Vielä bensapump. releestä
Vielä bensapump. releestä
Voiko releen toimimattomuuden todeta ohittamalla releen ja mitkä nastat
pitäis yhdistää. W124 230 E Automatic vm:88
Relehän se oli sökö , kannassa minne rele tulee on numeroitu ,7 ja 8 kun
yhdistää niin pumppu alkaa hurista, että sillee!!
pitäis yhdistää. W124 230 E Automatic vm:88
Relehän se oli sökö , kannassa minne rele tulee on numeroitu ,7 ja 8 kun
yhdistää niin pumppu alkaa hurista, että sillee!!
Viimeksi muokannut Hece45, La 02.09.2006 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tuon releen toimimattomuuden voi testata itse yhdistelemällä johtoja.
http://mb.braingears.com/
Tuolta löytyy ainakin w126 osastolta testi ohjeet... Niissä on samanlainen rele.
http://mb.braingears.com/
Tuolta löytyy ainakin w126 osastolta testi ohjeet... Niissä on samanlainen rele.
Minä tein näin, rele pois ,releen kannassa numerot 7&8 kun yhdistää jollainkekes kirjoitti:Mites sää pystyty yhdistelet niitä johtoja noin käytännössä,kun se rele on paikallaan?
Sehän on siinä paikallaan mihkä sen työntää...
Ja eihän siihen välin pääsee mitään yhdisteleen...
johdon pätkällä niin
pumppu alkaa toimia. Ainakin mun W124 .
Miten sen saa fiksusti auki,kun näyttää olevan yhtä puuta.timo ce kirjoitti:se rele kannataisi avata ja koitaa korjata koti konstein. minun omassa 124 300ce:ssä oli yhdestä piirilevyn juotoksesta hävinnyt tinat pois! tinasin uudestaa ja nyt on toiminut jo 30000km ilman murheita. ei tarvinnut ostaa kallista relettä
Pelkään ainakin että rikon sen avatessa,varsinkin kun se toimii
niin ei uskalla availla.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Niin, nimenomaan varovasti jottei tökkää puukolla sinne sisälle käämeihin...timo ce kirjoitti:ainakin minun -92:sessa se kuori ei ollut tiukassa vailla siinä olikin liimaa.. puukolla kun varovasti koitaa raotaa sitä kuorta niin se aukeaa ihan kivuttomasti.
Pohja voi olla pikkuisen liimalla kiinni, lähtee kyllä kun jollain ohuella raottaa muovin reunasta ja vääntää samalla kuorta irti. Voiveitsi melkeinpä paras työkalu.... Pitää vaan huolen ettei juuri pohjalevyä syvemmälle avaustyökalua työnnä (n. 2-3mm on sopiva syvyys operoida).
Juotokset kannattaa katsella kaikki tarkkaan. Ja entiset tinat pois tinaimusukalla ja uutta lyijyllistä tinaa siihen juotokseen tilalle. Pelkkä vanhan tinan lämmittely on kuin kusisi housuun pakkasella.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Oisko mahdollista yleismittarilla selvittää mikä tinaus ois huono ,kunAK47 kirjoitti:Niin, nimenomaan varovasti jottei tökkää puukolla sinne sisälle käämeihin...timo ce kirjoitti:ainakin minun -92:sessa se kuori ei ollut tiukassa vailla siinä olikin liimaa.. puukolla kun varovasti koitaa raotaa sitä kuorta niin se aukeaa ihan kivuttomasti.
Pohja voi olla pikkuisen liimalla kiinni, lähtee kyllä kun jollain ohuella raottaa muovin reunasta ja vääntää samalla kuorta irti. Voiveitsi melkeinpä paras työkalu.... Pitää vaan huolen ettei juuri pohjalevyä syvemmälle avaustyökalua työnnä (n. 2-3mm on sopiva syvyys operoida).
Juotokset kannattaa katsella kaikki tarkkaan. Ja entiset tinat pois tinaimusukalla ja uutta lyijyllistä tinaa siihen juotokseen tilalle. Pelkkä vanhan tinan lämmittely on kuin kusisi housuun pakkasella.
silmämääräsest näyttää tinaukset ehjiltä!!
Eipä oikein. Missä kunnossa sulla on ne relen vastakappaleen kontaktipinnat? Onko siellä hapettumia (relessä ainakin näkyy pikkuisen pinneissä hapettumaa?Hece45 kirjoitti: Oisko mahdollista yleismittarilla selvittää mikä tinaus ois huono ,kun
silmämääräsest näyttää tinaukset ehjiltä!!
Yleismittarilla voit tarkistaa relessä olevia vastuksia ja diodeja ja transistoreja kun ensin irroitat ne. Paikallaan osia ei oikein voi testata.
Miltä relen käämit näyttää onko joku käämi palaneemman näköinen kuin muut? Entäs ne relen kontaktorit, onko ne ok? Löytyykö relestä sulaketta (merkattu piirilevylle Fuse tai F, F1, F2, F3 jne tyyliin). Jos löytyy niin ne irti ja mittaamaan että ovat ehjiä.
Paras olisi jos voisit kokeilla jonkun kaverin autosta (samanlaisesta) lainatulla relellä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.