W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa
Mahtaakohan hiluxissa olla ollenkaan samanlainen pakopesä, mutta sinnehän sitten sovittelet sen.
Ei käytetty GT20 saisi maksaa yli 300 €, kun uusia ahtimia saa noin 600...700 € hintaan
Toki jos siihen saa uuden takuun, mutta eihän ne käytetyn tavaran takuut toimi. Noita oli mynnissä muutamalla satkulla joku aika sitten jossain.
Kannattaa sitten ruveta jo tilaamaan vaikka ulkomailta jollei soomesta saa.
Mikäli sovittaminen onnistuu niin tuolta saa halvalla hyvän ahtimen:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4
Ei käytetty GT20 saisi maksaa yli 300 €, kun uusia ahtimia saa noin 600...700 € hintaan

Kannattaa sitten ruveta jo tilaamaan vaikka ulkomailta jollei soomesta saa.
Mikäli sovittaminen onnistuu niin tuolta saa halvalla hyvän ahtimen:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tyhmiä kysymyksiä, onko se GT-20 millaisessa hiluxissa? Eli meinaan onko orkkis turbodieselissä? Jos on niin sopiko se pakopesä suoraan siihen toyotan pakosarjaan? Laippa on vähän erikoisella jaolla ja vakio ahdin noissa lähinnä on vain tulppa leikkaamassa päästöjä, joka ahdistaa jo ennen 3000 kierrosta.Ama kirjoitti:Se ahtimen sovittaminen sinne ei oo mikään ongelma.
Tollanen GT20 olis isäpapan hiluxissa pellin alla taidan sen käydä nappaamassa.
Ja tuossa olisi lähettyvillä myynnissä vähän käytetty 600€ mutta pitää tingata.
Se on hilixiin laitettu välilaipalla ja toimii hienosti. Ja koneena on cressidan turbo diesel. Kolme vuotta sitten se sinne sovitettiin. Ja siinä ei ollut mitään ongelmia kun tilaa riittää.
No 500€ mä siitä maksoin ja tiedän kyllä että sitä ei kovin paljoo oo käytetty.
Vähän meni eilinen päivä kaupoissa juoksemiseksi. Pinnapultteja, kumiletkua, muttereita, klemmareita ja teräspunosletku ahtimen öljylle.
Ja sitten pitäis mennä töihin painaan kartio sitä pakoputken lähtöö varten tai sitten sorvata sellanen rinkula.
Onko kukaan repinyt ahdinta ja pakosarjaa samana pakettina sieltä pois, oli aika hankala homma
No 500€ mä siitä maksoin ja tiedän kyllä että sitä ei kovin paljoo oo käytetty.
Vähän meni eilinen päivä kaupoissa juoksemiseksi. Pinnapultteja, kumiletkua, muttereita, klemmareita ja teräspunosletku ahtimen öljylle.
Ja sitten pitäis mennä töihin painaan kartio sitä pakoputken lähtöö varten tai sitten sorvata sellanen rinkula.
Onko kukaan repinyt ahdinta ja pakosarjaa samana pakettina sieltä pois, oli aika hankala homma

Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Tilalla 300E (W124)
OM60x jakoketjun kiristys ?
Siis yläkautta ? Eiköhän se ahdinkin sieltä tule _kannen_ mukana mutta saattaa olla painoa aika kivasti ja epäergonominen nostamisasento aivan varmasti. Vai otitko siis jo yläkautta ?Ama kirjoitti:Onko kukaan repinyt ahdinta ja pakosarjaa samana pakettina sieltä pois, oli aika hankala homma
Tuon vesiputken joutunee ottamaan pois tieltä...

sillä ahdin tuskin mahtuu tulemaan sieltä pois välistä. Miltei samalla vaivalla kun ottaa ahtimen öljyletkut irti ottaa myös sen alakautta ulos...mutta ahtimen pultteja ei kannata pyöräyttää paskaksi ! Ne ovat 12 tai 13 mm tapauksesta riippuen ja hommassa on hyvä olla olemassa pitkävartinen lenkki sekä lenkkiräikkä jolla homma jatkuu.
Laitetaanpas välillä kysymys tähän väliin. OM601 jakoketjun kiristinruuvi:

Onko se kiristys / löysääminen tuota pienempää kääntämällä, eikä siinä ole mitään lukitusta vai pitääkö tuohon suurempaankin koskea ?
Kun laitan tuon takaisin niin mistä tiedän mille kireydelle, laitanko fiilispohjalta ?
Tämä lienee polttoaineen esilämmitin vai jäähdytin ?

