Perä "rynkyttää" liikkeelle lähtiessä!
Perä "rynkyttää" liikkeelle lähtiessä!
elikkä missäs mahtais olla vika ku liikkeelle lähtiessä perä nykii ja rynkyttää ilkeästi? auto on w201 -85 Jos joku osais kertoo!
Ei tippa tapa, mut tipasta voi tulla tapa!
Kytkin siellä hypyttää. Laita kässäri tiukalle ja luistata vaihde päällä kytkintä kunnolla paikoillaan niin tärinät häviää.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tuttua tuo rynkytys. Silloin tällöin oma 124 200d sitä tekee. Monia kertoja kokeillut kytkintä polttaa, turhaan. Ilmeisesti on joko paineasetelmasta jotain rikki tai vaihdelaaatikon takakumi tiensä päässä.
Joskus, siis useimmiten, lähtee pehmeästi. Rynkyttää kun sille päälle sattuu eikä se riipu onko kylmä tahi kuuma kone. Mutta hyvillä mielin auto kilometrejä kerää, yöllä tuli 500 000 km täyteen.
Joskus, siis useimmiten, lähtee pehmeästi. Rynkyttää kun sille päälle sattuu eikä se riipu onko kylmä tahi kuuma kone. Mutta hyvillä mielin auto kilometrejä kerää, yöllä tuli 500 000 km täyteen.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
mulla rytkytti taas kun kone oli kuuma.........
ei voinu peruuttaa/lähtee 1 sellä liikkeelle, pakko luistatella liikkeelle aina kuumana 2 vaihteella Nyt tosin jo muutaman sata kilometriä on tullu ajeltua uudella kytkimellä
mutta nyt kun kytkin on kunnossa, niin tuli semmonen pikkunen sivuilmiö.....
eli kun kiihdyttää reippaammin ykkösellä ja heittää kakkoselle auto tavallaan heijaa menosuunnassa.......sillain loivasti.......oliskohan takakelkan kumien vaihdosta apua tohon? tai muita vinkkejä mitä kannattas katsoa?
ei voinu peruuttaa/lähtee 1 sellä liikkeelle, pakko luistatella liikkeelle aina kuumana 2 vaihteella Nyt tosin jo muutaman sata kilometriä on tullu ajeltua uudella kytkimellä
mutta nyt kun kytkin on kunnossa, niin tuli semmonen pikkunen sivuilmiö.....
eli kun kiihdyttää reippaammin ykkösellä ja heittää kakkoselle auto tavallaan heijaa menosuunnassa.......sillain loivasti.......oliskohan takakelkan kumien vaihdosta apua tohon? tai muita vinkkejä mitä kannattas katsoa?
Viimeksi muokannut teinitähti, La 02.09.2006 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edelliseen viitaten:Taitais hyvinkin olla ne takakelkan kumit kyseessä?Ei ainakaan kallis remontti jos haluaa lähteä kokeilemaan vianpoistoa sillä tavoin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jaha ehtoota johtajat!
Mulla tais toimia tuo juhape:n "remontti"! Kiitoksia vaan neuvosta!
Yks sun toinen teki kytkimestä selvää kun juttelin tommosesta rytkytyksestä... Selailin tuossa jo yks ilta KL:n sivuilta kytkimien hintoja... Sittenpä kuitenkin kokeilin, käsijarru oikeen uskosta jumiin ja "jonkunverran" kierroksia. Ei todellakaan hirveitä tyhjäkäynniltä korkeammalle. Sitten vaan ykköstä sisään ja nostamaan kytkintä.
Olin jo pari päivää ajellut kun tulin ajatelleeksi koko asiaa... Ka prhn, tämä tötteröhän lähtee liikkeelle niin kuin pitää! Ei tietoakaan enää mistään ravistuksesta!!! Kuinka lienee pitkäikäinen sitten vielä tuo kytkin...
Kokonaan toinen asia on että kun vaihdoin takaripustuksen etummaiset tukikumit (mitkä olivat aivan sököt) niin perä kyllä hiljeni ja kolinat väheni. Ensiksi oli mielessä että jos tuo rytkytys olisi niistä kumista kiinni. Tuntuu kuitenkin että kun vaihtelee osia ehjiin niin paljastuu kaikennäköistä kolinaa ja väljää lisää. Mitä ei oikeen tiennyt olevan olemassakaan... No näin kai se on, pitäs varmaan purkaa koko alusta osiin ja kasata kokonaan uusilla osilla. Sillai varmaan sais hyvän...
Vielä kerran kiitokset juhape:lle toimivasta, nopeasta ja halvasta "korjausvinkistä"! Lykkääntypähän kytkinremontti vielä ainakin toistaiseksi!
Mulla tais toimia tuo juhape:n "remontti"! Kiitoksia vaan neuvosta!
Yks sun toinen teki kytkimestä selvää kun juttelin tommosesta rytkytyksestä... Selailin tuossa jo yks ilta KL:n sivuilta kytkimien hintoja... Sittenpä kuitenkin kokeilin, käsijarru oikeen uskosta jumiin ja "jonkunverran" kierroksia. Ei todellakaan hirveitä tyhjäkäynniltä korkeammalle. Sitten vaan ykköstä sisään ja nostamaan kytkintä.
Olin jo pari päivää ajellut kun tulin ajatelleeksi koko asiaa... Ka prhn, tämä tötteröhän lähtee liikkeelle niin kuin pitää! Ei tietoakaan enää mistään ravistuksesta!!! Kuinka lienee pitkäikäinen sitten vielä tuo kytkin...
Kokonaan toinen asia on että kun vaihdoin takaripustuksen etummaiset tukikumit (mitkä olivat aivan sököt) niin perä kyllä hiljeni ja kolinat väheni. Ensiksi oli mielessä että jos tuo rytkytys olisi niistä kumista kiinni. Tuntuu kuitenkin että kun vaihtelee osia ehjiin niin paljastuu kaikennäköistä kolinaa ja väljää lisää. Mitä ei oikeen tiennyt olevan olemassakaan... No näin kai se on, pitäs varmaan purkaa koko alusta osiin ja kasata kokonaan uusilla osilla. Sillai varmaan sais hyvän...
Vielä kerran kiitokset juhape:lle toimivasta, nopeasta ja halvasta "korjausvinkistä"! Lykkääntypähän kytkinremontti vielä ainakin toistaiseksi!
Minulla rytkyttää vain eteenpäin lähtiessä ei pakittaessa. Että lieneekö tuossakin kytkin huonona? Silleen ei rytkytä ku rauhassa lähtee liikkeelle ja pikkasen luistattaa...
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
RYtkyttää
Nämä em kommentit pitävät varmasti paikkansa mutta sitten vielä renkaat. Jos sinulla on vanhat renkaa joissa on vyot löystyneen niin mukana nämä erellä mainitut joissa kaikissa on vähän niin nämä renkaat vielä moninkertaistavat sen liikken niin silloin sen paljon yhteensä Kyllä vanha renkas on aika nytkyttäjä
Vaan lisäyksenä.
Vaan lisäyksenä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Kyllä se seilaaminen viittaa takakelkan kumeihin. Omassa myös samaa vikaa, eli alkanut tämän kesän aikana nuljuamaan sivuttain selvästi. Ja sellainen mielenkiintoinen vika ilmaantunut että kun kiihdyttää kaupunkiajossa moottorijarrutuksen jälkeen siten että koneessa on kierroksia ja yrittää painaa kaasua nätisti niin alkaa huojumaan eteen taakse niin pirusti. Kiihdytys kyllä onnistuu hyvin jos painaa kaasun pohjaan. Kaasuvivustossa uusi iskari ja vaihdelaatikon takakumi samaten uusi. Taitaa johtua myös noista takakelkan kumityynyistä tai moottorityynyistä?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Mul oli ihan samantyyppistä käytöstä omassa autossa viime kesänä. Ajattelin että nyt siellä on ne kuuluisat kumipuslat gonahtannu. Auto oli pajalla ulkomaanreissun aikana ja syyllinen outoon käytökseen oli toinen takajousi joka oli mennyt poikki (1,5 kierrettä). Kannattaa tarkistaa myös jouset.Pete190D kirjoitti:Nyt tuntuis sitten että perä seilaisi sivusuunnassa ainakin ja ajo on jotenkin "holtittoman" tuntuista.. tai sitten kuvittelen senkin!! mistäköhä mahtaisi johtua?? jos joku taas tietäisi.. Kiitos!
Eli sulleko vaihdettiin (vain)ne takakelkan etummaiset puslat?
Omaan vaunuun sama operaatio edessä 2vk päästä ja toivon kovasti että apu löytyisi.Keväästä asti kärsinyt kuvailemistasi oireista,ja onneksi itse vihdoin huomasin että toisella puolen ei kumia olleenkaan siinä kohtaa missä pitäisi olla.
Omaan vaunuun sama operaatio edessä 2vk päästä ja toivon kovasti että apu löytyisi.Keväästä asti kärsinyt kuvailemistasi oireista,ja onneksi itse vihdoin huomasin että toisella puolen ei kumia olleenkaan siinä kohtaa missä pitäisi olla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
vanhoissa mersuissa se rynkyrys kuuluu vakiovarusteisiin! mulla ainakaa se ei voi tulla muualta, ku laatikosta, tai sit takakelkan takimmaisista kumeista. ne on ainoot, joihin en oo viä kajonnu. tänään tai huamenna selviää, et johtuuko niistä takakelkan kumeista! suraavaks laatikko ! jos ei laatikkoremontillakaan lopu, ni sit tarttee jo vaihtaa autoo! ihan perseestä se ainakin on, ku rynkyttää ja nytkyy!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Seuraan tätä mielenkiinnolla, omassa on rynkytystä jos ei lähde hienoisesti luistattamalla liikkeelle - eli jos on veto päällä kaikki ok, mutta hidas ryömintälähtö laittaa kärryn vatkaamaan ... Ja pirssi on vuoden -85 240d, mittarissa 440 tkm. Edellisen omistajan toimesta on nämä hardy (?) kiekot vaihdettu, ne olit kait ne kumilevyt kardaanin päissä. Ja kuulemma kytkinkin laitettu (mitä sitten pitikään sisällänsä)...
Ari kirjoitti:Eli sulleko vaihdettiin (vain)ne takakelkan etummaiset puslat?
Omaan vaunuun sama operaatio edessä 2vk päästä ja toivon kovasti että apu löytyisi.Keväästä asti kärsinyt kuvailemistasi oireista,ja onneksi itse vihdoin huomasin että toisella puolen ei kumia olleenkaan siinä kohtaa missä pitäisi olla.
elikkä takakelkan takimmaiset kumit menee vaihtoon.. on muute vit***** homma vaihtaa!
Ei tippa tapa, mut tipasta voi tulla tapa!
Hmm, tuli mieleen kun luin otsikon että meillä kanssa sprintteri tekee joskus sitä, että ku peruuttaa pihasta pois, niin on sellanen aavistuksen mäki tuossa, niin alkaa sillee ärsyttävästi nypyttämään peruutettaessa, aivan kuin moottori kävisi niinkuin sisun kuorma-autot kun lähet liian isolla vaihteella liikkeelle, eli röyp röyp röyp...
Kytkintä ollaan itekin meinattu, että oisko sillä ne "jouset" jotenkin väsähtäny vai mikä lie? Kuitenkin tuntuu että kytkin antais vähän kiertosuunnassa periksi ja hakkaa eestaas vähän... Ei tee kylläkään läheskään aina tuota...
Saisko tuon muka pois kun vähä polttais kytkintä?
Ku ei alle 80tkm ajetus autos kyl pitäis noin ilkeitä vikoja mitä meil on ollu, tosin aina auto on liikkunu, että ei oo koskaan sellasta vikaa tullu Se on ku on tottunu japanin varmaan tekniikkaan... (hyi, pois se minusta, mersu on auto! )
Kytkintä ollaan itekin meinattu, että oisko sillä ne "jouset" jotenkin väsähtäny vai mikä lie? Kuitenkin tuntuu että kytkin antais vähän kiertosuunnassa periksi ja hakkaa eestaas vähän... Ei tee kylläkään läheskään aina tuota...
Saisko tuon muka pois kun vähä polttais kytkintä?
Ku ei alle 80tkm ajetus autos kyl pitäis noin ilkeitä vikoja mitä meil on ollu, tosin aina auto on liikkunu, että ei oo koskaan sellasta vikaa tullu Se on ku on tottunu japanin varmaan tekniikkaan... (hyi, pois se minusta, mersu on auto! )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mulla on ainakin joka vehkeeseen jossa on pintaluistatuksellä, kosteillä keleillä ja varsinkin pitemmän seisonnan jälkeen hypyttäny niin auttanu kytkimen "poltto". Kaikki on ollu kyllä bensavehkeitä joten en tiedä voiko diisselissä olla jotain eroa?Dodii kirjoitti: Saisko tuon muka pois kun vähä polttais kytkintä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mulla kanssa sama helkatin rynkytys ongelma liikkellelähdettäessä, ihan sama eteen vai taaksepäin. Välillä se osittain tuntuu jopa katoavan mutta sitten taas palaa takaisin, välillä rynkyttää oikein pahasti. Luulin että vika oli ilmiselvästi kytkimessä joten kauppaan ja uusi, ei kun kiinni ja menoksi. Ei vaikutusta. Seuraavaksi vaihtui kannatinlaakeri, ei vaikutusta. Kertokaahan mitä vaihtaisi seuraavaksi, ei enää nappaa kauheasti ostaa ' ylimääräisiä ' osia.
W124 200d 695tkm
W124 200d 695tkm
nonii, takakelkan takimmaisetkin kumet tuli vaihdettua. eli nyt on takakelkan kaikki kiinnitys kumit vaihdettu ja sama bonanza vaan jatkuu... seuraavaks sitten laatikko. jos ei sillä lähe, niin se on ominaisuus!
eli jos kaikki kumiosat väliltä moottori--->takakelkka näyttää hyviltä, niin niitä ei siinä toivossa kannata vaihtaa, että nytkytyksestä pääsis eroon. toki, jos ne on kauheen kuluneita, niin se klappi voi voimansiirrossa pienentyä. tai mistä sitä ikinään voi tiätää, mulla ei auttanu oikeestaan mitään.
eli jos kaikki kumiosat väliltä moottori--->takakelkka näyttää hyviltä, niin niitä ei siinä toivossa kannata vaihtaa, että nytkytyksestä pääsis eroon. toki, jos ne on kauheen kuluneita, niin se klappi voi voimansiirrossa pienentyä. tai mistä sitä ikinään voi tiätää, mulla ei auttanu oikeestaan mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E