aiheestahan on keskusteltu varmasti täällä useamman kerran mutta jos vielä kerran.
Eli minua tai siis autoani vaivaa akuutti tehon puute en nyt niin paljoa tarvitse mutta jos vaikka 30-50heppaa koneppellin alle saisi ärjymään.
1. miten on lastutus lastuja näkyy olevan vähän minkä laista tahansa ja hinnat kin vaihtelevat n1000 eurosta 10,000euroon siis asennuksen kanssa
2. Onko kenelläkään kokemuksia Kompressorin lastuttamisesta, kulutus, päästöt, ja muu auton katsastukseen liityvä rumba eli täytyykö millaisten teho lisäysten jälkeen ruveta jarruja isontamaan jne,,,
3. Entä pakoputkistot löytyykö hyviä pakoputkia markinoilta jotka hengittävät paremmin kuin tuo alkuperäinen pilli ja millainen tehon lisäys parhaimmilaan tuosta touhusta saadaan kompressori autossa.
4.Entä mitä muita tehoa lisääviä härpättimiä kannattaa ottaa lukuun kun suunittelen tehon lisäystä.
Missä olette itse autonne voima puolta suurentaneet onko esim suomen ja saksan hintataso lähellä toisiaan ja millaisia takuita näihin lastutuksiin myennetään yleensä jos myönnetään edes sillä onhan se taas yksi hajoava osa muiden joukossa.
niin olen myös mielenkiinosta etsinyt comperssori koneen tekniikasta kertovia artikkeleja huonolla menestyksessä ELI mikä Compressori turpo oikein on loppu pelissä miehiään millaisia paineita vääntöjä ja välityksiä mekaanisessa turbossa oikein on ja onko edes oikea sana puhua turbosta!?
nyt tieto ja kokemukset jälleen kerran kaiken kansan ihmeteltäväksi.
Kiitos
Clk 230k w208 akuutti tehon puute
"haku"-toiminnolla löytyy valaistusta asiaan..ei ole kauaa kuin samaisesta aiheesta keskusteltiin..
Lastujen takuusta sen verran että useimmat lastunvalmistajat antavat lastulleen tyytyväisyys-/ toimintatakuun..MUTTA Veho/Mersu suhtautuu lastuihin ym koneen virittelyyn hyvin kielteisesti,joten lastun jälkeen jos autosta hajoaa jotain liittyen voimansiirtoon tai koneeseen niin vahinko jää itse kärsittäväksi 100% varmasti.
Itellä on suht uusi SLK 230K -koneella..lastutus on ollut mielessä,mutta tällä hetkellä olen todella tyytyväinen että se jäi tekemättä..Mersuun nimittäin tuli voimansiirtoon vika,jonka korjaaminen olisi ollut melkoisen kallis juttu JOS se ei olisi mennyt takuun/jälkitakuun piikkiin.
Jos olisin ehtinyt lastun asennuttaa niin koko vahinko olisi jäänyt itse maksettavaksi..riippumatta siitä aiheutuiko se lastusta vai ei.
Niin..ja sitten tuosta katsastusrumbasta..
Ahdettu auto pitää aina muutoskatsastaa jos moottoriin tehdään muutoksia. Ahtaasti asiaa tulkiten jopa paperisuodattimen vaihto vapaavirtaussuodattimeen on muutos joka vaatii muutoskatsastuksen.
Toinen asia sitten onkin se että lastun asennusta on käytännössä mahdoton huomata..joten asia jää hyvin pitkälti auton omistajan omantunnon varaan.
Jarruista ym sen verran että huomattavasti helpompi on virittää vaikkapa SLK tai CLK 200K:ta kuin 230K:ta..johtuen siitä että että 230K:lle ei varsinaista vertailuautoa löydy,kun taas 200-mallia vertaillaan 230K:hon.
Muutoskatsastus käytännössä vaatii maahantuojalta/valmistajalta lausunnon/todistuksen esim juuri noista jarruista ja niiden kapasiteetista..ja tässä kohtaa Mersun erityisongelmaksi muodostuu Vehon äärimmäisen kielteinen asenne virittämiseen..eli noita todistuksia ei Veholla kirjoitella..ja siksi muutoskatsastus on hieman vaikeaa,jos ei jopa mahdotonta, varsinkin 230K:n kohdalla.
200K:n voi suht vaivatta viritellä vastaamaan 230K:ta ja hieman ylikin..koska jarrut ym ovat käytännössä samat,mutta jos 230K:n tehoja nostaa vaikkapa 25% niin edessä on melkoinen vyyhti byrokratiaa setvittäväksi ennenkuin leima paperiin heltiää.
Virittäminen on siis suht helppoa..mutta sen jälkeinen paperisota ei.

Lastujen takuusta sen verran että useimmat lastunvalmistajat antavat lastulleen tyytyväisyys-/ toimintatakuun..MUTTA Veho/Mersu suhtautuu lastuihin ym koneen virittelyyn hyvin kielteisesti,joten lastun jälkeen jos autosta hajoaa jotain liittyen voimansiirtoon tai koneeseen niin vahinko jää itse kärsittäväksi 100% varmasti.
Itellä on suht uusi SLK 230K -koneella..lastutus on ollut mielessä,mutta tällä hetkellä olen todella tyytyväinen että se jäi tekemättä..Mersuun nimittäin tuli voimansiirtoon vika,jonka korjaaminen olisi ollut melkoisen kallis juttu JOS se ei olisi mennyt takuun/jälkitakuun piikkiin.
Jos olisin ehtinyt lastun asennuttaa niin koko vahinko olisi jäänyt itse maksettavaksi..riippumatta siitä aiheutuiko se lastusta vai ei.
Niin..ja sitten tuosta katsastusrumbasta..
Ahdettu auto pitää aina muutoskatsastaa jos moottoriin tehdään muutoksia. Ahtaasti asiaa tulkiten jopa paperisuodattimen vaihto vapaavirtaussuodattimeen on muutos joka vaatii muutoskatsastuksen.
Toinen asia sitten onkin se että lastun asennusta on käytännössä mahdoton huomata..joten asia jää hyvin pitkälti auton omistajan omantunnon varaan.
Jarruista ym sen verran että huomattavasti helpompi on virittää vaikkapa SLK tai CLK 200K:ta kuin 230K:ta..johtuen siitä että että 230K:lle ei varsinaista vertailuautoa löydy,kun taas 200-mallia vertaillaan 230K:hon.
Muutoskatsastus käytännössä vaatii maahantuojalta/valmistajalta lausunnon/todistuksen esim juuri noista jarruista ja niiden kapasiteetista..ja tässä kohtaa Mersun erityisongelmaksi muodostuu Vehon äärimmäisen kielteinen asenne virittämiseen..eli noita todistuksia ei Veholla kirjoitella..ja siksi muutoskatsastus on hieman vaikeaa,jos ei jopa mahdotonta, varsinkin 230K:n kohdalla.
200K:n voi suht vaivatta viritellä vastaamaan 230K:ta ja hieman ylikin..koska jarrut ym ovat käytännössä samat,mutta jos 230K:n tehoja nostaa vaikkapa 25% niin edessä on melkoinen vyyhti byrokratiaa setvittäväksi ennenkuin leima paperiin heltiää.
Virittäminen on siis suht helppoa..mutta sen jälkeinen paperisota ei.