Siellä oli aika paljon kakkaa tuolla kotelossa


Niin olikos se esisuodatin tuossa mustassa osassa sisällä ? Onko siellä vielä se jokin mystinen kolmas suodatin ???
Lisää kysymyksiä

Muutenhan tuossa ei toistaiseksi ole ollut mitään ihmeellistä, jakoketjun nokka-akselipyörä on semmosella mutterilla kiinni, jotta pitää tästä lähteä etsimään työkalukauppaa

Ai niin, jakoketjun mukana ei tule mitään lukko-osia eli homma menee niittaamiseksi.
Kannentiivisteessä on 53 kpl reikiä ja nuo isot aukot lisäksi. Jokaisen paikka mitataan huolellisesti ja piirretään cadillä...onhan siinä oma hommansa


Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Niin siis kun ketjun vain löystää niin ei minun tarvitse irroittaa mitään, eli pienemmästä ruuvaamalla saa ketjun löysälle ja sen ruuvin kiristyskö 70 Nm, hääh ?Julli kirjoitti:Jakoketjun kiristin kannattaa irrottaa siitä tyvestä eli isommasta kannasta. Lähtee silloin pois koko helahoito. Asennettaessa kannattaa pumpailla se öljyä täyteen ja panna uus tiivisteprikka alle. Kiristys taisi olla luokkaa 60-70 Nm.
Vai pitikö se ottaa pois ?
vito500tkm kirjoitti:Kannen irrotuksessa ketjua ei tarvi katkasta eikä irrottaa. Merkit kohdalleen, ketjunkiristin kannen takaa irti(ketju löysälle) ja nokkapyörä irti,
Niin eli siis otetaan se koko mokkula pois, siltä se näyttääkin tuossa halkaisukuvassa.
Nooh onko siellä vielä jotain kommervenkkejä mitä pitääs tietää vai joko väännän kannen kangella irti. Pumpun ajoitusta jo harjoittelinkin, vaihdoin ajoituksen 16 -> 17 astetta. Saas nähdä miten röpisee

Paskat tästä kyläpahasesta (Turku) löytynyt lauantaina edes sopivaa avainta. Eikös kyseessä siis ole numeron 14 XZN narttu hylsy. Aukeaakohan se tavallisella hylsyllä...vito500tkm kirjoitti:Muista vääntää nokkapyörää vastaan/pitää paikallaan samalla kun aukaset pultin.
Nokkaketjulla ei siis saa pitää vastaan ... paitsi jollei jää kiinni

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Koko mötikkä pois. Pienempään kantaan ei tarvitse koskea. kuvaNiin siis kun ketjun vain löystää niin ei minun tarvitse irroittaa mitään, eli pienemmästä ruuvaamalla saa ketjun löysälle ja sen ruuvin kiristyskö 70 Nm, hääh ?
Vai pitikö se ottaa pois ?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ainiin joo, ne ketjun kiskon tapit pitää irrottaa. Tuossa linkki josta saa vähän kuvaa miten se kansi irtoaa/asennetaan. Ohjeita voi soveltaa vitoon varauksella. Noiden ohjeiden mukaan tein omaan tuon kansipahvin vaihdon.
Hommaan tarvii tehdä joku pieni ulosvetäjä tai pieni luikuvasara jolla ne tapit irtoaa. Tapissa kierteet sisällä.
Semmosia hylsyjä 12 kulmasia siis, löytyy yleensä vähän joka työkalusatsista, jolla se nokkapyörän pultti irtoaa. Olikohan se koko 14? en muista varmasti.
Kansipultteja irrottaessa muista katsoa että avain menee varmasti pohjaan ja sama tietenkin sitten kun asennat. Omasta meinasi yksi pultinkanta pöyrähtää kokonaan sileäksi.
Asennus vaiheessa ketjunkiristin kannattaa laitaa sinne silleen "sopivasti" kiinni jos meinaa että vielä joskus aukasee sen. Omasta tempasin sillon ekalla kerralla sillee reilusti kiinni että ikänsä kituu niin eihän sitä meinannut sitten saada enää pois toisella kerralla. No lähti se sitten metrin varrella ja kun oli tarpeeksi kypsynyt tilanteeseen
Hommaan tarvii tehdä joku pieni ulosvetäjä tai pieni luikuvasara jolla ne tapit irtoaa. Tapissa kierteet sisällä.
Semmosia hylsyjä 12 kulmasia siis, löytyy yleensä vähän joka työkalusatsista, jolla se nokkapyörän pultti irtoaa. Olikohan se koko 14? en muista varmasti.
Kansipultteja irrottaessa muista katsoa että avain menee varmasti pohjaan ja sama tietenkin sitten kun asennat. Omasta meinasi yksi pultinkanta pöyrähtää kokonaan sileäksi.
Asennus vaiheessa ketjunkiristin kannattaa laitaa sinne silleen "sopivasti" kiinni jos meinaa että vielä joskus aukasee sen. Omasta tempasin sillon ekalla kerralla sillee reilusti kiinni että ikänsä kituu niin eihän sitä meinannut sitten saada enää pois toisella kerralla. No lähti se sitten metrin varrella ja kun oli tarpeeksi kypsynyt tilanteeseen

Kiitos !
Hetken jo tuossa etsiskelin jotta mikäs kisko. Katselinkin tuota kohtaa, jotta mitäs tuolle oikein pitääs tehdä, jotta kansi pääsee irtoamaan.
Kyse oli siis tästä tapista, joka pitää ketjun ohjainta paikoillaan:

Tämän tapin pää näkyy täällä kannen ulkopuolella, ja sieltä se olisi ulos vedettävä sopivalla työkalulla, joten teemme sellaisen.

Toinenkin tappi ja sen pää siellä luurasi nyt kun ymmärsi sitä etsiä. Olen aina ihmetellyt jotta mitäs kierteenpäitä ne oikein on, jotta onkos niihin tarkoitus asentaa varaosia
Niin noiden momenttiin vetojen kanssa, se on justiinsa semmosta. Momenttiavaimellahan ei ole tuonne mitään asiaa kun kone on korissa kiinni. Aika löysään olisi tuo ahtimen pultitkin saanut vetää kun ne näköjään 42 tkm ajon jälkeen oli siinä ja siinä että lähtivät säädyllisesti irti. Toisaalta pakosarjan pultit meinaa irtoilla jne. No ei se merkkikorjaamollakaan aina onnistu. Yksi imusarjan pultti oli aika löysä, kaksi oli sanoisin jotta narahtanut kiinni. Miltei on silleen, että kaikki mitä on alussa kiinni niin vaaarovasti kiinni.
Nokka pyörän pultin momenttikin näyttää tuossa olevan (buschelissa) 25 Nm + ~90 astetta.
Hetken jo tuossa etsiskelin jotta mikäs kisko. Katselinkin tuota kohtaa, jotta mitäs tuolle oikein pitääs tehdä, jotta kansi pääsee irtoamaan.
Kyse oli siis tästä tapista, joka pitää ketjun ohjainta paikoillaan:

Tämän tapin pää näkyy täällä kannen ulkopuolella, ja sieltä se olisi ulos vedettävä sopivalla työkalulla, joten teemme sellaisen.

