jukis kirjoitti:<...>, vainoharhojako nuo kun just saanu paketin nippuun!<...>
Nuo ovat sellaisia, etteivät lopu puoleen vuoteen. Juuri kun olet alkanut luottaa Vitoon ja ajelet sillä taas hymyssäsuin se puukottaa sinua selkään ja näyttää savun merkit päälle
Miksi kannentiiviste hajosi minulla
Tarinahan pohjautuu
tähän surulliseen juttuun. Nyt kannen poiston yhteydessä paljastuu joitakin asioita. Tässä muutamia lainauksia koneistajan suusta tältä päivältä.
"kansi oli selvästi kiero"
"etukammiot olivat niin tiukassa, että varmasti eivät ole olleet irti viimeisen 2 vuoden tai 42 tkm aikana."
"kannen pinnassa oli jotain naarmuja, ikään kuin sitä olisi putsattu vingulla" (Minä en putsannut kantta ollenkaan lukuunottamatta liuotinsumutusta ja hanskalla / paineilmalla puhaltamista
"Tokihan tälläiset kannet tulee aina oikaista kun ne avataan"
Miksi minä vein autoni pilattavaksi merkkihuoltoon ? Vastaus on yksinkertainen, luulin että jättämällä auton merkkihuoltoon saan sen muutamassa päivässä takaisin ajoon ja siinä kunnossa, jollei paremmassakin kuin se oli tehtaalta lähtiessä. Näinhän ei nyt sitten käynytkään.
Turha valittaa, paska on housussa, mutta valituttaa silti. Merkkiliike näppärästi pesi kätensä asiassa mitätöimällä työn takuun, kun autoa on viritetty. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että vakiovireisen auton kannentiiviste ei kestä jos/kun tasopinnat putsataan jollain naarmukoneella pajan perällä.
Olihan se toki vähätöisempää putsata se kansi kammiot ja hehkut yms. kiinni mutta minkä ihmeen takia laskussa on silti kohta "kannen purkaminen ja kokoaminen" sekä "kannen irroitus ja asennus", nämä yhteensä noin 440 €. Kannen irroituksen jälkeen ei ole mitään muuta purettavaa kuin hehkut, ja sitäkään ei siis ole tehty tuolla merkkikorjaamossa. Lasken nokka-akselin irroittamisen samaan kastiin kannen purkamisen kanssa, sillä pulttejahan ei saa muuten mitattua / vaihdettua.
Sitäkin voi ihmetellä miksi suodattimien vaihtamisesta otetaan normaali maksu, vaikka kyseiset osat ovat aika mukavasti esillä kun tuota työtä tehdään. Nyt koko remontin hinta jää pienemmäksi mitä on pelkkä määräaikaishuoltohinta, joten en voi kuin suositella noiden itse korjaamista kaikille. Silloin voi katsoa aina peiliin, jos ahdistaa.
Katsottiin nuo suuttimet tuossa Mynä-Dieselissä, hyvää palvelua taas kerran, ei voi kuin suositella käyttämään palveluja. Kaikki olivat spekseissä, joten ei kun paikoilleen sellaisenaan.
Kansi tuli siis TD-koneistamolta (Hämeentie 35/Turku). Tätäkin paikkaa suosittelen varauksetta, aikataulut olivat sopivat, työ tehtiin asiantuntemuksella. Eräässä toisessa koneistamossa todettiin, ettei esikammion muttereita, vai miksi niitä nyt sanotaan, saada ehjinä irti. Näin ollen ne pitäisi samalla uusia. No ehkä nekin on hyvä uusia, mutta kyllä niitä on irti saatu useita tuolla toisella koneistamolla.
Hehkuthan piti tietysti kanssa irroittaa, ne lähtivät kauniisti, kun eivät ole kauaa siellä olleetkaan.
Ottakaa opiksi minun virheistäni
tuikun sanoin: tulipas taas tarinaa