Tyhjäkäyntiventtiili uusittu, auto sammuilee edelleen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Tyhjäkäyntiventtiili uusittu, auto sammuilee edelleen.

Viesti Kirjoittaja amppa »

Oma kulkupelini -91 2.6 automaatti. Sammuilee kummallisesti liikennevaloihin pysähtyessä. Välillä myös ajon aikana vauhdin hiljentyessä samoja ongelmia. Venttiilin uusimisen jälkeen auto oikuttelee edelleen.

Voisiko bensapumpun boksi vaikuttaa tähänkin?
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
kaitsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 23.08.2006 00:38
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Vaimon vuotta vanhemmassa Mersussa samoja oireita, sammuu satunnaisesti hidastaessa tai pysähtyessä. Toistaiseksi tarkistettu polttoainepumput (2kpl), pumpun rele. Vielä ei vikaa ole löytynyt.
Etsintä jatkuu.

Auto näkyy käyvän vaikka vain toinen pumpuista toimisi.

Kaitsu
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kaasuläpän asentotunnistin antaa ehkä väärää tietoa :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Kuluttaako paljon? Voisko olla kylmäkäynnistyssuutin rikki? Antais liika bensa.... :roll:
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

W124 260E ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja kekes »

En tiedä liittyykö tähän,mutta eilen kun menin kauppaan pelas normaalisti,mutta sitten kun piti lähteä,ei millään käyntiin.
Sitten roplasin sytytysjohtoja ja puolan johto irti,lähti käyntiin,mutta huonosti,
Ja kun anto kaasua tyhjäkäynnistä sammui.
No pääsin Sammonkadun Teboilille ja piti sieltä kysyä neuvoa,eivät kerinneet vilkaiseen,kaveri joka olis osannnut käyttä testeriä oli poissa.
Mese ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan.

Noh ei siinä auttanut kun tilata Maanojan hinuri ja lähin autosähkökorjaamo oli Määttänen & Pohja Sammonvaltatiellä.
No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.

Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.

Kannattaskohan se relekin tarkastaa,ettei ole tinaukset kärsineet,niinkuin joku
täällä kirjoitteli.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

kekes kirjoitti: bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet
Kiitos minun puolesta "varoituksesta". Täytyypä tsekata kunto..
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kekes kirjoitti:No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.

Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
Hyvä, että tuli kuntoon. Onko 260:ssä erilainen systeemi kuin 230:ssä? Tässä omassa kotterossa ei periaatteessa ole bensapumpulla sulaketta ensinkään. :shock: Siinä ylijännitereleessä on kyllä sulake ja se saattaa kyllä aiheuttaa jonkinlaista pätkimistä, koska se ohjaa suihkun boksia. Oletko itse katsonut, minkälaisia releitä siellä akun takana piilottelee? Eipä kyllä omassakaan ole muuta suojaa kuin semmoinen vähän replun oloinen muovikaukalo siinä akun takana.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: W124 260E ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja kekes »

Roisto kirjoitti:
kekes kirjoitti:No se jäi sinne ja tänään tuossa keskipäivällä soittivat ja sanoi,että bensapumpun releen sulakkeet ruostuneet ja hapettuneet,taas toimii.
Että sellainen tapaus,ilmeisesti oireet viittasi siihen kun joskus sai startata
pitempään että lähti käymään,joskus taas lähti heti,varsinkin lämpimänä.

Se pa-rele on kuulemma akun takana,jossa samassa sulakkeet.
Kuuluusko muuten akun päällä olla joku suoja jottei vesi pääsis sinne?
Akun takan on joku kulunut muoivnen suoja.
Hyvä, että tuli kuntoon. Onko 260:ssä erilainen systeemi kuin 230:ssä? Tässä omassa kotterossa ei periaatteessa ole bensapumpulla sulaketta ensinkään. :shock: Siinä ylijännitereleessä on kyllä sulake ja se saattaa kyllä aiheuttaa jonkinlaista pätkimistä, koska se ohjaa suihkun boksia. Oletko itse katsonut, minkälaisia releitä siellä akun takana piilottelee? Eipä kyllä omassakaan ole muuta suojaa kuin semmoinen vähän replun oloinen muovikaukalo siinä akun takana.

t.
Risto
Katsoin hätäisesti,mutta siellä on sitä kamaa ja akku on vähän tiellä
ei nää kunnolla,täytyy jossain vaiheessa tsekata,kun pääsee rauhallisempaan
paikkaan kuin kerrostalon pihassa.
Siellä oli joku ainakin asennellut jotain irtosulakkeita,oli sen näköisiä,että
eivä ole tehtaalla tehtyjä,en tiedä mitä varten.
Semmoinen replu ja sen takana läpinäkyvä muovin kappale.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja amppa »