Toinenkin tappi ja sen pää siellä luurasi nyt kun ymmärsi sitä etsiä. Olen aina ihmetellyt jotta mitäs kierteenpäitä ne oikein on, jotta onkos niihin tarkoitus asentaa varaosia

Niin noiden momenttiin vetojen kanssa, se on justiinsa semmosta. Momenttiavaimellahan ei ole tuonne mitään asiaa kun kone on korissa kiinni. Aika löysään olisi tuo ahtimen pultitkin saanut vetää kun ne näköjään 42 tkm ajon jälkeen oli siinä ja siinä että lähtivät säädyllisesti irti. Toisaalta pakosarjan pultit meinaa irtoilla jne. No ei se merkkikorjaamollakaan aina onnistu. Yksi imusarjan pultti oli aika löysä, kaksi oli sanoisin jotta narahtanut kiinni. Miltei on silleen, että kaikki mitä on alussa kiinni niin vaaarovasti kiinni.
Nokka pyörän pultin momenttikin näyttää tuossa olevan (buschelissa) 25 Nm + ~90 astetta.
Viimeksi muokannut veskola, La 26.08.2006 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Niin tuata juu, onhan nuo mersun koneet fiksuja,paljon fiksumpia kuin niiden käyttäjä.
Eipäs tullut mieleen, että se ketju kiristetään öljynpaineella eli turhaa vouhotin sitä "kiristämistä"
Nätisti lähti mokkula pois.
Sitten nuo tapit, ainakin se ylempi lähti pois. Alempi ei oikein, lähti vinoon tuo työkalu. Ehkäpä pitää tehdä pikkunen liukuvasara jos sillä sitten...tai sitten tuolla toisella asennolla tjms.

Taitaa mennä maanantaihin, jotta saadaan taas sopivia avaimia. Onko se muuten edes XZN vai tavallinen 12 kolo
Eihän tuo nokkapyörän pultti muuten ole väärän kätisellä kierteellä, eihän ?
Mikäs tuo osa 16 sitten on, tarviiko taas jotain ihmetyökalua vai magkaiveria


Sitten nuo tapit, ainakin se ylempi lähti pois. Alempi ei oikein, lähti vinoon tuo työkalu. Ehkäpä pitää tehdä pikkunen liukuvasara jos sillä sitten...tai sitten tuolla toisella asennolla tjms.

Taitaa mennä maanantaihin, jotta saadaan taas sopivia avaimia. Onko se muuten edes XZN vai tavallinen 12 kolo

Eihän tuo nokkapyörän pultti muuten ole väärän kätisellä kierteellä, eihän ?
Mikäs tuo osa 16 sitten on, tarviiko taas jotain ihmetyökalua vai magkaiveria

Lisää tietoa: www.skg.fi
Täytynee käydä naapurin pakilla, jos sen meinaa huomenna irroittaa. Ei meinaan ole semmosta sarjaa, on vain noita tavallisia ja vähän erilaisia 6 kulmasia.petska kirjoitti:kyllä se aukeaa ihan normaali 12kanttisella ja on oikean kätisellä kierteellä
Suuttimien irroitus ja asennus, noista englannin kielisistä ohjeista en kyllä tajunnut yhtään mitään


Anteeksi tämä hetkellinen kyselykausi, mutta kun on amatööri niiin ei voi tietää

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Minulla oli semmonen pieni liukuvasara, joka oli tehty etuvakaajan niveltangosta, jossa semmonen iso laakeri liukumassana. Sillä lähti hyvin/helposti nuo tapit.
Ei kai siinä suuttimien irrotuksessa mitää erikoista ole. Suutinputket ja paluuletkut pois ja pitkällä hylsyllä suuttimet irti. Ne suuttimet kannattaa käyttää diesel pajalla jos ei ole huollettu. Esikammioitten irroitus kannattaa jättää koneistamon hommiksi. Suutimien lämpöprikat tai miksi niitä nyt sanotaankaan myös uusittava sinne suuttimien alle..
Sitten kun saat kannen pois niin mittaa kansipultit myös nokanpyörän pultti että onko kuinka paljon venyneet. Omassa oli kaikki venyneet liian pitkiksi. Myös kierteet putsattava lohkosta kunnolla. Mitat löytyy tuolta braingears linkistä minkä aikasemmin olin laittanut. Jos joutuu enemmän oikasemaan koneistamolla sitä kantta niin katso että kansi ei jää kantamaan pumpun takakannakkeen rautaan. Omasta jäi, tosin sitä joutuikin höyläämään reilusti oli niin kiero.
Ja vielä kun tässä vauhtiin päästiin niin tarkasta hydrauliset venttiilin nostimien kunto. Ittellä jäi harmittamaan kun ei tullut sillon kansirempan yhteydessä uusittua ja nyt saa kuunnella sitä rallattamista.
Tuossa jotain kuviarempasta.
Ei kai siinä suuttimien irrotuksessa mitää erikoista ole. Suutinputket ja paluuletkut pois ja pitkällä hylsyllä suuttimet irti. Ne suuttimet kannattaa käyttää diesel pajalla jos ei ole huollettu. Esikammioitten irroitus kannattaa jättää koneistamon hommiksi. Suutimien lämpöprikat tai miksi niitä nyt sanotaankaan myös uusittava sinne suuttimien alle..
Sitten kun saat kannen pois niin mittaa kansipultit myös nokanpyörän pultti että onko kuinka paljon venyneet. Omassa oli kaikki venyneet liian pitkiksi. Myös kierteet putsattava lohkosta kunnolla. Mitat löytyy tuolta braingears linkistä minkä aikasemmin olin laittanut. Jos joutuu enemmän oikasemaan koneistamolla sitä kantta niin katso että kansi ei jää kantamaan pumpun takakannakkeen rautaan. Omasta jäi, tosin sitä joutuikin höyläämään reilusti oli niin kiero.
Ja vielä kun tässä vauhtiin päästiin niin tarkasta hydrauliset venttiilin nostimien kunto. Ittellä jäi harmittamaan kun ei tullut sillon kansirempan yhteydessä uusittua ja nyt saa kuunnella sitä rallattamista.
Eikös ne ole nokka-akselin pultteja, magkaiveria ei tartte!Mikäs tuo osa 16 sitten on, tarviiko taas jotain ihmetyökalua vai magkaiveria
Tuossa jotain kuviarempasta.
veskola kirjoitti:Suuttimien irroitus ja asennus, noista englannin kielisistä ohjeista en kyllä tajunnut yhtään mitääneikä tuo saksankielinen kirjakaan tee onnellisemmaksi. Eli mitäs niistä pitäisi tietää, paitsi avaimen koko
Pitkä hylsy 27mm ja tarkastaa että hylsyn sisäosa koneistettu tarpeeksi syvälle. Suuttimien momentti 40 Nm.
Hienoa, toki minulla on jo uudet kannen pultit odottamssa ja jos kannen paksuus menee alle tehtaan rajan niin sitten ostetaan uusi kansi. No tuskin se vielä menee. Taisivat laittaa pari vuotta sitten vanhoilla pulteilla kiinni, joten eiköhän ne ole ns. "valmiit". Mistä muuten näkee onko kansi "plaanattu" edelliskerralla ?
Ventiilin nostajat saavat olla sellaisenaan, eivät äännä ja ovat vielä "niin vähän" ajettu. Tulee tuo kansi vielä vaihdettua moneen kertaan luulen minä.
Suuttimet menevät siis oikeaan asentoon automaattisesti kun kiristeään tuohon momenttiin, sitä lähinnä rupesin pohtimaan...
Mynä oli aikoinaan sitä mieltä, ettei suuttimille vielä noilla kilometreilla kannata tehdä mitään, mutta onko esimerkiksi avautumispaineiden säätäminen / tarkastus niin pieni (halpa) työ, jotta se kannattaisi kuitenkin nyt tehdä. Vaikuttaako se yhtään mitään loppujen lopuksi.
...ja ei kun liukuvasaraa rakentamaan
Ventiilin nostajat saavat olla sellaisenaan, eivät äännä ja ovat vielä "niin vähän" ajettu. Tulee tuo kansi vielä vaihdettua moneen kertaan luulen minä.
Suuttimet menevät siis oikeaan asentoon automaattisesti kun kiristeään tuohon momenttiin, sitä lähinnä rupesin pohtimaan...
Mynä oli aikoinaan sitä mieltä, ettei suuttimille vielä noilla kilometreilla kannata tehdä mitään, mutta onko esimerkiksi avautumispaineiden säätäminen / tarkastus niin pieni (halpa) työ, jotta se kannattaisi kuitenkin nyt tehdä. Vaikuttaako se yhtään mitään loppujen lopuksi.
...ja ei kun liukuvasaraa rakentamaan

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ne menee aina oikeaan asentoon kun ei sillä ole mitään väliä missä asennossa ne on.Suuttimet menevät siis oikeaan asentoon automaattisesti kun kiristeään tuohon momenttiin, sitä lähinnä rupesin pohtimaan...

Suuttimien tarkastus ei ole iso juttu. Suuttimien oikella toiminnalla on suuri merkitys moottorin toimintaan, kestoon ja polttoainekulutukseen.
No niinpä tietysti, miten sitä ei itse älyä tehdä asioita yksinkertaisestinokileka kirjoitti:aivan ja vielä sopivaa hylsyä prikkojen alle niin on tapilla varaa tulla ulos.MeSee kirjoitti:Eiköhän ne tapit tule kun pistää pultin kiinni ja sopivasti prikkoja väliin, ja kiristää pultin.
eka kerralla ne vastustaa

No kirjoitellaan tämä kaikki html kansiin niin ei tarvitse muidenkaan keksiä enää pyörää uudelleen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Noniin siis alakautta mä sen koko paskan sieltä otin.
Ja purin sen moottorin kannakkeen ymös pois tieltä.
Nyt olis ahdin pieniä kellon muokkauksia vaille valmis laitettavaksi sinne reikään.
Koe sovitin sen sinne jo niin mun mielestä siellä on aivan loistavat tilat sille ei tule vielä edes ahdasta.
Ja purin sen moottorin kannakkeen ymös pois tieltä.
Nyt olis ahdin pieniä kellon muokkauksia vaille valmis laitettavaksi sinne reikään.
Koe sovitin sen sinne jo niin mun mielestä siellä on aivan loistavat tilat sille ei tule vielä edes ahdasta.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Tilalla 300E (W124)
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nii, mitäs muutoksia joutui tekemään? Laitoitko sen GT20:n?Ama kirjoitti:Noniin siis alakautta mä sen koko paskan sieltä otin.
Ja purin sen moottorin kannakkeen ymös pois tieltä.
Nyt olis ahdin pieniä kellon muokkauksia vaille valmis laitettavaksi sinne reikään.
Koe sovitin sen sinne jo niin mun mielestä siellä on aivan loistavat tilat sille ei tule vielä edes ahdasta.
Pistä kuvia ja kerro miten toimii kun saat sen paikalleen.
Onko muuten manuaali vai tomaatti tuo vitosi?
Ei siellä GT20/25:llä ahdasta olekkaan, onhan semmonen ollut mulla siellä 42 tkm eikä edes moottorin kannaketta tarvitse purkaa pois tieltä.
Mikäli laitat aikuisten ahtimen sinne niin eipäs mahdu...siis vakiopakosarjalla.
Mikäli laitoit välilaipan niin sitten alkaa tulipelti kolisemaan kiihdytyksissä...riippuu tosin vähän painekellon mallista / asenosta.
Sehän on liian pieni ahdin se GT20/25
Mikäli laitat aikuisten ahtimen sinne niin eipäs mahdu...siis vakiopakosarjalla.
Mikäli laitoit välilaipan niin sitten alkaa tulipelti kolisemaan kiihdytyksissä...riippuu tosin vähän painekellon mallista / asenosta.
Sehän on liian pieni ahdin se GT20/25

Lisää tietoa: www.skg.fi
Vähän nyt tökkiin niin kuin yleensäkkin
Kuvittelin jotta tottamooses tuohon bilteman isoon voimahylsyyn uppoaa se suutin mutta paskat, sehän ottaa niistä sarvista kiinni. En jaksanut ruveta viilaamaan suuremmaksi, joten täytyy katsoa jos jostain löytyisi sopiva avain huomenna.
No oli muutenkin epävakaa ilma, joten tuli turhrittua tuo cad kuva valmiiksi ja lähetettyä "tehtaalle". Tälläinen hommeli siis

Ei tuossa sitten loppujen lopuksi mennyt kuin 10 tai ehkä 15 tuntia aikaa, jollei muuta syntynyt niin taidetta seinille
No mitäs muuta, tapit on irti, tai puolessa välissä, eihän sitä sentään urakalla tehdä joten jotain huomiseksikin. Samoin se nokkapyörän pultti lähti sillä 13 mm 12 kulmahylsyllä. Niitä vain ei tuossa lähikaupassa ollut. Vähän hirvitti sitä vääntää kun meinasi olla tiukassa.

Kuvittelin jotta tottamooses tuohon bilteman isoon voimahylsyyn uppoaa se suutin mutta paskat, sehän ottaa niistä sarvista kiinni. En jaksanut ruveta viilaamaan suuremmaksi, joten täytyy katsoa jos jostain löytyisi sopiva avain huomenna.
No oli muutenkin epävakaa ilma, joten tuli turhrittua tuo cad kuva valmiiksi ja lähetettyä "tehtaalle". Tälläinen hommeli siis

Ei tuossa sitten loppujen lopuksi mennyt kuin 10 tai ehkä 15 tuntia aikaa, jollei muuta syntynyt niin taidetta seinille

No mitäs muuta, tapit on irti, tai puolessa välissä, eihän sitä sentään urakalla tehdä joten jotain huomiseksikin. Samoin se nokkapyörän pultti lähti sillä 13 mm 12 kulmahylsyllä. Niitä vain ei tuossa lähikaupassa ollut. Vähän hirvitti sitä vääntää kun meinasi olla tiukassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Motivaation puute ja huono ilma pilasi asennuksen tältä päivää.
Puhuin tossa perjantaina sellasen herran kanssa puhelimen välityksellä joka tietää kuulemma noista ahtimista jotain, kertoili vaan että on se veskolan hyrräkin siinä lattialla pyörimässä
Tiedä sitten mitä juteltiin, mutta luulen että perässä tullaan kunhan saadaan tänne pumppuun vähän isompia tappeja.
Kuvia voin ottaa kunhan kerkiän.
Viikonloppuna olis varmaan saanu komeesti nippuun ton mutta tuli noita juhlia sotkemaan kuvoiita niin meni sitten sunnuntai ja vähän tääkin päivä vihellellessä.
Ja tomaattiha tuo on.
Puhuin tossa perjantaina sellasen herran kanssa puhelimen välityksellä joka tietää kuulemma noista ahtimista jotain, kertoili vaan että on se veskolan hyrräkin siinä lattialla pyörimässä

Tiedä sitten mitä juteltiin, mutta luulen että perässä tullaan kunhan saadaan tänne pumppuun vähän isompia tappeja.

Kuvia voin ottaa kunhan kerkiän.
Viikonloppuna olis varmaan saanu komeesti nippuun ton mutta tuli noita juhlia sotkemaan kuvoiita niin meni sitten sunnuntai ja vähän tääkin päivä vihellellessä.
Ja tomaattiha tuo on.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Tilalla 300E (W124)
Sehän oli salaisuusAma kirjoitti:<...>kertoili vaan että on se veskolan hyrräkin siinä lattialla pyörimässä<...>


Älä laita sitten täysiä vääntöjä ennen kuin laatikon kitkapinnat on vahvistettu Siekkisen toimesta, se on aivan selvä ettei ne kestä. Hieman rajoitetulla väännöllä ja max rpm nostettuna tuonne 5000 rpm kohdille kestää jo paremminkin. Olisikohan se 300 vai 350 Nm missä se vakiokitkapinta antautuu.
Suomen nopeinta Vitoa tosin tuotekehitetään Karalalla, vääntöä 700 ... 750 Nm, joten se näistä etuvetoisista sitten...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ihanaa kun mersuforum toimii taas, ihanaa...
ja tässä vastaava kohta kannen puolelta nähtynä
En tiedä mikä tekisi tuon uuden ja nyt hajonneen tiivisteen "vahvistetuksi" mutta kyllä se heikolta vaikuttaa tuosta kohtaa. Kenelläkään ei taida olla kuvaa OE: 601 016 39 20 (old) tiivisteestä, tuo uudempihan on OE: 601 016 46 20.
Tuommonen mötikkä se kansi on kun sen sieltä nostin, se muuten on paljon köykäsempi mitä kuvittelin. Ei mitään ongelmaa nostaa pois.

Tuossa vielä kuva lohkosta, eipä tuossa tasopinnan "siisteydessä" ainakaan vielä ole hurraamista.

Pultit vaikuttivat olevan aivan oikein kiristetty, 90 asteen kiristystä varten oli merkitkin paikallaan pulteissa. Olivat kyllä yhtä kireällä tai löysällä kaikki...
Kyselin tuolta paikalliselta moottori koneistamolta, niin ei kuulemma ole viime aikoina tullut kansia sieltä korjaamolta...eli missäköhän niitä kansia oikaistaan, vai oikaistaanko niitä enää ollenkaan
Pitääkö tuon reiän olla noin julmetun suuri juuri tuossa kohtaa ?
Laittelen näistä vielä paremmat kuvat ja muut opitut asiat tuonne kotisivuilleni kunhan tässä kerkiän. Nyt vain odotellaan "osien" saapumista
Eipä siellä kannen alla mitään yllätystä sitten lymyillyt. Oli taas rikki siitä samasta kohtaa. Tässä kuva lohkon puoleiselta tiivistepinnalta:vito500tkm kirjoitti:Mistähän kohtaa nuo pahvit menee rikki?
<...>
Mitäs muuten muutettu 110D:n pahvissa "vahvistettu malli"?

ja tässä vastaava kohta kannen puolelta nähtynä

En tiedä mikä tekisi tuon uuden ja nyt hajonneen tiivisteen "vahvistetuksi" mutta kyllä se heikolta vaikuttaa tuosta kohtaa. Kenelläkään ei taida olla kuvaa OE: 601 016 39 20 (old) tiivisteestä, tuo uudempihan on OE: 601 016 46 20.
Ei tullut vielä, 4800 rpm on maksimi kierrosluku, joka tarkoittaa, että syöttöä kannattaa alkaa pienetämään 3800 rpm kohdalla.vito500tkm kirjoitti:Tuliko siihen laatikon vikatila ongelmaan ratkaisua?
Tuommonen mötikkä se kansi on kun sen sieltä nostin, se muuten on paljon köykäsempi mitä kuvittelin. Ei mitään ongelmaa nostaa pois.

Tuossa vielä kuva lohkosta, eipä tuossa tasopinnan "siisteydessä" ainakaan vielä ole hurraamista.

Pultit vaikuttivat olevan aivan oikein kiristetty, 90 asteen kiristystä varten oli merkitkin paikallaan pulteissa. Olivat kyllä yhtä kireällä tai löysällä kaikki...
Kyselin tuolta paikalliselta moottori koneistamolta, niin ei kuulemma ole viime aikoina tullut kansia sieltä korjaamolta...eli missäköhän niitä kansia oikaistaan, vai oikaistaanko niitä enää ollenkaan

Pitääkö tuon reiän olla noin julmetun suuri juuri tuossa kohtaa ?

Laittelen näistä vielä paremmat kuvat ja muut opitut asiat tuonne kotisivuilleni kunhan tässä kerkiän. Nyt vain odotellaan "osien" saapumista

Lisää tietoa: www.skg.fi