... Niin ja ne penkit on tumman sinistä nahkaa...
itse päästelin bemarin nahkapenkit prestan nahanhoitoaineella....penkeistä tuli ihan mukavan kiiltävät ja mikä parasta aine antaa autoon sellasen melkein orkkis nahantuoksun tossa meinaan on jotain minkkiöljyä....ainut miinus mikä kyllä taitaa olla kaikissa nahanhoitoaineissa että toi kiilto ei pysy kovin kauaa....
Leatheriquella on jakelija nykyisin Euroopassakin, ettei tarvitse odottaa 80 päivää toimitusta kuten halvimmalla rahdilla suoraan jenkeistä.
Teki muuten todella kutaa nahkaiselle sohvakalustollekin. Ohjeet kannattaa lukea, koska mömmöjä käytetään juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin mitä järki sanoo.