srs valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

srs valo

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Autoni srs valo syttyy palamaan, kun apumiehen penkillä istuu joku ja samalla keskikonsolissa oleva airbag off valo syttyy.
Onko jollakin vastaavaa vikaa ja hyvää korjauskeinoa tiedossa?
Auto on W210 -01
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Vie Teijon korjaamolle testerin päähän niin saat tietää vian, korjaat sitten itse tai annat niitten laittaa.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Istuintunnistin rikki tai johto poikki. :wink:
RED POWER IHC DT-358
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tällaista jotain epäilinkin, täytyy varmaan ensin tutkia liitokset ja se kytkin ihan itse, jos vaikka selviäis edullisemmin..

Jos jollain on ollut samantapaista vikaa, niin vinkkejä otetaan vastaan kiitollisuudella.
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Moi! mulla oli väyrysestä vänkärin penkistä elektronisen lastenistuimen tunnistimen piuha mennyt poikki,alkoi ensi joskus vilkuttelemaan srs-valoa ja myöhemmin piuhan katkettua lopullisesti jäi palamaan koko ajan.Penkki irti ja istuinosan verhoilu irti niin sieltä löytyy kyseinen tunnistin,mulla riitti johtojen kinni tinaaminen ja kutistesukka päälle.Ei tarvinnut käydä kuittaamassa,uusi tunnistin olis ollut muistaakseni 150-200 luokkaa ! :shock:
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuo sattaisi kannattaa tutkia.
Mulla tosiaan valo syttyy välittömästi kuin joku istuu hantin penkille ja sammuu penkin tyhjettyä. Onko ongelma sama, vai paloiko valo jatkuvasti?
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Suurin piirtein noin,ja lopulta piuhan katkettua kokanaan alkoi palamaan koko ajan. :(
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitokset nimimerkille fc8720!

Kun tuo katsastus lähenee, oli pakko perehtyä tuohon apukuskin penkin sielun elämään.
Sieltähän vika löytyi, tunnistimelle menevä johto oli poikki. Onneksi katkos oli niin lähellä tunnistinta, että johdossa oli varaa ottaa pätkä pois.

Jos joku joutuu saman ongelman eteen niin kannatta varata ohutta kolmisäikeistä johtoa ja uusia koko piuha, alkuperäinen on ilmeisesti liian kovaa ja kuori menee ensin poikki ja sitten sisäjohtimet.

Nyt srs-valo sammuu ihan normaalisti, ei vaatinut mitään kuittaamista.
Imppo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Penkin verhousten irrotus

Viesti Kirjoittaja Imppo »

Autossani on tuo SRS anturi vika (eli keskikonsolin airbag valo ja mittariston SRS varoitusvalo syttyvät) kun apukuskin paikalle istutaan. Irrotin eilen penkin, mutta en keksinyt miten tuo verhoilu lähtee järkevästi irti ja ennenkaikkea miten sen saa takaisin. Osaisiko joku neuvoa?
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla oli samaa vaivaa ja vaiva tuntuu poistuneen kun laturi tuli tiensä päähän ja vaihdoin sen uuteen. Pitkän latauksen tein parina viikonloppuna ctek 3600:lla akkua elvyttäessäni vajaatoimisen laturin toiminnan jälkeen ja ongelma on toistaiseksi pysynyt poissa. Kop Kop Kop kuitenkin kaiken varalta. Srs on ranttu alijännitteelle ymmärtääkseni. Mulla akun jännite putos lyhyenkin seisomisen jälkeen liian alas ja uusi laturi / ylläpitolataus ehkä auttoivat asiaan. Nyt jännite on pysynyt paremmalla tasolla. Mene ja tiedä sitten. :roll:
E300 TDT -98
E200D aut. -94
aadolf
Mersumies
Mersumies

Re: srs valo

Viesti Kirjoittaja aadolf »

korjasin äsken juurikin tuon anturin johdon, mutta srs valo ei sammu edelleenkään..
kosolin airback off valo kyllä sammuu, täytyykö se vielä käydä kuittaamassa,
vai mistäs nyt vikaa etsimään......
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
Vastaa Viestiin