Käynti/Käynnistysongelmia w201 2.0E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rento
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 14:05
Paikkakunta: Oulu

Käynti/Käynnistysongelmia w201 2.0E

Viesti Kirjoittaja Rento »

Elikkäs.. onkelmaa käynnistyksessä ja tyhjäkäynnissä. Kylmänä kun starttaa niin ensimmäisellä käynnistyksellä lähtee käyntiin, pysyy n. 1-2s jonka jälkeen röpöttää ja sammuu. Uudestaan käyntiin saaminen vie hieman enemmän aikaa eli n. 2-10 kertaa. Tuntuu että uudelleen käynnistys on onnistunut parhaiten käyttämällä virtoja 2x päällä ennen starttausta ja käynnistys ilman kaasua. Pitkään starttaamalla ja kaasua painamalla tulokset aikalailla 0. Kierrokset n. 700 kylmänä, ei ota kierroksia kunnolla vaan röpöttää ja meinaa sammua kun kaasua painaa. Valot päällä tyhjäkäyntikierrokset kylmänä siis n. 600rpm. Kuumaksi kun koneen ajaa niin valot päällä tyhjäkäynti n. 500rpm. Kylmänä kun pintakaasulla kierroksia antaa niin hirveä röpötys ensin n. 1-2s jonka jälkeen ottaa kierroksia. Jos jostain syystä sattuu sammumaan alle 5min sisään niin samanlainen starttaus uusiksi. Kuumana lähtee käyntiin kohtuullisen hyvin mutta kierrokset melko alhaalla.

Missä vika? Ite olen päätellyt heikoilla tiedoillani että mahollisesti tyhjäkäyntisuutin, moottorin lämpötila-anturi tai lisäilmaluisti. Voisiko bensapumpussakin olla jotain vikaa kun on tuntunut että käynnistyksessä se 2x virtojen käyttäminen auttaa eli pumppu ei keräisi kunnolla painetta tjsp.?
Raha pitää aina käyttää johonkin tähelliseen.
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Polttoainesuodatin :roll:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Käynti/Käynnistysongelmia w201 2.0E

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Säätele nyt aluksi siitä kakkos ja kolmospytyn seudulta venakopan ja ilmanputsarin kotelon välistä näkyvästä tyhjäkäyntiruuvista (iso lattapää) kierrokset lämpimänä 720-750 tietämille.

Se lekentaarinen ylivirtarelen sulake (10A) sieltä akun takaa ECU:n vierestä (kirkkaan peltimötikän päässä muovikannen alla) voi olla palanut tai hapettunut.

Sammuuko auto koskaan kuin leikaten ilman mainittavampaa syytä? Jos näin niin polttoainepumpun relen juotokset syynin alle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin