Takakelkan kumit W123

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Takakelkan kumit W123

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Lainaus omasta viestistä toisessa ketjussa:
"Seuraan tätä mielenkiinnolla, omassa on rynkytystä jos ei lähde hienoisesti luistattamalla liikkeelle - eli jos on veto päällä kaikki ok, mutta hidas ryömintälähtö laittaa kärryn vatkaamaan ... Ja pirssi on vuoden -85 240d, mittarissa 440 tkm. Edellisen omistajan toimesta on nämä hardy (?) kiekot vaihdettu, ne olit kait ne kumilevyt kardaanin päissä. Ja kuulemma kytkinkin laitettu (mitä sitten pitikään sisällänsä)..."

Ovatko nämä nyt ne takakelkan kumit mistä puhutaan ? Oireet mainittu edellä ...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Ootko varma että vika ei ole kytkimessä? Mulla vatkutti liikkeelle lähdössä helkkaristi ja syyksi löytyi hajonnut paineasetelma. Noi kuvien kumit on ne takapään kumit jotka erittäin mukava vaihtaa jos käy niin että pultti on juuttunut kiinni puslaan, toinen kannatinkumi on siellä perämurikan takana.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Kuten sanoin on kytkin edellisen omistajan mukaan "laitettu ja kestää auton loppuiän" ... :shock: Mutta se kait lienee suhteellista mikä on auton loppuikä, :D . Oireileeko tämä paineasetelma muutoin ? Ja nuo kumit, näkeekö kuvista onko ne ok ? Toisessa W123ssa näyttävät paremmilta, amatöörin silmin :D
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

mulla ainakin lopuu kuluneet kumit loksuu kaasua pumpatessa..tekeekö sulla samaa?
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

markus_200E kirjoitti:Kuten sanoin on kytkin edellisen omistajan mukaan "laitettu ja kestää auton loppuiän" ... :shock: Mutta se kait lienee suhteellista mikä on auton loppuikä, :D . Oireileeko tämä paineasetelma muutoin ? Ja nuo kumit, näkeekö kuvista onko ne ok ? Toisessa W123ssa näyttävät paremmilta, amatöörin silmin :D
Nojoo,

eukon golffiin laitettiin alle vuosi sitten uusi kytkinpaketti ja painelaakeri siellä älämöi nytten, oli vielä sachin kytkin joten ei ne uudet osat aina virheettömiä ole :S :D

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Samoin mulle laitettiin uusi sachs kytkinpaketti joka ehti olla alla puoli vuotta kunnes vemputus alkoi, otettiin auki ja vaihettiin käytetty mutta hyväkuntoinen alkuperäinen kytkinlevy jonka jälkeen ei ongelmia. Vaikea tota kumiasiaa on kommentoida, joskus olen kuullut että rengasjyrinä kuuluisi ohjaamoon helpommin jos noi kumit loppu mutta tiedä sitten, laita kaveri puikkoihin, itse katsomaan kumien kohtaan heiluuko ne kun hitaasti lähtee paikalta. Ei noihin pikkuvikoihin kannata niin paneutua, kaasua vaan, kyllä se vika joskus sitten ilmaantuu kun jotain hajoaa. :lol:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Entisessä w123:ssa johtu kanssa tuo vatkaus kytkimestä.
Varsinkin jos oli kostea keli niin piti oikeestaan lähteä urut auki ja mahdollisimman äkkiä kytkin ylös ettei alkanut se armoton ravistelu. :lol:

Ja nuo takakelkankumit on aika pitkäikäiset 123:ssa.
Ja vielä melko veemäiset vaihtaa jos siellä on paikat muhinu aloilleen.
Kakkosneloseen joutuu kyllä ne kumit vaihtamaan aikaisemmin.
Kun ovat vähän pienemmät.
Niin ja onhan 124:ssa niitä puslia kyllä vähän enemmänkin kuin vanhemmassa painoksessa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Taitaa olla ennemminkin ominaisuus noissa Sachsin kytkinpaketeissa toi ilmiö. Jos autossa on vielä jotain muutakin pikkufiksailtavaa niin em. ilmiö tehostuu.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Kannattaa valita se makro-asento siitä kamerasta niin saa kuvattavasta kohteestakin selvän :wink: Asiaan mulla ei ollut mitään sanottavaa.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Väisänen kirjoitti:Kannattaa valita se makro-asento siitä kamerasta niin saa kuvattavasta kohteestakin selvän :wink: Asiaan mulla ei ollut mitään sanottavaa.
Sorry, oli kiire ottaa kuvat ennen pimeää ja ei ollut kamera ihan tuttu ...

Kyllähän tämä taitaa kytkimeen viitata, vaan vilkaisen vielä kun kaveri lähtee liikkeelle että liikkuuko mikään minkä ei pitäisi. En tiedä minkä merkkistä kytkintä on laitettu ...
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

makeST kirjoitti:mulla ainakin lopuu kuluneet kumit loksuu kaasua pumpatessa..tekeekö sulla samaa?
Ei tee, hiljainen on kun on veto päällä !
Vastaa Viestiin