kertokaahan jotain 290d koneesta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
kertokaahan jotain 290d koneesta
elikkäs tämmöinen kones 124:een kytkettynä. 5syl 10v 2.9d.
onko noita 2.9 5syl. miljoonaa eri laatua?
mahtaako tuo olla luja peli vai onko jotain tyyppijuttuja?
onko noita 2.9 5syl. miljoonaa eri laatua?
mahtaako tuo olla luja peli vai onko jotain tyyppijuttuja?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.
lisäänpä vielä tämmöisen kysym.
tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.
molemmissa kai +300hp.
noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
lisäänpä vielä tämmöisen kysym.
tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.
molemmissa kai +300hp.
noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
porattu 2.5 TD?taistovainaa kirjoitti:om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.
lisäänpä vielä tämmöisen kysym.
tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.
molemmissa kai +300hp.
noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.



W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Jos valita pitäisi, niin ehdottomasti tuo 300 24v koneinen. On lujempi pata turbokäytössä.taistovainaa kirjoitti:om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.
lisäänpä vielä tämmöisen kysym.
tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.
molemmissa kai +300hp.
noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
ainaki uudempi 2.9 litranen siis suorasuihku kestää kyllä ahtaa 3 kiloajavascript:emoticon(':D'),mut ei siitä saa tehoa lähellekkään nii paljoa ku tuosta monivenasta..javascript:emoticon(':roll:')
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
290 pannu on mitoitukselta sellainen että se kestää melkein mitä vaan. Sen virittäminen korkeille tehoille on vain hankalampaa kuin 300 24:sen. 300:nen suorastaa janoaa virittämistä.
290 on suunniteltu toimimaan jakajapumpulla maltillisilla tehoilla. Kone on todellinen työjuhta. Ääneltään karu mutta luonteeltaan sitkeä.
290 koneesta saatu 300hp+ teho rupee olemaan järkevän "säätämisen" yläpäässä. 290 koneen pulonkaula on virittämistä ajatellen ahdas kansi. Sekä imu että pakopuoli kuristaa kunnollista virtausta. Jos 300hp riittää niin pannu on aivan käypänen.
290 on suunniteltu toimimaan jakajapumpulla maltillisilla tehoilla. Kone on todellinen työjuhta. Ääneltään karu mutta luonteeltaan sitkeä.
290 koneesta saatu 300hp+ teho rupee olemaan järkevän "säätämisen" yläpäässä. 290 koneen pulonkaula on virittämistä ajatellen ahdas kansi. Sekä imu että pakopuoli kuristaa kunnollista virtausta. Jos 300hp riittää niin pannu on aivan käypänen.

W210 290TD T
ei muuten oo esikammio......taistovainaa kirjoitti:jassoo.
tuo on kyllä esikammiosyteemi.
elikkäs ollaan siinä vanhemmassa konstruktiossa??vai
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos