W140 ASR ja ABS varoitusvalot palavat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JohtajanTähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
Paikkakunta: Helsinki

W140 ASR ja ABS varoitusvalot palavat

Viesti Kirjoittaja JohtajanTähti »

Kummallista, mutta totta. Kun kääntää rattia ääriasentoon, esim. parkkeeratessa, niin syttyvät ASR- (luistonesto) ja ABS varoitusvalot samanaikaisesti. Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma häviää kunnes ilmestyy uudelleen em. tavalla.

Mikähän mahtaisi olla sähkövian lähde, jos jollakin olisi kokemusta vastaavasta?
Mersulla mennään eikä meinata!
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Veikkaan että ABS-antureille menevä kaapeli on huonossa kunnossa ja kun kääntää rattia tarpeeksi niin kaapeli menee sellaiseen asentoon että yhteys katkeaa ja tulee virheilmoitus. Kokeile ABS-kaapeleita vääntelemällä mikä niistä sytyttää valon. Kaapelit lähtevät etujarrusatuloista, 1 per puoli.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
JohtajanTähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JohtajanTähti »

Vehossa lukivat vikakoodit autosta, ja joku eturenkaan kierrosluvun mittausanturi oli nähtävästi pimeänä. Ei kyllä varoitusvalot ole vilkkuneet taas moneen päivään.. Kuulemma ABS ja ASR varoitusvalot syttyvät samanaikaisesti tälläisessa viassa.
Mersulla mennään eikä meinata!
nikon_mb471champagner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 15.07.2004 23:35

asr ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja nikon_mb471champagner »

Itselläni samantapaisia ongelmia asr:n kanssa. Menee satunnaisesti vikatilaan, mutta kun virrat sammuttaa ja auton käynnistää uudelleen niin vika poistuu kunnes taas...

Jossain ketjussa on esitetty, että ongelman voisi aiheuttaa liian alhainen latausjännite. Mittasin akun navoista ja lukemat tosiaan heittelee jossain 13,5 ja 14,1 välillä. Vänttisellä ja Veholla tosin puhelimessa kyseenalaistivat tämän aiheuttavan ongelmaa (miksiköhän ihmeessä?) kun veikkailin sitä syyksi. Ko. korjaamoille on muutenkin kohtuuttomat jonotusajat. Lieneekö Pirkanmaalla autosähkökorjaamoa jossa asialle osattaisi tehdä jotain?

Lieneekö palstalla joku paininut samojen aongelmien kanssa ja mistä ratkaisu löytynyt?

Niko

mb 300 SEL w140 -92
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Voi kai se olla se nopeusanturikin, mutta tuo Matti R:n veikkaus kuulostaa loogiselta ja maalaisjärjen mukaan antaa samanlaisen vikakoodin(nopeusanturi). Eikös jotkut ole antaneet tekohengitystä niille nopeusantureille putsailemalla niitä................ jotkut taas täällä ovat kirjoitelleet, että niitä menee ja saa olla vaihtamassa kuin jarrupaloja konsanaan.........tiedä häntä, itsellä ei noissa viiden vuoden kokemuksella vielä vikaa ole ollut.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
nikon_mb471champagner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 15.07.2004 23:35

Re: asr ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja nikon_mb471champagner »

Aina pitäisi muistaa informoida lukijoita ongelman ratkaisusta. Neljän vierailun jälkeen merkkiliikkeessa viaksi paljastui viallinen nopeusanturi. Paljastui ja paljastui. Vikahan poistunee tilapäisesti myös vikamuistin nollauksella... Nyt kahden ja puolen kuukauden jälkeen sama ongelma. Luistoneston vikavalo syttyi ja autolla ajetaan sitten max 100 km/h n. 5000 kierrosta moottorissa. Kun virrat ottaa välillä pois niin vika poistuu jne. Tällä kertaa pelistä meni pois myös ohjaustehostin, joten voisikohan paukkupakkaset aiheuttaa virtaongelmia.

Missähän tän saisi kuntoon...

Niko

w140 300SEL -92
w126 300SE -88 (ex)
w116 280SE -77 (ex)
Vastaa Viestiin