om603 huoltokysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

om603 huoltokysymyksiä

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

superi semmoinen.
elikkäs en o itte tehny, vaan ostant valmiin paketin. kaikkia, yksinkertaisiakin, neuvoa kaivataan.

nyt kun laitteessa on puhkua, niin muuttaako se jotain huollon suhteen?
tarviiko esim. pultteja & muttereita käydä kiristelemässä alvariinsa, onko huolestuttava heti jos öljyä tihkuu jostain, normi ajolla ö-vaihtoväli....??, peräöljyt, laatikkoöt. millon vaihtoon 5000km...7000km..?

jos peli on talven poissa ajosta, niin mites naftan kanssa. laitetaanko tankkiin jokin lisäaine, vai ajetaanko aivan tyhjiin?? lämmintä tallipaikkaa ei ole.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

ainahan se tuommonen superi on vähän "peräänkatottavampi" laite!
ei sitä moottoriöljyn vaihtoväliä ainakaan pidentää kannata viritysasteen noustessa, kyllä alta kympin pitää jo vaihtaa, riippuu vähän kuinka rankalla käytöllä auto on? mitenkähän muut lie on vaihellu öljyjänsä näihin supereihin???
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olen ymmärtänyt, että ne vaihdetaan aina samalla kun se moottori muutenkin korjataan, eli aika usein.

Laadukasta racing öljyä, siis kuumaa kestävää, ja korkeintaan 10 tkm vaihtoväli mikäli autoa poljetaan usein, toki se on eri asia jos 98% ajosta on työmatkaajoa ja 80 km/h. Silloin voinee noudattaa normaalia vaihtoväliä.

Se vaihtovälihän nyt riippui öljynlaadustakin. Ei kait niissä muuta ihmeellistä ole, automaateissa luonnollisesti öljynvaihto riittävän usein.

mutten mää noista mitään tiedä muuta kuin miten niitä hajotetaan
Viimeksi muokannut veskola, La 16.09.2006 06:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

oottako superissa käyttäneet kaasun vaimennus iskareita. nykyinen manuaali kun rynkyttää koko riskisti siinä 1500-2000rpm.
se on joku "vimpain" mikä tulee siihen pumpun jouseen tms.??

tuttu??
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

ei se sun autos ole edes paha nytkyttämään, oon nimittäin istunu sen kyytissä kun hieman "kokeneempi" setä ajoi sillä :roll:
vaatii totuttelua...
mulla ei oo mitään vaimenninta ja se on kyllä väliin aika helkkarin tarkka ajettava ettei rupea rynkyttämään :x
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

taistovainaa kirjoitti:oottako superissa käyttäneet kaasun vaimennus iskareita. nykyinen manuaali kun rynkyttää koko riskisti siinä 1500-2000rpm.
se on joku "vimpain" mikä tulee siihen pumpun jouseen tms.??

tuttu??
oon tullu siihen tulokseen et kun laittaa kaasu vaijerin tosi tiukalle niin vähentää hieman nykimistä..
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Siinä 5tkm väleinkö vaihtaa nii ei pääse laakerit karstottuu.kyllä se nykiminenki ajan päälle rauhottuu ko saat metrejä alle.
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

tärkeää on myöskin, että muistaa KUNNOLLA jälkikäyttää polkemisen jälkeen, eikä sammuta heti moottoria.

ei tarvi montaa sekuntia seistä kaasupolkimen päällä, kun alkaa semmoinen lämpöpiikki laajentua koneessa ja turbossa, että vaatii kunnon jälkikäytön lämpöjen tasaamiseksi.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

yhdyn edelliseen puhujaan! ja sama juttu ku lähtee ajelemaan kylmällä moottorilla pahat mielessä, ni pitää malttaa ajella moottori lämpimäks ennenku ryntäyttää :D
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Vastaa Viestiin