
LIsärikastin
LIsärikastin
Juu nyt olis tällästä pähkinää purtavasks.Eli lisärikastin oikeeta nimee en tiedä mut joku tollanen on puolessa välin konetta niin siihen ei tule virtaa eli se ei toimi, ylijänniterele vaihdettu niin mistä sitä vikaa ettis vaikuttaako lämpötila tunnistimet, lämpömittari kyllä heittelehtii aina välillä ja auto edelleen 300TE niin ja sulakkeet ok voisko boksi reistailla mut ei taida yleinen vika olla. Apu olis äkkiä tarpeen ennen kuin menee usko koko vehkeeseen. 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tarkoitat varmaan kylmäkäynnistysventtiiliä?
Ei siihen pidäkkään tulla virtaa koko aikaa.
Sehän ruokkii konetta ylimääräsellä bensalla silloin kun moottori laitetaan pyörimään ja sen on kylmä ja silloinkin vai jonkun aikaa.
Lämpöanturi pitäis vaikutaa sen toimintaa kyllä.
Eihän se boxi tiedä sillon miten lämmin kone on jos lämpöanturi on rikki.
En usko että ite boxin puolella vika on.
Viisaampiakin vastauksia varmasti tulee.
Ei siihen pidäkkään tulla virtaa koko aikaa.
Sehän ruokkii konetta ylimääräsellä bensalla silloin kun moottori laitetaan pyörimään ja sen on kylmä ja silloinkin vai jonkun aikaa.
Lämpöanturi pitäis vaikutaa sen toimintaa kyllä.
Eihän se boxi tiedä sillon miten lämmin kone on jos lämpöanturi on rikki.
En usko että ite boxin puolella vika on.
Viisaampiakin vastauksia varmasti tulee.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
omastani mittailin kyseisen kylmäkäynnistinventtiilin sähköjä. N. +14ast lämpötilassa venttiili sai startattaessa 12V jännitten n. 1s ajan. en tiedä mikä on sen normiajat lämpötilan suhteen ja että avautuiko venttiili ollenkaan? Lämpötila-anturi vastus vesitilasta oli jotain 3 kOhmia runkoa vastaan, taas kun kone käyntilämpöisenä on vastus 680 Ohmia.
Ongelmana se huono kylmäkäynnistyvyys. Ei lähde pelkällä virtaavaimen kääntämisellä vaan on tarjottava kaasua, myös tyhjäkäynti puuttu ihan alussa kunnes antaa hetken kierroksia niin sit käy tosi laiskasti tyhjäkäyntiä ja voi sammua miten vain.
Ongelmana se huono kylmäkäynnistyvyys. Ei lähde pelkällä virtaavaimen kääntämisellä vaan on tarjottava kaasua, myös tyhjäkäynti puuttu ihan alussa kunnes antaa hetken kierroksia niin sit käy tosi laiskasti tyhjäkäyntiä ja voi sammua miten vain.
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?
Lisärikastin
Jep en selvittäny asiaa kunnolla sori vaan eli mulla ei tule ollenkaan virtaa startatessa eli se vois johtua lämpöanturista kun tuo mittarikin pomppii ja sinne siis tulee hetkellisesti 12v virta? 

Lisärikastin eli kylmäkäynnistysventtiili
Joo hieno homma kun ei pelaa vaikka kohta vaihettu puol konetta uusia vempaimia on uutta ylijänniterelettä lämpöanturia vaan ei tule startatessa virtaa nyt kohta lähtee stenalle koko vehje tilalle tulee lada 1200L ei ole turhia venttiileitä.
Voisko joku valaista että mistä sen kipinän pitää tulla sille kylmäkäynnistys venttiilille. 


Re: Lisärikastin
Käsittääkseni mittarille tuleva lämpötilaanturi on eri kuin ruiskuboksille menevä lämpötilaanturi. mutta jos on siis kyseessä normi 300TE eikä siis 24v versio niin tonne kylmäkäynnistysventtiilille tulee virta bensapumpun releen kautta muistaakseni navasta 87V. ruiskuboksi antaa virtaa releelle jos on tarpeeksi kylmä ja starttaat autoa. siis lämpötilaanturi pitää olla ehjä.pasi124 kirjoitti:Jep en selvittäny asiaa kunnolla sori vaan eli mulla ei tule ollenkaan virtaa startatessa eli se vois johtua lämpöanturista kun tuo mittarikin pomppii ja sinne siis tulee hetkellisesti 12v virta?
Re: Lisärikastin
Siis missä on ruiskuboksin lämpötila anturi ja bensapumpunrele?Auto on 300TE 12V. VM.89aomh kirjoitti:Käsittääkseni mittarille tuleva lämpötilaanturi on eri kuin ruiskuboksille menevä lämpötilaanturi. mutta jos on siis kyseessä normi 300TE eikä siis 24v versio niin tonne kylmäkäynnistysventtiilille tulee virta bensapumpun releen kautta muistaakseni navasta 87V. ruiskuboksi antaa virtaa releelle jos on tarpeeksi kylmä ja starttaat autoa. siis lämpötilaanturi pitää olla ehjä.pasi124 kirjoitti:Jep en selvittäny asiaa kunnolla sori vaan eli mulla ei tule ollenkaan virtaa startatessa eli se vois johtua lämpöanturista kun tuo mittarikin pomppii ja sinne siis tulee hetkellisesti 12v virta?