Boshin pumppuun päädyin, kun tiedustelin noita luukaksen korjauskustannuksia ja tulin sitten soittaneeksi kaverille, joka joskus vuosia sitten oli puhunut, että pitäisi tehdä tuohon mersun 220 dieseliin sovitussarja mekaaniselle pumpulle, niin ei olisi sitten töistä pulaa, -ja srjahan oli tehtynä.
Boschin pumpun hinnaksi tuli avaimet käteen asennuksena satasen verran vähemmän, kuin lucaksen vaihtopumppu olisi maksanut.
Laitetaanpa tähän kuvat ennen ja jälkeen remontin, niin näkyy, että hyvin se boschin pumppu sinne sopii.
Eli tässä kuva ennen pajalle menoa:
![Kuva](http://i30.photobucket.com/albums/c309/hannun1/220dennen.jpg)
Ja tässä uudella pumpulla varustettuna:
![Kuva](http://i30.photobucket.com/albums/c309/hannun1/220djlkeen.jpg)
Näkyvin ero on pumpulle menevä kaasuvaijeri ja hiukan lisääntynyt alipaineputkien määrä (sammuttimen putket).
Ajossa uudella pumpulla ero vanhaan on huomattava. Tehoa moottorissa on nyt 110-115 hv ja vääntökin on lisääntynyt huomattavasti varsinkin alakierroksilla. Ohituskiihtyvyydeltään auto on nyt 200CDi:n veroinen ja täyskaasukiihdytyksessä varmaan parempi (nämä vertaukset siis ihan perstuntumalta).
Polttoaineen kulutus näyttäisi pienenevän matka-ajossa, eikä sekalaisen ajon kulutuskaan näyttäisi nousevan entisestä.
Miinuspuolena mainittakoon pari seikkaa:
- Takanatulijoiden iloksi putken päästä tulee täyskaasukiihdytyksellä aika lailla mustaa sauhua, mutta ihme kyllä se ei haise millekään.
- Autolla pitää opetella uudelleen ajamaan, sillä se on kuin eri auto
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)