joo, eli kyseisessä autossa on jotain ilmeisesti sähkövikaa. kun auton laittaa käyntiin, niin kaikki on OK(jos lähtee käyntiin). sitten kun antaa kaasua,kierrokset nousee. odottaa että kierrokset laskee, niin kaikki mittarinvalot alkaa palaan vähän ennen, kun kierrokset laskee takas normaalille tyhjäkäynti tasolle.
eli jos tyhjäkäynti on 650rmp, niin mittaristossa kaikki valot alkaa palaan, kun kierrokset on n.750rpm:n kohdalla, mutta sillonkin vaan, kun ne kierrokset on laskeutumassa. ei ainakaan vielä oo alkanu palaan ne valot sillon, kun kierrokset on nousussa.
kyseinen vika havaittiin eilen. ja nytten tänään huamasin, että ihan kuin akussa ei oikein olis potkua, vähän laiskasti pyöräytti lohkon käyntiin ja rokkikoneetkin tuntu vähän laimeilta... eli viittaa jotenkin akkuun, tai laturiin, tai jännitteen säätäjään tai maadotukseen. onko tietoo, veikkauksia tai arvauksia, mikä mahtaa mersua vaivata?
kiittäen pera.
vikaa w201 190D
vikaa w201 190D
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
eilen alko takkuaan oikeen urakalla, valot palo aina, kun kierrokset laski alle 2000rpm, startti ei jaksanu pyörittää mopoo käyntiin, joten oli pakko alkaa tutkiin.
vika löytykin aika helposti, otin akusta kaikki piuhat irti, kun kone oli käynnissä ja kytkin valokynän niihin akun piuhoihin, jotka oli irti akusta. lamppu ei syttynyt, joten vika oli helppo paikantaa laturiin tai laturin ja akun välisiin piuhoihin/sulakkeisiin. no laturin jännitteen säädin vai mikä lie nyt olikaan niin oli kaaput. toisesta hiilen paikasta oli piuha irronnut jännitteen säätäjästä ja kaikki sähkö oli kulkenut hiilen jousen kautta. jousi oli kuoleentunut.
korjaus: uusia ehjiä hiiliä oli aika heikosti saatavilla kello 23:30, joten päätin pistää vanhan kondikseen. mustekynästä uus suurinpiirtein samankokonen jousi ja hiili siihen jatkoks. hiilen piuha jousen läpi, mikä sitten juatettiin sinne jousen toiseen päähän, jotta kaikki virta ei toistamiseen kulje jousen läpi. ja ei muuta kun paikoilleen. kaikki pelas hianosti!
ainoo mikä ihmetyttää on, että miks latauksen merkkivalo ei syttynyt palaan, vaan kaikki mahdolliset mittariston merkkivalot palo yhtäaikaa?
vika löytykin aika helposti, otin akusta kaikki piuhat irti, kun kone oli käynnissä ja kytkin valokynän niihin akun piuhoihin, jotka oli irti akusta. lamppu ei syttynyt, joten vika oli helppo paikantaa laturiin tai laturin ja akun välisiin piuhoihin/sulakkeisiin. no laturin jännitteen säädin vai mikä lie nyt olikaan niin oli kaaput. toisesta hiilen paikasta oli piuha irronnut jännitteen säätäjästä ja kaikki sähkö oli kulkenut hiilen jousen kautta. jousi oli kuoleentunut.
korjaus: uusia ehjiä hiiliä oli aika heikosti saatavilla kello 23:30, joten päätin pistää vanhan kondikseen. mustekynästä uus suurinpiirtein samankokonen jousi ja hiili siihen jatkoks. hiilen piuha jousen läpi, mikä sitten juatettiin sinne jousen toiseen päähän, jotta kaikki virta ei toistamiseen kulje jousen läpi. ja ei muuta kun paikoilleen. kaikki pelas hianosti!
ainoo mikä ihmetyttää on, että miks latauksen merkkivalo ei syttynyt palaan, vaan kaikki mahdolliset mittariston merkkivalot palo yhtäaikaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mercdedes-Benzpera8x kirjoitti: ainoo mikä ihmetyttää on, että miks latauksen merkkivalo ei syttynyt palaan, vaan kaikki mahdolliset mittariston merkkivalot palo yhtäaikaa?
- Maailma tarvitsee esikuvia! -

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
näin on! mikä tahansa vika, niin kerralla kaikki merkki- ja hätävalot vilkkuun vaan!Jube kirjoitti:Mercdedes-Benzpera8x kirjoitti: ainoo mikä ihmetyttää on, että miks latauksen merkkivalo ei syttynyt palaan, vaan kaikki mahdolliset mittariston merkkivalot palo yhtäaikaa?
- Maailma tarvitsee esikuvia! -


W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E