srs valo
srs valo
Autoni srs valo syttyy palamaan, kun apumiehen penkillä istuu joku ja samalla keskikonsolissa oleva airbag off valo syttyy.
Onko jollakin vastaavaa vikaa ja hyvää korjauskeinoa tiedossa?
Auto on W210 -01
Onko jollakin vastaavaa vikaa ja hyvää korjauskeinoa tiedossa?
Auto on W210 -01
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
Moi! mulla oli väyrysestä vänkärin penkistä elektronisen lastenistuimen tunnistimen piuha mennyt poikki,alkoi ensi joskus vilkuttelemaan srs-valoa ja myöhemmin piuhan katkettua lopullisesti jäi palamaan koko ajan.Penkki irti ja istuinosan verhoilu irti niin sieltä löytyy kyseinen tunnistin,mulla riitti johtojen kinni tinaaminen ja kutistesukka päälle.Ei tarvinnut käydä kuittaamassa,uusi tunnistin olis ollut muistaakseni 150-200 luokkaa ! 

Kiitokset nimimerkille fc8720!
Kun tuo katsastus lähenee, oli pakko perehtyä tuohon apukuskin penkin sielun elämään.
Sieltähän vika löytyi, tunnistimelle menevä johto oli poikki. Onneksi katkos oli niin lähellä tunnistinta, että johdossa oli varaa ottaa pätkä pois.
Jos joku joutuu saman ongelman eteen niin kannatta varata ohutta kolmisäikeistä johtoa ja uusia koko piuha, alkuperäinen on ilmeisesti liian kovaa ja kuori menee ensin poikki ja sitten sisäjohtimet.
Nyt srs-valo sammuu ihan normaalisti, ei vaatinut mitään kuittaamista.
Kun tuo katsastus lähenee, oli pakko perehtyä tuohon apukuskin penkin sielun elämään.
Sieltähän vika löytyi, tunnistimelle menevä johto oli poikki. Onneksi katkos oli niin lähellä tunnistinta, että johdossa oli varaa ottaa pätkä pois.
Jos joku joutuu saman ongelman eteen niin kannatta varata ohutta kolmisäikeistä johtoa ja uusia koko piuha, alkuperäinen on ilmeisesti liian kovaa ja kuori menee ensin poikki ja sitten sisäjohtimet.
Nyt srs-valo sammuu ihan normaalisti, ei vaatinut mitään kuittaamista.
Penkin verhousten irrotus
Autossani on tuo SRS anturi vika (eli keskikonsolin airbag valo ja mittariston SRS varoitusvalo syttyvät) kun apukuskin paikalle istutaan. Irrotin eilen penkin, mutta en keksinyt miten tuo verhoilu lähtee järkevästi irti ja ennenkaikkea miten sen saa takaisin. Osaisiko joku neuvoa?
Mulla oli samaa vaivaa ja vaiva tuntuu poistuneen kun laturi tuli tiensä päähän ja vaihdoin sen uuteen. Pitkän latauksen tein parina viikonloppuna ctek 3600:lla akkua elvyttäessäni vajaatoimisen laturin toiminnan jälkeen ja ongelma on toistaiseksi pysynyt poissa. Kop Kop Kop kuitenkin kaiken varalta. Srs on ranttu alijännitteelle ymmärtääkseni. Mulla akun jännite putos lyhyenkin seisomisen jälkeen liian alas ja uusi laturi / ylläpitolataus ehkä auttoivat asiaan. Nyt jännite on pysynyt paremmalla tasolla. Mene ja tiedä sitten. 

E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Re: srs valo
korjasin äsken juurikin tuon anturin johdon, mutta srs valo ei sammu edelleenkään..
kosolin airback off valo kyllä sammuu, täytyykö se vielä käydä kuittaamassa,
vai mistäs nyt vikaa etsimään......
kosolin airback off valo kyllä sammuu, täytyykö se vielä käydä kuittaamassa,
vai mistäs nyt vikaa etsimään......
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s