om603 huoltokysymyksiä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
om603 huoltokysymyksiä
superi semmoinen.
elikkäs en o itte tehny, vaan ostant valmiin paketin. kaikkia, yksinkertaisiakin, neuvoa kaivataan.
nyt kun laitteessa on puhkua, niin muuttaako se jotain huollon suhteen?
tarviiko esim. pultteja & muttereita käydä kiristelemässä alvariinsa, onko huolestuttava heti jos öljyä tihkuu jostain, normi ajolla ö-vaihtoväli....??, peräöljyt, laatikkoöt. millon vaihtoon 5000km...7000km..?
jos peli on talven poissa ajosta, niin mites naftan kanssa. laitetaanko tankkiin jokin lisäaine, vai ajetaanko aivan tyhjiin?? lämmintä tallipaikkaa ei ole.
elikkäs en o itte tehny, vaan ostant valmiin paketin. kaikkia, yksinkertaisiakin, neuvoa kaivataan.
nyt kun laitteessa on puhkua, niin muuttaako se jotain huollon suhteen?
tarviiko esim. pultteja & muttereita käydä kiristelemässä alvariinsa, onko huolestuttava heti jos öljyä tihkuu jostain, normi ajolla ö-vaihtoväli....??, peräöljyt, laatikkoöt. millon vaihtoon 5000km...7000km..?
jos peli on talven poissa ajosta, niin mites naftan kanssa. laitetaanko tankkiin jokin lisäaine, vai ajetaanko aivan tyhjiin?? lämmintä tallipaikkaa ei ole.
ainahan se tuommonen superi on vähän "peräänkatottavampi" laite!
ei sitä moottoriöljyn vaihtoväliä ainakaan pidentää kannata viritysasteen noustessa, kyllä alta kympin pitää jo vaihtaa, riippuu vähän kuinka rankalla käytöllä auto on? mitenkähän muut lie on vaihellu öljyjänsä näihin supereihin???
ei sitä moottoriöljyn vaihtoväliä ainakaan pidentää kannata viritysasteen noustessa, kyllä alta kympin pitää jo vaihtaa, riippuu vähän kuinka rankalla käytöllä auto on? mitenkähän muut lie on vaihellu öljyjänsä näihin supereihin???
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
Olen ymmärtänyt, että ne vaihdetaan aina samalla kun se moottori muutenkin korjataan, eli aika usein.
Laadukasta racing öljyä, siis kuumaa kestävää, ja korkeintaan 10 tkm vaihtoväli mikäli autoa poljetaan usein, toki se on eri asia jos 98% ajosta on työmatkaajoa ja 80 km/h. Silloin voinee noudattaa normaalia vaihtoväliä.
Se vaihtovälihän nyt riippui öljynlaadustakin. Ei kait niissä muuta ihmeellistä ole, automaateissa luonnollisesti öljynvaihto riittävän usein.
mutten mää noista mitään tiedä muuta kuin miten niitä hajotetaan
Laadukasta racing öljyä, siis kuumaa kestävää, ja korkeintaan 10 tkm vaihtoväli mikäli autoa poljetaan usein, toki se on eri asia jos 98% ajosta on työmatkaajoa ja 80 km/h. Silloin voinee noudattaa normaalia vaihtoväliä.
Se vaihtovälihän nyt riippui öljynlaadustakin. Ei kait niissä muuta ihmeellistä ole, automaateissa luonnollisesti öljynvaihto riittävän usein.
mutten mää noista mitään tiedä muuta kuin miten niitä hajotetaan
Viimeksi muokannut veskola, La 16.09.2006 06:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
oon tullu siihen tulokseen et kun laittaa kaasu vaijerin tosi tiukalle niin vähentää hieman nykimistä..taistovainaa kirjoitti:oottako superissa käyttäneet kaasun vaimennus iskareita. nykyinen manuaali kun rynkyttää koko riskisti siinä 1500-2000rpm.
se on joku "vimpain" mikä tulee siihen pumpun jouseen tms.??
tuttu??
<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
Siinä 5tkm väleinkö vaihtaa nii ei pääse laakerit karstottuu.kyllä se nykiminenki ajan päälle rauhottuu ko saat metrejä alle.
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
tärkeää on myöskin, että muistaa KUNNOLLA jälkikäyttää polkemisen jälkeen, eikä sammuta heti moottoria.
ei tarvi montaa sekuntia seistä kaasupolkimen päällä, kun alkaa semmoinen lämpöpiikki laajentua koneessa ja turbossa, että vaatii kunnon jälkikäytön lämpöjen tasaamiseksi.
ei tarvi montaa sekuntia seistä kaasupolkimen päällä, kun alkaa semmoinen lämpöpiikki laajentua koneessa ja turbossa, että vaatii kunnon jälkikäytön lämpöjen tasaamiseksi.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin