220D classic -96 kylmänä yskii!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

220D classic -96 kylmänä yskii!!!!

Viesti Kirjoittaja toniher »

Päätin kirjoittaa ongelmasta johon jollakin voisi olla sanottavaa tai neuvottavaa. eli viime aikoina autoni on alkanut kylmänä startattaessa yskimään tai miten sitä voisi kutsua. Noin parin minuutin käynnin jälkeen kone käy ok ja matkan tekeminen sujuu ongelmitta..
Nyt vika on pikkuhiljaa pahentunut....
Ensihätään ajatuksissani pyörii seuraavia ongelmia kuten tukossa oleva polttoaineen suodatin(onko niitä kaksi kpl?"missä toinen?) tai suuttimet ?
polttoaineen paluupuolen "venttiili"..ym...

Autoon sisältyy kylläkin surullinen lucaksen pumppu mutta en usko että vika olisi ensisijassa siinä koska se on huollettu ja testattu parisen vuotta sitten.

auto on siis tavallinen diesel mese w202 korilla varustettu, ilman turboa ja cdi:tä...

olen kiinnostunut neuvoista ja vinkeistä!!!!
kiitti jo etukäteen!
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

pahoin pelkään että pumpun roottori anturi tai sammuttimen solenoidilta vuotaa, tai jotain vastaavaa, eli pumppu uusiks! oireet samanlaisia ku meillä viime talvena ja siinä ei enää tarkistelut auttanu :evil: (kokemusta on)

varmuuden asiaan saat
Alajärven dieselkorjaamo 065573292
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos kerran kylmänä yskii, niin voihan siä alkaa hehkutkin oleen finaalissa. jos eka on menny yks ja sitten kohta perään toinen. sitten kyllä jo yskii, jos kaksikin hehkua on poissa pelistä. ja ilmatkin on vaan viilentyneet kokoajan, niin niitä hehkuja aletaan vasta tarvia.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

joo, eihän se välttämättä ole pumppu rikki, mutta suuri vaara :(
senhän kyllä pitäs polttaa sitä hehkun valoa jos vastuksia pimeänä...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Make K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 09.11.2003 00:14
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Make K »

tuomazzz kirjoitti:joo, eihän se välttämättä ole pumppu rikki, mutta suuri vaara :(
senhän kyllä pitäs polttaa sitä hehkun valoa jos vastuksia pimeänä...
Kannattaa tarkastaa hehkun releeltä lähtevät johdot/liittimet jotta kontakti on kunnossa. Samalla saat tarkastettua hehkujen vastusarvon joka tulisi olla n. 1ohm luokkaa (ei välttämättä kerro hehkun kunnosta, mutta jos vastus on ääretön luokkaa niin vikaa on ainakin siinä "piirissä" )

Omassa kiesissä oli tulpan päästä liitin murtunut ja releen päästä liitin löystynyt. Myös eristeet olivat rapisseet pois kohdasta jossa johdot kulkevat lähellä moottoria.

Ja ei polttanut hehkun merkkivaloa erikoisella tavalla, jolloin eräs mersupaja suositteli suutinremonttia... :lol:

-Make
Vastaa Viestiin