Päätinpä uusia 2.3 -89 kotteroon takalevyt ja palat. Kuskin puoli laahannut jo vähän aikaa, ei kuitenkaan pahasti. Tilasin KL-varaosista alkuperäiset palat ja levyt. Eli bossin levyt ja kuulemma alkuperäisiä vastaavat palat.
Kuskin puolella sisempi pala täysin kulunut ja sen mäntä jumissa. Ulompi hyvässä kunnossa. No siinäpä kun oli saatu tapeltua juminut mäntä liikkeelle niin vaihdettin levy ja alettiin asentaa paloja. Siinä homman ongelma tulikin vastaan eli palat olivat aivan liian paksut, jotta ne mahtuisivat satulan sisään ottamatta levyyn kiinni. Ainakin kolme milliä olisi saanut olla ohkaisemmat jotta ne olisivat menneet ilman väkivaltaa.
Missä vika? Topikeista luin,että pitäisi vaihtaa ensiksi vain levy, joka sitten ajetaan vanhoilla paloilla joitakin tuhansia kilsoja ohkaisemmaksi, jotta uudet palat mahtuvat. Onko todellakin näin? Palojen paksuus 15.3 mm ja levy 9.1mm.
W201 ongelma jarrujen asennuksessa.RATKAISTU
W201 ongelma jarrujen asennuksessa.RATKAISTU
Viimeksi muokannut TC7, Pe 01.09.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos tsyländeri on ollu jumissa, niin satula pöydälle ja huolellinen putsaus ja hapettumien hiominen sylinterin pinnoilta. (menee paljon pitempään ilman seuraavaa remonttia) Mielellään uudet tiivisteet.
Ja kun kaikki on kasassa niin uudet jarrunesteet pumppaamalla säiliön kautta. Ja niin pitkään että taatusti on nurkassa uudet nesteet...
Jos levyt ja palat vaan on oikeat, niin kyllä ne sinne menee!
Luonnollisesti kaikki irtoruoste ja p..ka pois, varsinkin palojen "liukupinnoilta". Ja TOSI ohuesti kuparitahnaa niihin liukupintoihin. Siis niihin kohtiin missä pala aavistuksen verran liikkuu kun poljet jarrua.
Ja kun kaikki on kasassa niin uudet jarrunesteet pumppaamalla säiliön kautta. Ja niin pitkään että taatusti on nurkassa uudet nesteet...
Jos levyt ja palat vaan on oikeat, niin kyllä ne sinne menee!
Luonnollisesti kaikki irtoruoste ja p..ka pois, varsinkin palojen "liukupinnoilta". Ja TOSI ohuesti kuparitahnaa niihin liukupintoihin. Siis niihin kohtiin missä pala aavistuksen verran liikkuu kun poljet jarrua.
Käytettiin satula pöydällä ja putsattin kunnolla. Männät oli sisällä ja palat ei ollu lähelläkään mahtua. Sama homma tehtiin isukin 2.6:selle viime kesänä eikä ollu mitään ongelmaa. Myös ne osat tilattiin kooällältä. Pitänee soitella sinne puljuun huomenna ja kysellä että onko paksuudet oikein. Ei lähetty vielä edes koittamaan repsikan puolelle.
Jatkokyssäri: Käykö 300E:n (kapeakylkinen) satulat tohon mun autoon?
Jatkokyssäri: Käykö 300E:n (kapeakylkinen) satulat tohon mun autoon?
Käsittääkseni käy jos ei ole 300 24V. Pitäis olla sama satula tavallisessa 300E:ssä kuin esim. 2.6E/2.3-16V/2.5-16V 190:sissä.TC7 kirjoitti:Käytettiin satula pöydällä ja putsattin kunnolla. Männät oli sisällä ja palat ei ollu lähelläkään mahtua. Sama homma tehtiin isukin 2.6:selle viime kesänä eikä ollu mitään ongelmaa. Myös ne osat tilattiin kooällältä. Pitänee soitella sinne puljuun huomenna ja kysellä että onko paksuudet oikein. Ei lähetty vielä edes koittamaan repsikan puolelle.
Jatkokyssäri: Käykö 300E:n (kapeakylkinen) satulat tohon mun autoon?
Mutta peltivanteet ei sitten mahdu pyörimään jos ovat 6 tuumaiset, pitää olla leveämpi 6.5 tuumainen vanne. (esim. vararengas).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
No niin. Selvisi missä vika. KL oli lähettänyt mulle väärät palat. Eli palat eivät sopineet tenavaan, vaikka lootassa luki että sopii W201, W124 200-500 ja W202. Näitten palojen paksuus oli 15.3 mm ja "oikeiden" 13.5mm. Ei siis ihme että oli tiukan oloiset.
Eli pitää tästälähin kattoa tarkasti mitä sieltä tulee. Väärien palojen varaosanumero oli 2068715504T460 ja oikeiden 2068713504T421. Tässä laatikossa lukee sopivuudeksi vain W201. Onneksi KL myönsi virheensä 15 minuutin puhelun jälkeen ja antoi kokonaiset KAKSI €UROA alennusta uusista paloista
!
Eli pitää tästälähin kattoa tarkasti mitä sieltä tulee. Väärien palojen varaosanumero oli 2068715504T460 ja oikeiden 2068713504T421. Tässä laatikossa lukee sopivuudeksi vain W201. Onneksi KL myönsi virheensä 15 minuutin puhelun jälkeen ja antoi kokonaiset KAKSI €UROA alennusta uusista paloista
