Outo ongelma sisätilanpuhaltimessa w202

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hpalin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 02.10.2004 00:52

Outo ongelma sisätilanpuhaltimessa w202

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Terve!

Nyt on keinot loppunut kesken!

Eli ongelma on seuraava: Sisätilanpuhallin ei lähde päälle ellei moottori ole käynnissä (virta-avain II-asennossa). Puhallin lähtee käyntiin pienellä viiveellä, kun moottori käynnistetään ja toimii normaalisti.

Muutenhan asia ei haittaa, mutta webastokaan ei pysty kytkemään puhallinta päälle kuten ei rest toimintokaan.

Sitten se erikoisempi asia: eli puhallin alkaa toimimaan kun nollaa huoltovälinäytön mittaristosta. Apu ei kuitenkaan ole pitkäaikainen, vaan toimii seuraavaan käynnistykseen/sammutukseen saakka. Tämän olen "uskaltanut" tehdä kahdesti.

Autohan on w202 200cdi -00 manuaali-ilmastointi.

Ja ilmastointipaneeli/boxi on kokeiltu vaihtaa, ei auta asiaan.

Kiitoksia jo etukäteen
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Se puhallin on tiensä päässä hae äkkiä uusi ennenkuin polttaa esivastuksen. Helppo vaihtaa hanttimiehen puolelta muovit veke ja siinä se sitten jo köllöttää. Boschin superlaatua, mulla kesti 39000km ensimmäinen puhallin. Eivät myönnä että laadussa on ollut mitään vikaa :roll: Pikakorjauksena voit yrittää rasvailla sitä crc:llä.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
hpalin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 02.10.2004 00:52

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Siis miksi se huoltovälin nollaus saa sen tuulettimen pyörimään?
Onko siihen mitään järkeenkäypää selitystä?

Minkähän hintainen se puhallin/sen moottori on?
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Tuohon en kyllä osaa sanoa. Kuulostaa aika ufolta :shock: voisko siinä jotenkin jännite tippua ja puhallin uuden bootin jälkeen lähtee pyörimään. En tiedä. Oletko luetattanut vikakoodeja Veholla?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Salodanger
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 08.09.2006 17:38
Paikkakunta: Tampere

Puhaltimen moottorista

Viesti Kirjoittaja Salodanger »

Aloitteleva mersumies kysyy hölmöjä aiheeseen liittyen.

Alkoi tuo lämppärin puhallin pitää ääntä ja uuden vaihto taitaa olla edessä. Samalla kun Veholla kävin ohjekirjan hakemassa niin hinnankin puhaltimelle kysyin, 282€ oli vastaus.

KL-varaosassa ilmeisesti vastaava 210€ ja Motonetissä 138€(Valeo) ja199€(Behr).

Ilmeisesti vanha pitää ottaa pois, että selviää kumpi siellä pyörii? Vai selviääkö tuo malli jostain muualtakin?

Kysymys kuuluukin, jotta tekeekö noilla motonetin puhaltimilla mitään eli pelittääkö ne siinä missä muutkin vai onko huonoja kokemuksia? Menenkö hakemaan uuden mieluummin KL-varaosasta kuin Motonetistä? :?

Tampereen Vehon asiakaspalveluun en sitten välittömästi rakastunut, joten se ei ole se ensimmäinen paikka minne roposeni kannan.

Sen verran puhaltimeen tutustuin, että kohtuullisen helppo on sen vaihtaminen, eli pitäs onnistua itseltäkin. Raitisilmasuodattimenkin ajattelin siinä samalla vaihtaa, kun sekin vissiin sijaitsee samoilla suunnilla puhaltimen kanssa?
_____________________
*C230T Kompressor -98*
Vastaa Viestiin