Ongelmia kytkimen kanssa. Polkimesta tulee löysä ja ottaa ihan alhaalla
kiinni. Työsylinteri on ilmattu korjaamolla, eikä se auttanut yhtään.
Nestettäkin on tarpeeksi.
Sanoivat, että pääsylinterissä on vikaa. Onko kellään vinkkejä pääsylinterin
vaihtoon ja miten ilmaus pitäisi tehdä?
Jarza
W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Re: W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Miulla ainakin oli pääsylinterin semmonen kuppimainen tiiviste (päätiiviste) mennyt aivan p***kaks. Se alko oireilemaan sellai, et liikennevaloissa kun oli ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa ni auto alko yhtäkkiä puskemaanjarza kirjoitti:Ongelmia kytkimen kanssa. Polkimesta tulee löysä ja ottaa ihan alhaalla
kiinni. Työsylinteri on ilmattu korjaamolla, eikä se auttanut yhtään.
Nestettäkin on tarpeeksi.
Sanoivat, että pääsylinterissä on vikaa. Onko kellään vinkkejä pääsylinterin
vaihtoon ja miten ilmaus pitäisi tehdä?
Jarza

Se on helppo vaihtaa ja niitä saa autotarvikeliikkeestä jollain parilla eurolla. Omassa oli muistaakseni 3/4" kuppi. Joudut kyllä purkamaan pääsylinterin ja vaihtaa nesteet, mutta ei oo mikään ylimaallinen urakka - aikaa kuluu ehkä pari tuntia.
Nii ja voihan se olla tiivisteet menny sieltä työsylinteristäkin - aikas monet on sitä mieltä että työsylkän tiivisteet menee ensin (minkä myös itse uskoin ja vaihdoin siihen ehjät tiivisteet ehjien paikalle


Timo
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Alkoi naurattamaan...sorryTimo S kirjoitti:Korjaussarjoja löytyy työsylinteriin, mutta ainakaan omaan ei pääsylinteriin löytynyt korjaussarjaa ja Vehosta suosittelivat ostamaan uuden pääsylinterin- no huh huh, hintaa jotain 200 euroo ja se tiiviste makso sen 2 euroo... Saa jo ihan hyvät korjauspalkat itselle....
Timo

Re: W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Oireet viittaavat, että pääsylinterin palautusjousi on poikki. En tiedä mahtaneeko jousta saada irto-osana...
Ilmaus käy helposti työsylinterissä olevan ilmausnipan avulla.
-herkko-
Ilmaus käy helposti työsylinterissä olevan ilmausnipan avulla.
-herkko-
Re: W 124 200D/ kytkimen pääsylinteri
Mulla työsylinterin tiiviste vuosi ja oireet olivat samanlaiset kunnes jarrunesteen pinta laski liiaksi ja kytkin ei enää toiminut juuri lainkaan. Vaihdoin koko sylinterin (Motonetissä 24,22€).
Kytkimen ilmaus käy kätevimmin kun laittaa sopivan letkun oikean etujarrun ilmausruuviin. Avaa ruuvin ja täyttää letkun jarrunesteellä kuin ilmaisi jarruja. Laittaa täyden letkun toisen pään kytkimen ilmausruuviin ja ikäänkuin ilmaa jarruja niin kauan kuin jarrunestesäiliöön tulee ilmakuplia.
Kytkimen ilmaus käy kätevimmin kun laittaa sopivan letkun oikean etujarrun ilmausruuviin. Avaa ruuvin ja täyttää letkun jarrunesteellä kuin ilmaisi jarruja. Laittaa täyden letkun toisen pään kytkimen ilmausruuviin ja ikäänkuin ilmaa jarruja niin kauan kuin jarrunestesäiliöön tulee ilmakuplia.
Re: W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Onkos jääny pohjaan ikinä? meidän w124:ssa jäi pari kertaa aamulla pohjaan mut ei oo nyt pakkasilla enää tehny.. oisko menossa toi työsylinteri?jarza kirjoitti:Ongelmia kytkimen kanssa. Polkimesta tulee löysä ja ottaa ihan alhaalla
kiinni. Työsylinteri on ilmattu korjaamolla, eikä se auttanut yhtään.
Nestettäkin on tarpeeksi.
Jarza
Re: W 124 200 D/ kytkimen pääsylinteri
Itseltäni meni työsylinteri rikki sen jälkeen kun rupesi oireileen(jäi aina silloin tällöin pohjaan). Kun vaihdoin uuden sylinterin ja ilmasin systeemin,niin sinne jäi ilmaa jonkin verran. Ei irroitatnut kun aivan pohjassa. Expertit sanoivat että ilmautuu ajan kans automaattisesti ja niin on tehnyt.Guula kirjoitti:Onkos jääny pohjaan ikinä? meidän w124:ssa jäi pari kertaa aamulla pohjaan mut ei oo nyt pakkasilla enää tehny.. oisko menossa toi työsylinteri?jarza kirjoitti:Ongelmia kytkimen kanssa. Polkimesta tulee löysä ja ottaa ihan alhaalla
kiinni. Työsylinteri on ilmattu korjaamolla, eikä se auttanut yhtään.
Nestettäkin on tarpeeksi.
Jarza