perän hitsaus?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
arnold
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 11.10.2005 18:55
Paikkakunta: tampere

perän hitsaus?

Viesti Kirjoittaja arnold »

eli onko koemuksia perän ristitapin kiinni hitsauksista..tai ja kun hitsattu,niin kestävyys?puikolla?migillä?
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: perän hitsaus?

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Samanlaista pitäisi itellekkin toteuttaa että talvella pääsee eteenpäin. Kuvat helpottaa enemmän kun tuhat sanaa taaskin :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Onnea katsastukseen :mrgreen: Kemppilukko taitaa kuulua kategoriaan akseliston muutokset....eli ajoneuvon rakennetta koskevat pykälät kannattaa tässäkin asiassa lukea ensin läpi.

http://www.ake.fi/ :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 04.07.2006 00:39
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jny »

mulla ei kyllä ole juuri perän hitsauksesta kokemusta,mutta jos tekisin,niin ehdottomasti puikolla esim.ok 68.82 ja mieluusti esilämmitys 100 asteeseen.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pari huonoa kännykällä otettua kuvaa väljäksi kuluneesta keskitapin reiästä.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... vljper.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... ljper2.jpg

Tuon hitsasin vielä kuntoon. Hyvä tuli ja ainakin minun ajolla kesti hyvin.

Huom. Kysehän ei ollut tasauspyörästön jumiin hitsaamisesta. :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa suojata rattaat hitsusroiskeilta. Alkaa herkästi ahistaan, jos roiskeita palaa hammaspintoihin, perä alkaa myös ääntämään herkästi hitauksen jälkeen...
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ite hitsasin just tasauspyötästön vaihdon yhteydessä ton ristitapin uudesta tasauspyörästöstä. Kyse oli eräänlaisesta varotoimenpiteestä, koska vanha tasauspyörästö hajosi juuri ton ristitapin sokan petettyä. Hitsasin migillä reilulla virralla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Kemppiperä ei oman kokemuksen mukaan haittaa katsastusta.

Kannattaa soittaa sinne konttorille ja kysyä ennen kuin vie katsastukseen.
eeviiskyt
manuaali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 07.04.2005 06:38
Paikkakunta: Kuopio-Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja manuaali »

jny kirjoitti:mulla ei kyllä ole juuri perän hitsauksesta kokemusta,mutta jos tekisin,niin ehdottomasti puikolla esim.ok 68.82 ja mieluusti esilämmitys 100 asteeseen.
Itse olen samalla linjalla "JNY:n" kanssa. Ja tosiaan vähän sitten lumppua hammaspyörien suojaksi.

En käsitä miksi ymmärtämättömät alkavat jo tähänkin kysymykseen katsastuskonttoria sotkemaan. Tappiin esabin varmistus ei todellakaan ole kenenkään muun asia kuin auton omistajan ja ainut tapa todeta se on avata perä.
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12761
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siis ristitapin hitsauksesta tässä olikin kyse, ei sen korjaamisessa mitään muutoskatsastella tarvii.

"kemppiperä", eli lukkoperää jos siitä rupee hitsaa niin asia erikseen.

naftale vois laittaa painoa perään, parempi konsti kuin kemppiperä ja on hengissä vielä talvenkin jälkeen :lol:
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

kemppilukko

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D
Ex monta W-kirjainta.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Petehri »

MikaVeee kirjoitti:Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D

Äläs nyt....mutkissa se hauskuus vasta alkaakin. On meinaan vallan mukava ajaa luistossa jos vaan voima piisaa.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Petehri kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti:Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D

Äläs nyt....mutkissa se hauskuus vasta alkaakin. On meinaan vallan mukava ajaa luistossa jos vaan voima piisaa.
Yks talvi tuli ajettua nuorempana B-asconalla kemppilukolla ja melkein meinas kerrankin kyllästyä liipissä ajoon kun ei muuten voinut mutkia ajaa :lol:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Kaikenlaista ylimääräistä osaa...tässähän herää väkisinkin kysymys että miksi perää ei ole jo tehtaalla hitsattu kiinni :D


Petehri kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti:Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D

Äläs nyt....mutkissa se hauskuus vasta alkaakin. On meinaan vallan mukava ajaa luistossa jos vaan voima piisaa.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

MikaVeee kirjoitti:Kaikenlaista ylimääräistä osaa...tässähän herää väkisinkin kysymys että miksi perää ei ole jo tehtaalla hitsattu kiinni :D


Petehri kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti:Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D

Äläs nyt....mutkissa se hauskuus vasta alkaakin. On meinaan vallan mukava ajaa luistossa jos vaan voima piisaa.
jos kaikki ei halua ajaa kokoajan kauheessa liirrossa...
W201 250DT 20V
w201 190E
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

pera8x kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti:Kaikenlaista ylimääräistä osaa...tässähän herää väkisinkin kysymys että miksi perää ei ole jo tehtaalla hitsattu kiinni :D


Petehri kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti:Älänyt EPK, kemppiperä on ihan hauska niin kauan kun tiessä ei ole mutkia :D

Äläs nyt....mutkissa se hauskuus vasta alkaakin. On meinaan vallan mukava ajaa luistossa jos vaan voima piisaa.
jos kaikki ei halua ajaa kokoajan kauheessa liirrossa...
Ja eihän arvokkaal mersulla parane ajella kokoajan kahva edellä :wink:
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Vastaa Viestiin