M.K kirjoitti:Kaasuläpän asentotunnistin antaa ehkä väärää tietoa :roll:
Kaasuläpän asentotunnistimesta en tiedä suoraan sanoen mitään, mutta tutkiskelin äsken akun takana olevat liitokset ja 10 ampeerin sulakkeen. Kaikki kunnossa omasta mielestäni eikä "happaman" näkösiä.
Voiko tätä asentotunnistinta kotioloissa tarkastella?
Vai onko käytettävä tohtorilla? :oops:
MB 190E 2,6 Sportline
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Tai myöskin ilmamäärämittarin asento potikka kulunu puhki just tyhjäkäyntikohdalta.Sijaitsee ilmamäärämittarin auton keulapään puolella,neliskanttinen pitkulainen musta looota johon menee 3 johtoo.kiinnitysruuvit on reunoissa semmosten muovi klipareitten alla piilossa.Irti vaan ja katso onko vastus radat kulunu puhki,ja muista vetää merkki että saat samaan asentoon ku takasin laitat.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Basi »

Tutulla oli semmonen vika että auto ei käynyt tyhjäkäyntiä aina eikä lähtenyt sen jälkeen kun sammui käyntiin kuin vaivoin ja vika oli niinkin yksinkertainen kuin bensatankki keräs painetta.. Korkki auki ja kiinni ja taas toimi.. Oli joku ilmaputki tukossa.. Ei siis ole kyse mersusta mutta mistäs sitä tietää jos sama vika voisi iskeä mersuunkin.. :oops:
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Pietu71 kirjoitti:Tai myöskin ilmamäärämittarin asento potikka kulunu puhki just tyhjäkäyntikohdalta.Sijaitsee ilmamäärämittarin auton keulapään puolella,neliskanttinen pitkulainen musta looota johon menee 3 johtoo.kiinnitysruuvit on reunoissa semmosten muovi klipareitten alla piilossa.Irti vaan ja katso onko vastus radat kulunu puhki,ja muista vetää merkki että saat samaan asentoon ku takasin laitat.
Noissa 12-venttiilisissä 6-koneissa ei ole sähköistä ilmamäärämittaria vaan mekaaninen määränsäädin....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

niin niin mutta kyllähän niistä ilmaläpän asento potikka sentään löytyy,onhan sekin luultavasti ke-jetti.Vai onko jo uudempaa tekniikkaa eli eenemmän sähkö osia :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Noista vanhemmista tiedä, mutta samanlaisista oireista hiljattain kärsimään alkanut S124 E220T korjaantui normaalitoimiseksi ylijännitesuojareleen vaihdolla.
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja amppa »

Akun irroittamisen ja suojakotelon jälkeen pääsi näkemään paljon mielenkiintoisia tavaroita. Tarkastin todella sulakkeen, mutta relettä en ottanut irti. Emäntä ajeli tyypillisen reittinsä tänään ja kyseli äsken, että mitä teit eilen autolle? Tyhjäkäynti ei enää soutanut. Voisko olla, että se pa- releen juotos tai kosketuspinnat olivat huonot? Toivottavasti!
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
kaitsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 23.08.2006 00:38
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Tuntuu olevan jonkinasteinen tyyppivika että Mersu sammuu hiljentäessä ja pysäyttäessä.
Selasin viestiketjuja ja huomasin että niissä kahdessa tapauksessa joissa vika oli korjaantunut, se tapahtui polttoainepumpum relettä räpläämällä. Siispä polkaisin apupyörän käyntiin ja hain osoitteesta tre@kl-varaosat.fi ko. releen.
Vaihdon jälkeen mersuiltu n.70km toistaiseksi ei ole sammuillut. Kerron lisää kun kokemuksia karttuu.

Vaihdoinpa myös tulpat.

Kaitsu
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Kaitsu

Viesti Kirjoittaja amppa »

Se olikin ylijännitesuojarele jonka sulaketta 10 A räpläsin. Sieltä kuulema joku nasta menee poikki, jonka näkee vasta suurennuslasilla. Onko muuten pa-rele samassa kotelossa tai paikassa :?:

Kiitollisena vastausta odottelen.
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Mulla ne on ainakin erikseen se pa-rele on sellainen musta ja siinä on maininta
koneen sylinteriluvusta,
Ja se toinen on ilmeisesti siihen liittyvä punainen ylijänniterele ainakin mulla
jossa punainen sulake,onko sit 10 A.
http://img.eautopartscatalog.com/live/P203734082.JPG
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

kekes

Viesti Kirjoittaja amppa »

Kyllä se punasulakkeinen on se ylijännitesuojarele. Tämä kyseinen kapistus kuulema pätkii virtaa joka suuntiin, jos on viallinen. Itse en vielä ole kummemmin kerennyt asiaan syventymään, mutta oireet kuitenkin jatkuvat.

