Eli mersussa ruvennut olemaan kyseistä vikaa, mutta ei aina. Kerran viikkoon.
Oireena siis se, että ei yksinkertaisesti vedä! Siis vedon huonontuminen on tod. tuntuvaa. Kiertää kyllä tappiin asti, mutta hitaasti. Toisina päivinä taas toimii ihan ok, kiihtyy ja kulkee niinkuin ennenkin.
Suodattimet on vaihdettu ja autolla ajettu reippaat 300tkm ja vuosimalli 98.
Normaalisti jaksaa mennä kolmosella tuon erän lähistön mäen, ja vielä kiihtyäkkin reippaasti, mutta kun vika on päällä, niin pitää melkein kakkosta hakea.
Savua ei tule, nesteet omissa laareissaan, ei syö öljyä ja muuten ihan ok.
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä, koska niitä tarvitaan...
Sprinter 210d veto hukassa, välillä
Syöttöpumppu.
Kaverin 312D sprintterissa oli parivuotta sitten sama vika. Alkoi niin että vedot katosi joskus kesken ajon ihan olemattomiin. Yleensä tehot palautui kun käytti auton sammuksissa ja käynnisti uudelleen... Saattoi uudelleen käynnistyksen jlk toimia moitteetta vaikka 200km tai vain 500m. Ihan mille tuulelle sattui.
Autoon kerettiin vaihtaa "vikaa" etsiessä vaikka mitä osia. Ahtopaineen tunnistimia, polttoaine putkistoja, jne jne.
Pikkuhiljaa paheni niin että "vika" jäi päälle ja lopuksi ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Kilometrejä oli tuolloin 380tkm.
Kaverin 312D sprintterissa oli parivuotta sitten sama vika. Alkoi niin että vedot katosi joskus kesken ajon ihan olemattomiin. Yleensä tehot palautui kun käytti auton sammuksissa ja käynnisti uudelleen... Saattoi uudelleen käynnistyksen jlk toimia moitteetta vaikka 200km tai vain 500m. Ihan mille tuulelle sattui.

Autoon kerettiin vaihtaa "vikaa" etsiessä vaikka mitä osia. Ahtopaineen tunnistimia, polttoaine putkistoja, jne jne.
Pikkuhiljaa paheni niin että "vika" jäi päälle ja lopuksi ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Kilometrejä oli tuolloin 380tkm.
sprintteri
Joko se menee vikatilaan ,(imee ilmaa)
Tai sitten se ilmamäärä mittaus,vai oliko se paineanturi.
Mikä on siinä heti keulassa kun pellin avaa (mustassa muoviputkessa)
Jamppa
Tai sitten se ilmamäärä mittaus,vai oliko se paineanturi.
Mikä on siinä heti keulassa kun pellin avaa (mustassa muoviputkessa)
Jamppa
niin ja samalla kun vika "jäi päälle" niin konetta joutui starttaamaan noin minuutin että sen sai kylmiltään käyntiin... Kuumanakin kun koneen sammutti ja samantien starttasi niin jotui pyörittämään noin 10sek. ennen kuin käynnistyi.
Niin ja kaikki hehkut toimii ja hehkurele antoi jännitteen hehkuille.. Ei ollut siitä kiinni.
Pumppu uusiksi niin taas kulkee ja käynnistyy välittömästi kun avainta näyttää.

Niin ja kaikki hehkut toimii ja hehkurele antoi jännitteen hehkuille.. Ei ollut siitä kiinni.

Pumppu uusiksi niin taas kulkee ja käynnistyy välittömästi kun avainta näyttää.

Vai että syöttöpumppu voipi porsia. Onkohan kallista lystiä?
jamppa; takoitatko sitä putkeä, mikä menee ilmanputsariin?
Mitenkäs tuon voi helpoiten koittaa, tuon ilmamäärämittauksen?
Ja mites muuten on, kannattaako tuohon laittaa lastua, kun pumppu on laitettu?
Ja saakos tuohon kotikonstein voimaa mitenkään?
Hyvin tuo onkin toiminut, odotinkin jo, että mikä sieltä ekana porsii
jamppa; takoitatko sitä putkeä, mikä menee ilmanputsariin?
Mitenkäs tuon voi helpoiten koittaa, tuon ilmamäärämittauksen?
Ja mites muuten on, kannattaako tuohon laittaa lastua, kun pumppu on laitettu?
Ja saakos tuohon kotikonstein voimaa mitenkään?
Hyvin tuo onkin toiminut, odotinkin jo, että mikä sieltä ekana porsii

Syöttöpumppu remontti maksoi kaverille parisen tuhatta.
Vanhaa jäi kuoret.
Ainakin tuosta 312D:stä saa voimaa pirusti tehoboxilla. Kaverin rintterissä on sellainen. Autolla vedetään paljon noin 2500kg:n painoista umpikorista autotraileria. Jaksaa vetää isotki mäet nopeuden tippumatta.
Eikä kuluskaan ole kova. n11l/100km traileri perässä.
Ja tarvittaessa kulkee myös "riittävästi"
Vakio kunnossa saa pudottaa aina pienempää mäkiin.
Kotikonstein siitä on vähän hankala ottaa tehoa. Koska siinä on sähköohjattu syöttöpumppu.
Eriasia sitten jos innostuu laittamaan mekaanisen rivipumpun.


Ainakin tuosta 312D:stä saa voimaa pirusti tehoboxilla. Kaverin rintterissä on sellainen. Autolla vedetään paljon noin 2500kg:n painoista umpikorista autotraileria. Jaksaa vetää isotki mäet nopeuden tippumatta.

Ja tarvittaessa kulkee myös "riittävästi"
Vakio kunnossa saa pudottaa aina pienempää mäkiin.

Kotikonstein siitä on vähän hankala ottaa tehoa. Koska siinä on sähköohjattu syöttöpumppu.
Eriasia sitten jos innostuu laittamaan mekaanisen rivipumpun.

sprintteri
Se pirun anturi on siinä putkessa imusarjalta välijäähdyttimelle.
Tuppaa olemaan öljynen, ei anna oikeaa tietoa.
Kannattaa kokeilla kaverilta samaa,onko vaikutusta.
Jos pumppua tarttee,Euro -teli oli muistaakseni 500€ 312d
pumppu.
Jos se pumppu osoittautuu romuksi(omasi) voisin maksaa
siitä muutaman kympin.Tutkisin mitä se on syöny,(tartteisin sen johtosarjan)
Terveisin Jamppa
Tuppaa olemaan öljynen, ei anna oikeaa tietoa.
Kannattaa kokeilla kaverilta samaa,onko vaikutusta.
Jos pumppua tarttee,Euro -teli oli muistaakseni 500€ 312d
pumppu.
Jos se pumppu osoittautuu romuksi(omasi) voisin maksaa
siitä muutaman kympin.Tutkisin mitä se on syöny,(tartteisin sen johtosarjan)
Terveisin Jamppa