Jumittuneen jarrusylinterin sisäänpainaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Jumittuneen jarrusylinterin sisäänpainaminen

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Takajarrujen sisempi sylinteri on jumissa. Tuli ulospäin kun painoi jarrua ilman jarrupaloja, mutta ei suostu menemään takaisin vaikka millä värkein koittaa painaa. Vinkkejä ?

Olen raottanut pölysuojakumia sylinterin ympärillä ja ruikannut ruosteenirroittajaa mutta toistaiseksi tuloksetta.
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

jarrut

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

satula irti ja iisoilla putkitongeilla mäntä takasin sisään.

Laita sinne kumin alle jarruvaseliinia jottei jatkossa jumittuisi.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
KAVI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 14.05.2005 19:02
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja KAVI »

mitä jos painais männän pihalle ja putsais ne ruosteet ja pistais sit sitä rasvaa vasta ni vois toimia vähä pitempään ja jos oikein herkuttelee niin uudet suojakumit vielä..
mercedekseni w111 220sb w123 300d turbo w124 260e Ei oo mersun voittanutta!
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Olen painanut kunnollisella liimapuristimella mäntää sisään. Joskus kans ruosteirrotusöljyä laitellut mutta pilas kumit kokonaan, aivan veteliks meni.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

männät

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Tietty ne ruosteet kannattais putsailla pois.
Jos männät pumpsauttaa pihalle, kannattaa harkita myös o-renkaan uusimista...ja uuden kromisen männnän..ja..ja...!

OT: Satakakskutosen jarrusatuloita kun halkaisin, jarrutyöstä sanoivat ettei välttämättä kannata koska sitä pientä o-rengasta sinne väliin ei saa uutta varaosana. Tiedä sitten mikä on tilanne muissa satuloissa..
Ex monta W-kirjainta.
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

Ota mäntä ulos ja putsaa sylinteri ja laita uudet tiivisteet älä avaa satulaa jos ei ole pakko
Ei se toimi koskaan kunnolla jos ei puhdista likoja pois sylinteristä purin jus vuodesta 68 asti seisseen auton jarrut ja kasasin ne uusilla osilla auto oli mallia 1952 w187 220 jonka ostin sen jarrut olivat vielä tehtaan jäljiltä orkis tiivisteillä merkkiä contimental ostin vehosta alkuperäiset uudet tilalle'
siinä joka silinteri oli jumissa ja edessä on rummut kahdella sylinterillä männät tuli ulos paineilmalla ja lämmittämällä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ite laitoin räikän pitkän jatkopalan ja taoin vasaralla ja samalla painoin. Kyl ne siitä alko pikkuhiljaa antamaan periks. Jos otat kaikkineen irti, niin taitaa olla ilmaus edessä ja yksin se on vähän huonompi hommeli. Joten tuollein herkistelemällä ei tartte ilmauksia. :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Männät ulos ja laitat korjaussarjan;mäntä, tiivisterengas, suojakumi ja jarruvaseliinit. Hiot kevyesti sylinterin mirkelipaperilla tai "hiomavispilällä" - nämä osat eivät maksa paljon.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

No lähti se liikkeelle ! Kotikonsteista oli käytössä vain jo mainittu putkipihdit ja ne auttoivat. Olin jo aiemmin koittanut niitä mutta usko loppui kesken, mutta joka siis palautui luettuani kommenttejanne ... Nyt vuorossa sylinterin liikuntaa, en valitettavasti kerkeä alkaa isompaan remontiin eli tavoite on saada vehkeet liikkumaan riittävästi jotta jarrutasapaino palautuu jotakuinkin normaaliksi. Ajoin eilen pikku lenkin, ja eipä tullut nestettä ulos :shock: - en näet ollut suotta helläkätinen ruikkiessani ruosteenestoa tahi suojakumia käsitellessäni ...

Ja asiaan tietysti kuuluu että jotta koska talli on varattu niin tätä saa värkätä pihalle, ja näillä leveysasteilla töiden jälkeen on jo kohtuullisen hämärää kautta vilpoista (kaksi viime yötä pakkasella!) ...
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Kyllä lähti ! Uudet palat paikoillaan vanhoilla levyillä, ja vikinä & rohina hiljeni kummasti. Vielä toinen puoli jäljellä, siellä ei tosin pitäisi olla jumittuneita sylintereitä.
Vastaa Viestiin