Tyhjäkäyntiventtiili uusittu, auto sammuilee edelleen.
Tyhjäkäyntiventtiili uusittu, auto sammuilee edelleen.
Oma kulkupelini -91 2.6 automaatti. Sammuilee kummallisesti liikennevaloihin pysähtyessä. Välillä myös ajon aikana vauhdin hiljentyessä samoja ongelmia. Venttiilin uusimisen jälkeen auto oikuttelee edelleen.
Voisiko bensapumpun boksi vaikuttaa tähänkin?
Voisiko bensapumpun boksi vaikuttaa tähänkin?
MB 190E 2,6 Sportline
W124 260E ei lähtenyt käyntiin
En tiedä liittyykö tähän,mutta eilen kun menin kauppaan pelas normaalisti,mutta sitten kun piti lähteä,ei millään käyntiin.
Sitten roplasin sytytysjohtoja ja puolan johto irti,lähti käyntiin,mutta huonosti,
Ja kun anto kaasua tyhjäkäynnistä sammui.
No pääsin Sammonkadun Teboilille ja piti sieltä kysyä neuvoa,eivät kerinneet vilkaiseen,kaveri joka olis osannnut käyttä testeriä oli poissa.
Mese ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan.
Noh ei siinä auttanut kun tilata Maanojan hinuri ja lähin autosähkökorjaamo oli Määttänen & Pohja Sammonvaltatiellä.
No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.
Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
Kannattaskohan se relekin tarkastaa,ettei ole tinaukset kärsineet,niinkuin joku
täällä kirjoitteli.
Sitten roplasin sytytysjohtoja ja puolan johto irti,lähti käyntiin,mutta huonosti,
Ja kun anto kaasua tyhjäkäynnistä sammui.
No pääsin Sammonkadun Teboilille ja piti sieltä kysyä neuvoa,eivät kerinneet vilkaiseen,kaveri joka olis osannnut käyttä testeriä oli poissa.
Mese ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan.
Noh ei siinä auttanut kun tilata Maanojan hinuri ja lähin autosähkökorjaamo oli Määttänen & Pohja Sammonvaltatiellä.
No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.
Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
Kannattaskohan se relekin tarkastaa,ettei ole tinaukset kärsineet,niinkuin joku
täällä kirjoitteli.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin
Kiitos minun puolesta "varoituksesta". Täytyypä tsekata kunto..kekes kirjoitti: bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet
Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin
Hyvä, että tuli kuntoon. Onko 260:ssä erilainen systeemi kuin 230:ssä? Tässä omassa kotterossa ei periaatteessa ole bensapumpulla sulaketta ensinkään. Siinä ylijännitereleessä on kyllä sulake ja se saattaa kyllä aiheuttaa jonkinlaista pätkimistä, koska se ohjaa suihkun boksia. Oletko itse katsonut, minkälaisia releitä siellä akun takana piilottelee? Eipä kyllä omassakaan ole muuta suojaa kuin semmoinen vähän replun oloinen muovikaukalo siinä akun takana.kekes kirjoitti:No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.
Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin
Katsoin hätäisesti,mutta siellä on sitä kamaa ja akku on vähän tielläRoisto kirjoitti:Hyvä, että tuli kuntoon. Onko 260:ssä erilainen systeemi kuin 230:ssä? Tässä omassa kotterossa ei periaatteessa ole bensapumpulla sulaketta ensinkään. Siinä ylijännitereleessä on kyllä sulake ja se saattaa kyllä aiheuttaa jonkinlaista pätkimistä, koska se ohjaa suihkun boksia. Oletko itse katsonut, minkälaisia releitä siellä akun takana piilottelee? Eipä kyllä omassakaan ole muuta suojaa kuin semmoinen vähän replun oloinen muovikaukalo siinä akun takana.kekes kirjoitti:No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.
Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
t.
Risto
ei nää kunnolla,täytyy jossain vaiheessa tsekata,kun pääsee rauhallisempaan
paikkaan kuin kerrostalon pihassa.
Siellä oli joku ainakin asennellut jotain irtosulakkeita,oli sen näköisiä,että
eivä ole tehtaalla tehtyjä,en tiedä mitä varten.
Semmoinen replu ja sen takana läpinäkyvä muovin kappale.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Kaasuläpän asentotunnistimesta en tiedä suoraan sanoen mitään, mutta tutkiskelin äsken akun takana olevat liitokset ja 10 ampeerin sulakkeen. Kaikki kunnossa omasta mielestäni eikä "happaman" näkösiä.M.K kirjoitti:Kaasuläpän asentotunnistin antaa ehkä väärää tietoa
Voiko tätä asentotunnistinta kotioloissa tarkastella?
Vai onko käytettävä tohtorilla?
MB 190E 2,6 Sportline
Tai myöskin ilmamäärämittarin asento potikka kulunu puhki just tyhjäkäyntikohdalta.Sijaitsee ilmamäärämittarin auton keulapään puolella,neliskanttinen pitkulainen musta looota johon menee 3 johtoo.kiinnitysruuvit on reunoissa semmosten muovi klipareitten alla piilossa.Irti vaan ja katso onko vastus radat kulunu puhki,ja muista vetää merkki että saat samaan asentoon ku takasin laitat.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Tutulla oli semmonen vika että auto ei käynyt tyhjäkäyntiä aina eikä lähtenyt sen jälkeen kun sammui käyntiin kuin vaivoin ja vika oli niinkin yksinkertainen kuin bensatankki keräs painetta.. Korkki auki ja kiinni ja taas toimi.. Oli joku ilmaputki tukossa.. Ei siis ole kyse mersusta mutta mistäs sitä tietää jos sama vika voisi iskeä mersuunkin..
Noissa 12-venttiilisissä 6-koneissa ei ole sähköistä ilmamäärämittaria vaan mekaaninen määränsäädin....Pietu71 kirjoitti:Tai myöskin ilmamäärämittarin asento potikka kulunu puhki just tyhjäkäyntikohdalta.Sijaitsee ilmamäärämittarin auton keulapään puolella,neliskanttinen pitkulainen musta looota johon menee 3 johtoo.kiinnitysruuvit on reunoissa semmosten muovi klipareitten alla piilossa.Irti vaan ja katso onko vastus radat kulunu puhki,ja muista vetää merkki että saat samaan asentoon ku takasin laitat.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Akun irroittamisen ja suojakotelon jälkeen pääsi näkemään paljon mielenkiintoisia tavaroita. Tarkastin todella sulakkeen, mutta relettä en ottanut irti. Emäntä ajeli tyypillisen reittinsä tänään ja kyseli äsken, että mitä teit eilen autolle? Tyhjäkäynti ei enää soutanut. Voisko olla, että se pa- releen juotos tai kosketuspinnat olivat huonot? Toivottavasti!
MB 190E 2,6 Sportline
Tuntuu olevan jonkinasteinen tyyppivika että Mersu sammuu hiljentäessä ja pysäyttäessä.
Selasin viestiketjuja ja huomasin että niissä kahdessa tapauksessa joissa vika oli korjaantunut, se tapahtui polttoainepumpum relettä räpläämällä. Siispä polkaisin apupyörän käyntiin ja hain osoitteesta tre@kl-varaosat.fi ko. releen.
Vaihdon jälkeen mersuiltu n.70km toistaiseksi ei ole sammuillut. Kerron lisää kun kokemuksia karttuu.
Vaihdoinpa myös tulpat.
Kaitsu
Selasin viestiketjuja ja huomasin että niissä kahdessa tapauksessa joissa vika oli korjaantunut, se tapahtui polttoainepumpum relettä räpläämällä. Siispä polkaisin apupyörän käyntiin ja hain osoitteesta tre@kl-varaosat.fi ko. releen.
Vaihdon jälkeen mersuiltu n.70km toistaiseksi ei ole sammuillut. Kerron lisää kun kokemuksia karttuu.
Vaihdoinpa myös tulpat.
Kaitsu
Kaitsu
Se olikin ylijännitesuojarele jonka sulaketta 10 A räpläsin. Sieltä kuulema joku nasta menee poikki, jonka näkee vasta suurennuslasilla. Onko muuten pa-rele samassa kotelossa tai paikassa
Kiitollisena vastausta odottelen.
Kiitollisena vastausta odottelen.
MB 190E 2,6 Sportline
Mulla ne on ainakin erikseen se pa-rele on sellainen musta ja siinä on maininta
koneen sylinteriluvusta,
Ja se toinen on ilmeisesti siihen liittyvä punainen ylijänniterele ainakin mulla
jossa punainen sulake,onko sit 10 A.
http://img.eautopartscatalog.com/live/P203734082.JPG
koneen sylinteriluvusta,
Ja se toinen on ilmeisesti siihen liittyvä punainen ylijänniterele ainakin mulla
jossa punainen sulake,onko sit 10 A.
http://img.eautopartscatalog.com/live/P203734082.JPG
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
kekes
Kyllä se punasulakkeinen on se ylijännitesuojarele. Tämä kyseinen kapistus kuulema pätkii virtaa joka suuntiin, jos on viallinen. Itse en vielä ole kummemmin kerennyt asiaan syventymään, mutta oireet kuitenkin jatkuvat.
Kirjoitellaan lisää, kun asian tiimoilta tietoa löytyy
Kirjoitellaan lisää, kun asian tiimoilta tietoa löytyy
MB 190E 2,6 Sportline
Ylijännitesuojarele uusittu.
Vaihdoin eilen Ylijännitesuojareleen ja emäntä oli tänään tehnyt testiajoa kaupungilla. Ei ollut kuulema sammunut kertaakaan ja käynti oli ollut tasaista. Katsellaan ja kirjoitellaan.
