Eldorado kirjoitti:TTerho kirjoitti:Itselläni on ilmennyt vastaava ongelma, eli "kylmänä" laatikko nykii ja vaihtaa rajusti, mutta ajon aikana vaihto pehmenee.
Eikös tuo ole ihan yleinen homma että alussa toimii hieman jäykemmin kun laatikon öljyt ei ole ehtineet vielä lämmetä...? Ainakin itselleni selitettiin asia noin kun samasta asiasta valitin. Oman auton laatikko tosin on vanhaa tyyppiä ilman sähköohjausta ym. hienouksia.
Joo, selvisi sekin, miksi nykii ja vaihtaa rajusti!
Tarinahan on tämä: vetoakselin stefa pasahti melkein heti auton ostettuani, n. 3 vko sitten. Auto meni myyjän laskuun huoltoon myyjän määrittelemään firmaan. Ko. firma ei ollut ennen huoltanut Vitoja (oli joku erikoisautohuoltamo). Stefa vaihdettiin ok, mutta sitten kaveri kävi Veholta kysymässä, mitä öljyä sinne pitää lisätä... unohti tietysti mainita että on tomaattiloota. Huoltomies oli todennut että "joo-o, satakymppi CDI, perän öljyähän se". Elikkä mestarimme erikoisautohuoltaja oli lorottanut manuaaliboksisen auton vetopyörästön öljyä automaattilaatikkoon. Öljyä oli mennyt kaksi litraa, oli kaveri vain ihmetellyt kun ei näy mittatikussa merkkiäkään lisätystä öljystä. Ei ollut silti laittanut enempää, kun ohjekirjassa sanottiin, että 1,3-1,4 litraa max. Miksi mittatikussa ei öljy näkynyt, johtui siitä, että vaihteistoöljy oli osittain karannut maantielle stefan kautta.
Notta saa sitä sitten ihmetellä, miksi loota nykii! Sehän on melkein sama kuin tankkaisi dieseliä bensatankkiin.
Saapa nähdä, selviääkö laatikko vaurioitta, kun sinne tänään vaihdetaan öljyt ja suodatin... pikkuisen pelottaa. Tehdaskorjattu loota ei nimittäin ole mitenkään erityisen halpa. Onko tällaisessa tilanteessa muuten vastuu kokonaisuudessaan huoltohepulla, ja kuinka kauan ko. vastuu kestää? Meinaan, että on melko uusi loota, viime vuonna vaihdettu.