2.9 moottori tyyppie erot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

2.9 moottori tyyppie erot?

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Eli mitä eroa on vm 88 perusmoottorissa verrattuna esim vm96 koneeseen,muutakun että toinen on turbolla?Koneiden tyyppi koodit ois kans hyvä tietää. :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8796
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vanha kone on juurikin vapari ja esikammio kone. Perus mekaanisella rivipumpulla. Uudempi turbolla ja suoraruisku. Sähköisellä jakajapumpulla.

Uudemmassa ilmeisesti järeämmät kiertokanget ja paremmin painetta kestävät männät.
Itse perus moottori on aika pitkälti sama. mm. öljyruiskut löytyy tuosta vanhemmasta vapaastihengittävästäkin.
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Eli onko noissa moottoreissa mitään samaa periaattessa,kannet ja pumput ei varmaan käy keskenään ja moottori tyyppi ilmeisesti molemmissa OM602?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

525tds kirjoitti:Eli onko noissa moottoreissa mitään samaa periaattessa,kannet ja pumput ei varmaan käy keskenään ja moottori tyyppi ilmeisesti molemmissa OM602?
Pakettiautoissa käytetty 2,9 litran ahtamaton esikammiokone on tyypiltään
OM 602.940 (1988-95).
Ahdettu suoraruiskutuskone on OM 602.982 (1995-99, mm. mallissa E 290 Turbodiesel).
Muitakin versioita saattaapi olla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin