Värivaha vai myllyttäminen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Värivaha vai myllyttäminen?

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Eli alla on R129, tumm. sin. normaali väri. Pelleissä on jonkinverran naarmuja, etupäässä pesussa tullutta pientä pintanaarmua ja muutama vähän isompi naarmu, mutta ei ilmeisesti pohjamaalissa asti. :?

Kumpiko olisi arvon mersumiesten mielestä parempi vaihtoehto saada pellit kuntoon: hiomavaha eli myllyttäminen (kuluttaa maalin alkup. lakkapintaa?) vai pigmenttivaha + päälle kova kestovaha? Kumpaako suosittelette? :?:

Entä paljonko noista töistä kannattaa maksaa jos ei halua itse niitä tehdä? Entä mitä liikettä suosittelette? Asun Itä-Suomessa, mutta käyn myös välillä pk-seudulla. Kiitos vinkeistä jo etukäteen. :wink:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mikäli haluat "pysyvän" tuloksen, on ainoa vaihtoehto myllyttäminen ja sen jälkeen vahaaminen. Kaikki värivahat yms ovat vain tilapästä ensiapua.

Myllyttämisen kannattaa antaa suorittaa ammattilaisen, joka vastaa liikkenharjoittajana tekemästään työstä. Eli jos susi tulee, hän ( tai hänen vakuutuksensa ) korvaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jep jep.. ei muutakuin pirssi ammatti fiksarille joka myllyttää auton.
pysyy pitkään hyvänä kun muistaa pestä ja vahata säännöllisesti.
Niinkuin edellä jo mainittiin, värivaha on vain väliaikainen lohtu.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

adenauer300 kirjoitti:Myllyttämisen kannattaa antaa suorittaa ammattilaisen, joka vastaa liikkenharjoittajana tekemästään työstä. Eli jos susi tulee, hän ( tai hänen vakuutuksensa ) korvaa.
Mää oon menny myllyttään kaikki mun autot ja vähän kavereittenkin enkä vielä oo yhtään onnistunu pilaamaan. No W140 olis pitäny vetästä vielä toiseen kertaan yli hiovalla vahalla myllytyksen jälkeen, et ois kaikki myllyn jäljet lähteny, mutta en viitsinyt kun se muutenkin oli lähdössä ammattilaiselle maalipinnan suojauskäsittelyyn.

Tärkeintä vain on ettei ahnehdi liikaa, sillä kone haukkaa nopsaan varsinkin pellin kulmista siivun maalia ja ettei hiomatyynyn ja maalipinnan väliin pääse roskia, esim. hiekkaa, josta tulee maalaustöitä vaativaa jälkeä.

Ei sitä koko autoa ole pakko vetää myllyllä yli, riittää kun käsittelee ongelma-alueet ja hiova viimeistelyvaha hoitaa loput. Värivahat ei sovi kuin automyyjien tilapäiseen ehostustarpeeseen.

Kannattaa kuitenkin harjoitella tekniikkaa vähän halvemmalla pelillä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Värivahalla katoaa värin "syvyys" ja muuttuu halpis spraymaalatun näköseksi. Eli ei todellakaan sellasta. Sellaset aineet on vain todellakin jobbareiden auringon polttamien autojen käsittelyyn.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin