124 lämmönsäätö
124 lämmönsäätö
missähän on vika kun lämpötilan säätö ei toimi ollenkaan124 :ssa ? Aluksi toimi on-off tyyliin,eli sai puhaltamaan kylmää tai kuumaa,sitten lakkasi sekin toimimasta kokonaan.tulee vain kuumaa. 

kokeiles Haku toimintoa 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Lämmönsäätöpaneelia veikkaan minäkin ja siellä säätörullien potikoita, joissa on juotokset murtuneet. Kuvia täällä: www.onpatilanne.com/docs/
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tämäkin on mahdollista. Tuolloin myöskin pakkivalot ovat pimeänä...Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa
ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Lämmönsäätöpaneeli on rikki tai magneettiventtiilit jumissa.
Magneettiventtiilit löytyy konehuoneesta, kaksi metallinväristä möhkylää, jotka on lämppärin putkissa kiinni.
Kokeile naputella jollakin noita "kiveksiä", jos alkaa tulla kylmää niin vika on niissä.
Mulla oli vika just noissa magneettiventtileissä.
Magneettiventtiilit löytyy konehuoneesta, kaksi metallinväristä möhkylää, jotka on lämppärin putkissa kiinni.
Kokeile naputella jollakin noita "kiveksiä", jos alkaa tulla kylmää niin vika on niissä.
Mulla oli vika just noissa magneettiventtileissä.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Sama juttu. Sulake palanut. Tosin tehnyt vain kerran sen.Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa
ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Ja sulakkeen palamiseen voi olla syynä rikkinäinen flektin magneettikytkin tai sen katkaisin. Ainakin allekirjoittaneen pirssissä on saman sulakkeen takana.Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
t.
Risto
E500 – 211.070
ittelläki on nyt ilmennyt vähän häikkää tuossa lämppärissä taas syksyn tullen mutta oma ongelma on lähinna sellainen että kuskin puoleinen lämmön säätö toimiin niinkuin pitääkin mutta sitten vänkärin puoleinen lämmönsäätö ei oikeen meinaa toimia eli puhaltaa kuumaa vaikka on säädin kylmällä ja sitten kun sen säätää johonkin 22 asteeseen niin hyvällä tuurilla sieltä kohta tulee enään haaleata ilmaa tai sitten jos sitä vänkärin säätörullaa ränkkää edestakaisin niin sitten yhtäkkiä se saattaa alkaa puhalteleen kylmää ilmaa...
Että missäs olisi vika....?
Että missäs olisi vika....?
Kyllä vahvasti siteeraisin mjo33400:n kommentteja. Itse avasin konsolin radion yläpuolelta ja tinasin uudelleen lämmönsäätöpaneelin potikoiden jalkoja. Ja voilá, tinauksen jälkeen lämpöä puhalsi niin kuin pitääkin. Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan.
lämmönsäätö
mikähän sulake se on sulakerasiassa,huomasin juuri,että mulla on pakkivalot pimeenä?Roisto kirjoitti:Ja sulakkeen palamiseen voi olla syynä rikkinäinen flektin magneettikytkin tai sen katkaisin. Ainakin allekirjoittaneen pirssissä on saman sulakkeen takana.Mikkovv kirjoitti:mulla on tehnyt saman homman monta kertaa, eli puhaltaa vain kuumaa ja syynä on ollut sulakkeen palaminen. Tapahtuu yleensä kun lämmöt
on korkeella.
t.
Risto
joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.mjo33400 kirjoitti:Jos se ei ole sulake niin peruutusvalokytkin tai valojen valvontapoksi tai maa.
No se paneeli on sulla maanataina tai tiistainadnaeerok1 kirjoitti: joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.

Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
pässin kivekset

lämmönsäätö
Joo,paketti tuli pikana oli jo lauantaina mh:ssa.Asennus Äkkinäiseltä se reilu 10 minaa. rupesihan se toimimaan eli kuumaa tai kylmää ilmaa saatavilla. nyt toimii kuitenkin täysin moitteettomasti.kävin ostamassa hajottamolta 5E osan.No niin mersumiehet arvatkaa mikä osa?Jube kirjoitti:No se paneeli on sulla maanataina tai tiistainadnaeerok1 kirjoitti: joo oli se sulake palanu,pakkivalot toimii kyllä mutta lämmönsäätö ei.oikealle puolelle puhaltaa jonkin verran viileetä mutta vasemmalle kuumaa.On käyty nakuttelemassa myös magneetti venuja ei auta.kyllä se taitaa tosiaan olla se lämmönsäätöpaneeli paskana.
Haah, viat korjattu. sulake oli menny, uusi tilalle. Sit purin närhenmunat, olivat mielestäni jumissa, semmosta ruosteen tyyppistä pinnassa tai kovettunutta paskaa, pahimmat pois ihan hennosti vesipaperilla ja tinnerilla puhistus ja avot, alkoha tulee kylmee 

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
onko tietoa mitä toi magneettiventtili paketti maksaa?on ilmeisesti edellinen omistaja tehnyt puhdistus operaation ja katkaissut yhden kansien ruuveista,ja taitaa olla vielä murtunut ,siis muovi-osa jonka sisällä mankkarit on.
Ja näyttää nyt tihkuttavan nestettä kannen välistä.(auto on 220 cdi vm.98 )
Ja näyttää nyt tihkuttavan nestettä kannen välistä.(auto on 220 cdi vm.98 )
Meikäläisellä tämä sama onkelma, kuskin puoli toimii joten kuten mutta repsikka saa kokolailla lämmintä kyytiä ympäri vuoden. Ilmeisesti tarvii tuo paneeli nypätä irti kun edellisetkin on saanut sen tinattua.
Onko kellään tietoa mikä 'sondi' kattoverhoilun 'irtopalan' alla lampun kanssa on samassa. Oli nimittäin kerran se verhoilu irti ja takaisin kun laitoin oli jäänyt letku joka tulee tolppien sisässä jostain päin autoa sinne lampulle irti ja lämppäri tuuppas ainoastaan (muistaakseni kuumaa) ilmaa, jompaa kumpaa kuitenkin, eli säätö oli pois pelistä. Silloin se vielä toimi.
w124 200d -87
Onko kellään tietoa mikä 'sondi' kattoverhoilun 'irtopalan' alla lampun kanssa on samassa. Oli nimittäin kerran se verhoilu irti ja takaisin kun laitoin oli jäänyt letku joka tulee tolppien sisässä jostain päin autoa sinne lampulle irti ja lämppäri tuuppas ainoastaan (muistaakseni kuumaa) ilmaa, jompaa kumpaa kuitenkin, eli säätö oli pois pelistä. Silloin se vielä toimi.
w124 200d -87
Se on sisätilan lämpöanturi. Sillä letkulla varmistetaan, että anturi mittaa tosissaan sisälämpöä. Jos se on irti voi anturi varsinkin pakkasella tuntea paljon sisäilmaa kylmemmän lämpötilan => lisätään löylyä.Toni.H kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä 'sondi' kattoverhoilun 'irtopalan' alla lampun kanssa on samassa. Oli nimittäin kerran se verhoilu irti ja takaisin kun laitoin oli jäänyt letku joka tulee tolppien sisässä jostain päin autoa sinne lampulle irti ja lämppäri tuuppas ainoastaan (muistaakseni kuumaa) ilmaa, jompaa kumpaa kuitenkin, eli säätö oli pois pelistä. Silloin se vielä toimi.
t.
Risto
E500 – 211.070
Mitkä kaikki seikat vaikuttavat tuohon sisätilan automaattiseen lämmönsäätöön?
1,5v olen tällä autolla ajellut ja koko tänä aikana se ei ole toiminut..
En ole kylläkään suurta ongelmaa mokomasta tehnyt, lämmöt ovat säätyneet kyllä manuaalisesti.. Mutta koska moinen ominaisuus autossa on, niin olisihan se kiva jos se myös toimisi!
Katossa oleva hyrrä kyllä äänestä päätellen pyörii.
Onko itse lämmönsäätöpaneelissa jotain, mikä vaikuttaa tuohon automaattisäätöön?
Miten tuo systeemi kaikenkaikkiaan toimii?
(Toiminee jokseenkin samalla periaatteella myös W202:ssa?)
1,5v olen tällä autolla ajellut ja koko tänä aikana se ei ole toiminut..

En ole kylläkään suurta ongelmaa mokomasta tehnyt, lämmöt ovat säätyneet kyllä manuaalisesti.. Mutta koska moinen ominaisuus autossa on, niin olisihan se kiva jos se myös toimisi!

Katossa oleva hyrrä kyllä äänestä päätellen pyörii.
Onko itse lämmönsäätöpaneelissa jotain, mikä vaikuttaa tuohon automaattisäätöön?
Miten tuo systeemi kaikenkaikkiaan toimii?

(Toiminee jokseenkin samalla periaatteella myös W202:ssa?)
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]