w126 300 sdl:n ahtopaine

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

w126 300 sdl:n ahtopaine

Viesti Kirjoittaja kekka »

Laitoin ko. autoon tänään ahtopainemittarin ja yllätyksekseni totesin ahtojen olevan suurimmillaan n.1 bar. Itse en ole paineita nostanut enkö usko aiempien omistajienkaan sitä tehneen. Autosta olen tukkinut egr-venttiilin mutta senhän ei pitäisi vaikuttaa hukkaportin toimintaan. Kysymys kuuluukin millaisia paineita kyseisessä moottorissa (om603) vakiona on ?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Eikö ne pitäisi ollakin sen 0,8-0,9, hetkellisesti käy ylempänäkin.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

eikös ne vakio tällingissä pitäis olla siinä 0,6 baarin tietämissä?
korjatkoon joku jos oon aivan hakoteillä :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

om603 turbossa mulla oli vakiona 0.9
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Kavereilla on vastaavissa moottoreissa ollut jonkin verran matalampia paineita(luokkaa 0.5-0.6). Kuinka suurilla paineilla on ajeltu vanhalla kansipahvilla?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

muistaakseni jos en nyt ole aivan väärässä mikko k korjatkoon mut ku ite kyselin nii tietty isommal ahtimella yms superi höysteillä et ois sen 2.5 bar ois kestäny ihan tuo 603 omapahvi.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Luulen ettei vakiopahvilla 2,5 bar paineilla ole kovin pitkäikäinen.Peltitiiviste varmaan jo kestää enemmänkin..
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

2,5 kuulostaa kovalta vakiopahville. Tarkoitus ei ole nostaa kuitenkaan ahtoja ennen kuin on asian mukainen cooleri.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

cooleri on hyvä juttu mutta paineiden nosto ei ole hyvä
1 yhdellä kilolla coolerin kanssa poltaa sen ruuan mitä vakio elemennti tuottaa
2 ahdin jää pieneksi (pako paineet)
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

nii no joo jos siis autos on vakio hilut nii ei kyl yli kilon varmaan kannata eikä ole hyötyäkään nostaa.
nii ei sil varmaan mitään 100tkm ajeta vakiolla ja 2,5 paineilla mut tosiasia on et näissäkin vehkeissä taitaa olla se et ei niil maks paineilla kovin pitkään ajella, eli varmaan enemmän on kuitenkin osa kaasulla ajoa kuin nilkka suorana :lol:
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

kyllä 2,5 baaria on vakio pahville liikaa, ei taho kestää pitkään ees 2 bar :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tuomazzz kirjoitti:eikös ne vakio tällingissä pitäis olla siinä 0,6 baarin tietämissä?
korjatkoon joku jos oon aivan hakoteillä :roll:
OM617 turpoisa taitaa olla vakiona tuo 0.6-0.7 bar.
empä minäkään varma oo! :lol:
kekka kirjoitti: Kysymys kuuluukin millaisia paineita kyseisessä moottorissa (om603) vakiona on ?
kaikisa joita minä oon tavannu niin on ollu 0.8-0.9 bar nuo paineet :!:
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Jenkki OM617A se on siinä 0.5-0.6bar ja eurossa 0.7-0.8bar
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Vastaa Viestiin