MB 190E 2,6 Sportline
Re: Ylijännitesuojarele uusittu.
Paljon se maksoi?amppa kirjoitti:Vaihdoin eilen Ylijännitesuojareleen ja emäntä oli tänään tehnyt testiajoa kaupungilla. Ei ollut kuulema sammunut kertaakaan ja käynti oli ollut tasaista. Katsellaan ja kirjoitellaan.
Ostitko uuden?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
kekes kyseli hintaa
En ole varma hinnasta, koska sain kyseisen releen mersukorjaajalta lainaksi ja testattavaksi. Puheli noin 80 eurosta. Sen saa kyllä tinattua uudestaan, mutta on sitten vähän työläämpi juttu.Tosiaan täytyy seurata ja testiajelua suoritella, oliko se vika tässä komponentissa. Lahden varaosakauppias ei tuntenut tämännimistä relettä ollenkaan, joten on varmaan ostettava Mesevaraosista.
MB 190E 2,6 Sportline
Ylijännitesuojarele
Sain tosiaan kaverilta lainaksi kyseisen releen. Auto on toiminut aika moitteettomasti ja tänään ostin itselle uuden kapistuksen.
Taas on testiajot meneillään.
Hintaa mesen varaosapuolella oli
alennuksineen 83 €. Kertoi varaosaheppu oleva halvimmasta
päästä.
Lahden varaosaliikkeissä ei oikein tunnettu kyseistä osaa.
Taas on testiajot meneillään.
Hintaa mesen varaosapuolella oli
alennuksineen 83 €. Kertoi varaosaheppu oleva halvimmasta
päästä.
Lahden varaosaliikkeissä ei oikein tunnettu kyseistä osaa.
MB 190E 2,6 Sportline
Onko teillä ollut ongelmia muuten käynnissä kuin tyhjäkäynnillä? Esim. korkeilla/matalilla kierroksilla?
Itselläni tyhjäkäynti pomppii ylös ja alas ja hetken päästä sammuu... Mutta minulla moottori alkaa pätkiä myös korkeilla kierroksilla (noin 120km/h 4 vaihteella). Mietin vain että voisiko johtua jostain releestä (olisiko se nyt sitten ylijännitesuojarele), kun bensiinin syöttö puolelta en löytänyt mitään vikaa. Se nyt tuntuisi ainakin minusta järkevimmälle, kun korkeilla kierroksilla (laturi tuottaa paljon virtaa) muuttuu meno ihan mahdottoman nytkiväksi. Autona 200 -88 bensa katalysaattorilla.
Itselläni tyhjäkäynti pomppii ylös ja alas ja hetken päästä sammuu... Mutta minulla moottori alkaa pätkiä myös korkeilla kierroksilla (noin 120km/h 4 vaihteella). Mietin vain että voisiko johtua jostain releestä (olisiko se nyt sitten ylijännitesuojarele), kun bensiinin syöttö puolelta en löytänyt mitään vikaa. Se nyt tuntuisi ainakin minusta järkevimmälle, kun korkeilla kierroksilla (laturi tuottaa paljon virtaa) muuttuu meno ihan mahdottoman nytkiväksi. Autona 200 -88 bensa katalysaattorilla.
Samanlaisia sammumisoireita ollut täällä 300CE:n kanssa.
Tähän mennessä vaihdettu KAIKKI sytkän osat ja laturi, sekä tarkastettu mahdolliset imu- ja alipainevuodot. Sammuili silti.
Tuon ylijännitesuojareleen käytin irti ja vaihdoin sulakkeen, sekä putsasin pinnat. Toimi pitkään hyvin. Nyt sammunut viime aikoina pari kertaa...
Täytynee uusia tuo rele tai korjata juotokset. On todellakin pirullinen osa jos temppuilee...
Tähän mennessä vaihdettu KAIKKI sytkän osat ja laturi, sekä tarkastettu mahdolliset imu- ja alipainevuodot. Sammuili silti.
Tuon ylijännitesuojareleen käytin irti ja vaihdoin sulakkeen, sekä putsasin pinnat. Toimi pitkään hyvin. Nyt sammunut viime aikoina pari kertaa...
Täytynee uusia tuo rele tai korjata juotokset. On todellakin pirullinen osa jos temppuilee...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
...
Ihan ajatusten rikastamiseksi vain, että itselläni oli samanlaisia ongelmia. Korjaantui ylijännitereleen juotosten korjauksella/ tyhjäkäyntimoottorin/luistin putsaamisella. Niitä siis itse tarkkailisin... ;
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
...
Rohkeasti tyrkkäsi contact cleaneria (rasvanpoistajaa) roppakaupalla sisälle, ravistelin, annoin kuivua ja sen perään voitelevaa crc:tä perään... Rupes ainaki mulla luistamaan hyvin.... En sit tiedä mikä olis oikeaoppinen tapa....
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00