Päätin kirjoittaa ongelmasta johon jollakin voisi olla sanottavaa tai neuvottavaa. eli viime aikoina autoni on alkanut kylmänä startattaessa yskimään tai miten sitä voisi kutsua. Noin parin minuutin käynnin jälkeen kone käy ok ja matkan tekeminen sujuu ongelmitta..
Nyt vika on pikkuhiljaa pahentunut....
Ensihätään ajatuksissani pyörii seuraavia ongelmia kuten tukossa oleva polttoaineen suodatin(onko niitä kaksi kpl?"missä toinen?) tai suuttimet ?
polttoaineen paluupuolen "venttiili"..ym...
Autoon sisältyy kylläkin surullinen lucaksen pumppu mutta en usko että vika olisi ensisijassa siinä koska se on huollettu ja testattu parisen vuotta sitten.
auto on siis tavallinen diesel mese w202 korilla varustettu, ilman turboa ja cdi:tä...
olen kiinnostunut neuvoista ja vinkeistä!!!!
kiitti jo etukäteen!
220D classic -96 kylmänä yskii!!!!
pahoin pelkään että pumpun roottori anturi tai sammuttimen solenoidilta vuotaa, tai jotain vastaavaa, eli pumppu uusiks! oireet samanlaisia ku meillä viime talvena ja siinä ei enää tarkistelut auttanu
(kokemusta on)
varmuuden asiaan saat
Alajärven dieselkorjaamo 065573292

varmuuden asiaan saat
Alajärven dieselkorjaamo 065573292
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
Kannattaa tarkastaa hehkun releeltä lähtevät johdot/liittimet jotta kontakti on kunnossa. Samalla saat tarkastettua hehkujen vastusarvon joka tulisi olla n. 1ohm luokkaa (ei välttämättä kerro hehkun kunnosta, mutta jos vastus on ääretön luokkaa niin vikaa on ainakin siinä "piirissä" )tuomazzz kirjoitti:joo, eihän se välttämättä ole pumppu rikki, mutta suuri vaara![]()
senhän kyllä pitäs polttaa sitä hehkun valoa jos vastuksia pimeänä...
Omassa kiesissä oli tulpan päästä liitin murtunut ja releen päästä liitin löystynyt. Myös eristeet olivat rapisseet pois kohdasta jossa johdot kulkevat lähellä moottoria.
Ja ei polttanut hehkun merkkivaloa erikoisella tavalla, jolloin eräs mersupaja suositteli suutinremonttia...

-Make