W124 Tuulilasi
W124 Tuulilasi
Tuulilasiongelmista ei näytä pääsevän eroon millään. Joku ehkä muistaakin kun kirjoittelin autoni tuulilasiongelmista, kun siihen laitettiin kiinalainen lasi. Sehän vaihdettiin sitten takuuseen toiseen lasiin syksyllä 05. Nyt kun aurinko on jälleen alhaalla, huomaa kuinka lasi on TÄYNNÄ pienenpieniä pisteitä/ kiveniskemiä. Lasi on Pilkingtonin valmiste (Sigla). Kysyin Ylöjärven tehtaan laadunvalvojalta, että mistä moinen johtuu ja ensimmäinen kommetti oli, että olet varmaan ajellut sorarekan perässä. Näinhän ei ole tapahtunut vaan olen ajellut 99% päällysteteitä, sulka on vaihdettu vähintään kaksi kertaa vuodessa, vettä on käytetty runsaasti aina pyyhkiessä.
Ei oikein millään voi sulattaa, että lasi on vaihtokunnossa alle kahden vuoden ja n. 25tkm:n. Olin tuttavan 100tkm ajetun Opelin kyydissä ja sen lasi oli kuin uusi, samoin vaimon auton 6-vuotta vanha lasi. Jotain on pahasti vialla!
Onko muilla kokemuksia Pilkingtonin tai muiden valmistajien laseista? Pitääkö vaihtaa lasimerkkiä vai alkaa käräjöimään Pilkingtonin kanssa. Käy turhan kalliiksi vaihtaa lasi joka vuosi.
Ei oikein millään voi sulattaa, että lasi on vaihtokunnossa alle kahden vuoden ja n. 25tkm:n. Olin tuttavan 100tkm ajetun Opelin kyydissä ja sen lasi oli kuin uusi, samoin vaimon auton 6-vuotta vanha lasi. Jotain on pahasti vialla!
Onko muilla kokemuksia Pilkingtonin tai muiden valmistajien laseista? Pitääkö vaihtaa lasimerkkiä vai alkaa käräjöimään Pilkingtonin kanssa. Käy turhan kalliiksi vaihtaa lasi joka vuosi.
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: W124 Tuulilasi
Uudessa lasissa näkyy kaikki jäljet mitä siihen tulee, sitten kun on ajellut toista vuotta uudella lasilla niin ne ensimmäiset jäljet ei enää hypi silmille
Miksiköhän muuten se ensimmäinen kivi osuu aina siihen kuskin puolelle?

Miksiköhän muuten se ensimmäinen kivi osuu aina siihen kuskin puolelle?

Re: W124 Tuulilasi
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: W124 Tuulilasi
Ei oikein millään voi sulattaa, että lasi on vaihtokunnossa alle kahden vuoden ja n. 25tkm:n
Kyllähän tuo lasin kuluminen minusta on ihan normaalia. Ex 124:een tuli lasi vaihdettua ja kyllähän niitä ensimmäisä jälkiä aina kauhistelee.
Kai se ensimmäinen kivi jotenki ohjelmoituu lentämään justiin siihen kuskin puolelle näkökenttään, ihan niinku se jättikokoinen paskamahapörriäinenkin kun lasin on justiin saannut pestyä.Ja miksiköhän se eka vika tulee 2ekan viikon sisään kun sen linssin on uusinu vaikka kuinka sitä koittas säästellä

Näin se vaan on jokaikinen ripsahdus joka lasille osuvasta hiekasta/kivestä/nastasta kuuluu jättää jäljen.Olikos ensimmäisessä lasissa muuta vikaa kuin valmistus maa 
Uskaltaisin väittää että nykyään suurin osa lasirikoista sattuu juurikin päällystetyllä tiellä ja erityisesti moottoriteillä

Uskaltaisin väittää että nykyään suurin osa lasirikoista sattuu juurikin päällystetyllä tiellä ja erityisesti moottoriteillä
W124 300D aut -89
kaksi vuotta vanha lasi
5 kertaa saanut käydä häränsilmiä korjauttamassa.
naarmua ja pientä pistettä lasissa jo kohtuullisesti
Merkki Plington
mutta silti kirkkaampi kuin entinen
Mutua:
1) uusi lasi pehmeämpi. Ensin ajattelin, huono juttu, kun jälkiä tulee niin helposti. Myöhemmin ajattelut, hyvä juttu, lasiin ei tule halkeamia niin helposti häränsilmistä.
2) kaipaan roiskeläppäpakkoa takaisin. Antakaahan, kun karkeat renkaat laitetaan alle. Alkaa taas tavara lentämään täällä pikiteillä
5 kertaa saanut käydä häränsilmiä korjauttamassa.
naarmua ja pientä pistettä lasissa jo kohtuullisesti
Merkki Plington
mutta silti kirkkaampi kuin entinen
Mutua:
1) uusi lasi pehmeämpi. Ensin ajattelin, huono juttu, kun jälkiä tulee niin helposti. Myöhemmin ajattelut, hyvä juttu, lasiin ei tule halkeamia niin helposti häränsilmistä.
2) kaipaan roiskeläppäpakkoa takaisin. Antakaahan, kun karkeat renkaat laitetaan alle. Alkaa taas tavara lentämään täällä pikiteillä
autodidakti
itsekin vaihdatin halvimman mahdollisen lasin pari kuukautta sitten,vielä on virheetön,mutta yks kaveri kerto että oli asennuttanut uudehkoon volvoonsa samassa paikassa lasin ja vuoden päästä olivat käskeneet katsastuksessa vaihtaa kun oli kivet hakanneet piloille.että uskompa että on jotenkin kyllä kovempi pinta mersun alkuperäisessä lasissa kun aika monella ajeltu puolmiljoonaa ennen kun on vaihdettu.
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
laseja myyn joka päivä ja jostain syystä nämä nykyiset on pehmeetä tavaraa,pienimmätkin kivet jättävät jäljen 

jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Itsekkin noita ruutuja myyn ja virkkailen paikalleen enkä ole huomannut lasien olevan sen pehmeempiä kuin ennenkään,toki uusissa autoissa on jo niin ohuet lasit että hiekotushiekka riittää ne rikkomaan
Jossain koulutuspäivillä oli aiheesta puhetta ja siellä syylliseksi lasien kulumiselle esitettiin mm kitkarenkaiden
lamelleista lentäviä rampeilta kerättyjä kiviä sekä kasvaneiden rengasleveyksien ilmaan viskovilla kivillä.

lamelleista lentäviä rampeilta kerättyjä kiviä sekä kasvaneiden rengasleveyksien ilmaan viskovilla kivillä.
W124 300D aut -89
Olen haastatellut ko. aiheesta samojen ongellmien vuoksi kahtakin eri kaveria jotka vaihtaa laseja ammatikseen. Tuomio oli että eroja on lasin kovuuksissa.yttewi kirjoitti:Itsekkin noita ruutuja myyn ja virkkailen paikalleen enkä ole huomannut lasien olevan sen pehmeempiä kuin ennenkään,toki uusissa autoissa on jo niin ohuet lasit että hiekotushiekka riittää ne rikkomaanJossain koulutuspäivillä oli aiheesta puhetta ja siellä syylliseksi lasien kulumiselle esitettiin mm kitkarenkaiden
lamelleista lentäviä rampeilta kerättyjä kiviä sekä kasvaneiden rengasleveyksien ilmaan viskovilla kivillä.
Mikä lie sitten totuus. Vaihdatin aikoinaan yhteen kulkuneuvoon Arva -merkkisen lasin ja siitä jäi kyllä sellaiset kokemukset ettei samanmerkkistä toista tuulilasia tule.
Ex. 124 seen laitoin muistaakseni securit merkkisen lasin. ja noin 100t kokemuksen jälkeen voisin harkita täähän nykyiseen samanmerkkistä kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.