Kirjoitellaan lisää, kun asian tiimoilta tietoa löytyy :lol:
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Ylijännitesuojarele uusittu.

Viesti Kirjoittaja amppa »

Vaihdoin eilen Ylijännitesuojareleen ja emäntä oli tänään tehnyt testiajoa kaupungilla. Ei ollut kuulema sammunut kertaakaan ja käynti oli ollut tasaista. Katsellaan ja kirjoitellaan.
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: Ylijännitesuojarele uusittu.

Viesti Kirjoittaja kekes »

amppa kirjoitti:Vaihdoin eilen Ylijännitesuojareleen ja emäntä oli tänään tehnyt testiajoa kaupungilla. Ei ollut kuulema sammunut kertaakaan ja käynti oli ollut tasaista. Katsellaan ja kirjoitellaan.
Paljon se maksoi?
Ostitko uuden?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

kekes kyseli hintaa

Viesti Kirjoittaja amppa »

En ole varma hinnasta, koska sain kyseisen releen mersukorjaajalta lainaksi ja testattavaksi. Puheli noin 80 eurosta. Sen saa kyllä tinattua uudestaan, mutta on sitten vähän työläämpi juttu.Tosiaan täytyy seurata ja testiajelua suoritella, oliko se vika tässä komponentissa. Lahden varaosakauppias ei tuntenut tämännimistä relettä ollenkaan, joten on varmaan ostettava Mesevaraosista.
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

Ylijännitesuojarele

Viesti Kirjoittaja amppa »

Sain tosiaan kaverilta lainaksi kyseisen releen. Auto on toiminut aika moitteettomasti ja tänään ostin itselle uuden kapistuksen.

Taas on testiajot meneillään.

Hintaa mesen varaosapuolella oli
alennuksineen 83 €. Kertoi varaosaheppu oleva halvimmasta
päästä.
Lahden varaosaliikkeissä ei oikein tunnettu kyseistä osaa.
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Onko teillä ollut ongelmia muuten käynnissä kuin tyhjäkäynnillä? Esim. korkeilla/matalilla kierroksilla?

Itselläni tyhjäkäynti pomppii ylös ja alas ja hetken päästä sammuu... Mutta minulla moottori alkaa pätkiä myös korkeilla kierroksilla (noin 120km/h 4 vaihteella). Mietin vain että voisiko johtua jostain releestä (olisiko se nyt sitten ylijännitesuojarele), kun bensiinin syöttö puolelta en löytänyt mitään vikaa. Se nyt tuntuisi ainakin minusta järkevimmälle, kun korkeilla kierroksilla (laturi tuottaa paljon virtaa) muuttuu meno ihan mahdottoman nytkiväksi. Autona 200 -88 bensa katalysaattorilla.
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

sundiz

Viesti Kirjoittaja amppa »

Mulla ei ole ilmennyt sammumisoireita muuta ,kuin pysähtyessä esim. liikennevaloihin. Oma autoni on automaatti ja siinähän jää veto päälle, jos ei heitä n:lle.
MB 190E 2,6 Sportline
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1413
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Samanlaisia sammumisoireita ollut täällä 300CE:n kanssa.
Tähän mennessä vaihdettu KAIKKI sytkän osat ja laturi, sekä tarkastettu mahdolliset imu- ja alipainevuodot. Sammuili silti.

Tuon ylijännitesuojareleen käytin irti ja vaihdoin sulakkeen, sekä putsasin pinnat. Toimi pitkään hyvin. Nyt sammunut viime aikoina pari kertaa...
Täytynee uusia tuo rele tai korjata juotokset. On todellakin pirullinen osa jos temppuilee...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
tinippa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 22.11.2005 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tinippa »

mulla tuo mese sammuili kun seoksensäätö potikan piuhat oli poikki, löytyy myös sieltä akun takaa, sinetti päällä.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

...

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ihan ajatusten rikastamiseksi vain, että itselläni oli samanlaisia ongelmia. Korjaantui ylijännitereleen juotosten korjauksella/ tyhjäkäyntimoottorin/luistin putsaamisella. Niitä siis itse tarkkailisin... ; :roll:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

opcaravan

Viesti Kirjoittaja amppa »

Millä muuten puhdistit kyseisen tyhjäkäyntiventtiilin?
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

...

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Rohkeasti tyrkkäsi contact cleaneria (rasvanpoistajaa) roppakaupalla sisälle, ravistelin, annoin kuivua ja sen perään voitelevaa crc:tä perään... Rupes ainaki mulla luistamaan hyvin.... En sit tiedä mikä olis oikeaoppinen tapa.... :roll:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin