kertokaahan jotain 290d koneesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

kertokaahan jotain 290d koneesta

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

elikkäs tämmöinen kones 124:een kytkettynä. 5syl 10v 2.9d.
onko noita 2.9 5syl. miljoonaa eri laatua?

mahtaako tuo olla luja peli vai onko jotain tyyppijuttuja?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

2.9 esikammiokonetta on käytetty pakettiautoissa. Yhtä hyvä, kuin muutkin om60x sarjan koneet. 124:ssa ei ole tuota konetta vakiona ollut, henkilöautoon laitettaessa, joutuu ainakin öljynputsarin jalan, imusarjan ja venttiilikopan vaihtamaan.
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.

lisäänpä vielä tämmöisen kysym.

tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.

molemmissa kai +300hp.

noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

taistovainaa kirjoitti:om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.

lisäänpä vielä tämmöisen kysym.

tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.

molemmissa kai +300hp.

noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
porattu 2.5 TD? :lol: :roll: :D
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

taistovainaa kirjoitti:om60x ei kauheasti sano. täs ollaaan nimittäin kaukana kartalta.

lisäänpä vielä tämmöisen kysym.

tbo mersua täs kattellu.
toisessa on tämä 2.9 5 syl ahdettuna + kaikki muut tarvittavat emmeet ja toisessa 300 24 vent. tbo pata + sama meininki.

molemmissa kai +300hp.

noista voisi kenties kuvitella että tuo 5syl vääntää enempi alhaalla??
oliskos noista mitään mielipiteitä.
Jos valita pitäisi, niin ehdottomasti tuo 300 24v koneinen. On lujempi pata turbokäytössä.
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mitäköhän paineita tuossa 5syl. arvaa käytellä, jos haluaisi mosan pysyvän nipussa?

coolerit yms. on ilmeisen asianmukaisesti tehty.

kiert kanget + männät vaihdettu...kansikos siinä heikoin lenkki/lämpöonkelmat?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MasaMbW124 kirjoitti: porattu 2.5 TD?
Ei vaan ihan oikea OM602 2.9 :D
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Mika.T kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti: porattu 2.5 TD?
Ei vaan ihan oikea OM602 2.9 :D
ihan aikusten oikeeko 8) myö en muista tuommosta konetta ikuna nähneeni 124:sessa :oops:

edit: aivan. kyseessähän on koneenvaihto :idea: :D
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

ainaki uudempi 2.9 litranen siis suorasuihku kestää kyllä ahtaa 3 kiloajavascript:emoticon(':D'),mut ei siitä saa tehoa lähellekkään nii paljoa ku tuosta monivenasta..javascript:emoticon(':roll:')
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

jassoo.
tuo on kyllä esikammiosyteemi.
elikkäs ollaan siinä vanhemmassa konstruktiossa??vai??

mahtaako ero olla isokin jos muut emmeet on suht samat paineita myöten??
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

290 pannu on mitoitukselta sellainen että se kestää melkein mitä vaan. Sen virittäminen korkeille tehoille on vain hankalampaa kuin 300 24:sen. 300:nen suorastaa janoaa virittämistä.
290 on suunniteltu toimimaan jakajapumpulla maltillisilla tehoilla. Kone on todellinen työjuhta. Ääneltään karu mutta luonteeltaan sitkeä.

290 koneesta saatu 300hp+ teho rupee olemaan järkevän "säätämisen" yläpäässä. 290 koneen pulonkaula on virittämistä ajatellen ahdas kansi. Sekä imu että pakopuoli kuristaa kunnollista virtausta. Jos 300hp riittää niin pannu on aivan käypänen. :roll:
W210 290TD T
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

taistovainaa kirjoitti:jassoo.
tuo on kyllä esikammiosyteemi.
elikkäs ollaan siinä vanhemmassa konstruktiossa??vai
ei muuten oo esikammio......
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

hä??
eikös ainoastaan uudemmat turpolliset o niitä suorasuihkaus mysteereitä??
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä vanhanmallin pakun 2.9:t on kaikki esikammio moottoreita.
Vastaa Viestiin