1981 380SL.Mm riepukatto uusiksi.
1981 380SL.Mm riepukatto uusiksi.
Eli kaveri haki harrastemersujen rivistöön jatkoa ja otsikon mukainen auto tarttui matkaan. Oreganosta tullut, joten vain irtokatto oli mätä!! Mitä kummaa?? Jos sitä "takapenkin" alla olevaa vakioreikää ei lasketa..
Tänään purettiin vanha riepu pois, kun oli jo revennyt. Muutama tappi on poikki sieltä täältä, mutta muuten mekanismit kunnossa. Kuhan vähän putsailee ja ehostelee rautoja.. Nopealla vilkaisulla ei edes monimutkaiselta palapeliltä vaikuta.
Sitten kysymystä. Eli uusi riepu pitäisi ostaa. Itse ei ole kysynyt Vehosta, mutta kuulopuheella hintaa rätille 1200€, kun taas Jenkeistä saisi alle 500$:n rätin (made in USA).
Hintaero on sen verran kova, että luultavasti Jenkkeihin homma kääntyy, mutta onkohan kukaan aikaisemmin tilaillut sieltä vastaavaa? Tai onko räteissä jotain eroja esim Vehon paketissa tulee jotain enemmän (sisältö selviää, kun käy veholla), mutta tuo ulkomaan puoli selviää vasta, kun tavara täällä, vaikka mitä lupailisivat..
Muuta pientä : Kone sammuu kylmänä kaasusta (laihalla?) ja käy aika korkeilla kierroksilla tyhjäkäyntiä (reilu tonni). Noo, niitähän ehtii.
Ja jos jollain takavaloja ks malliin ylimääräisenä, niin voisi kiinnostaa omistajaa myös. Jenkkimallissahan punaista näkyy sivulle sivuvalona, kun taas euromallissa ei. Malli kuitenkin sama, mutta ensisijaisesti Jenkkivaloja.
Tänään purettiin vanha riepu pois, kun oli jo revennyt. Muutama tappi on poikki sieltä täältä, mutta muuten mekanismit kunnossa. Kuhan vähän putsailee ja ehostelee rautoja.. Nopealla vilkaisulla ei edes monimutkaiselta palapeliltä vaikuta.
Sitten kysymystä. Eli uusi riepu pitäisi ostaa. Itse ei ole kysynyt Vehosta, mutta kuulopuheella hintaa rätille 1200€, kun taas Jenkeistä saisi alle 500$:n rätin (made in USA).
Hintaero on sen verran kova, että luultavasti Jenkkeihin homma kääntyy, mutta onkohan kukaan aikaisemmin tilaillut sieltä vastaavaa? Tai onko räteissä jotain eroja esim Vehon paketissa tulee jotain enemmän (sisältö selviää, kun käy veholla), mutta tuo ulkomaan puoli selviää vasta, kun tavara täällä, vaikka mitä lupailisivat..
Muuta pientä : Kone sammuu kylmänä kaasusta (laihalla?) ja käy aika korkeilla kierroksilla tyhjäkäyntiä (reilu tonni). Noo, niitähän ehtii.
Ja jos jollain takavaloja ks malliin ylimääräisenä, niin voisi kiinnostaa omistajaa myös. Jenkkimallissahan punaista näkyy sivulle sivuvalona, kun taas euromallissa ei. Malli kuitenkin sama, mutta ensisijaisesti Jenkkivaloja.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
www.cabrio.de ja Made in West-Germany
. 565 € näyttää olevan rievun hinta R107:aan originaalina tai Sonnenlandina, ja saa vaikka millä kulöörillä. Kannattaa tutustua sivuihin. Itse tilasin tuolta näytepalat taannoin Ässän mattoihin.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jenkeistä ostin semmosen 'original german canvas' ja alle 300 eeroo. Ihan orkkiksen veroinen. Itse hain sen kun oli jenkkeihin asiaa kesällä.
muutenhan joutuu maksamaan myös tullit ja alveet.
jenkeistä saa 300-400 $ ihan yleisesti orkkismateriaalilla (siellä kun on 107 avoja joka kulmilla).
mutta hinta nousee kun lisää postit ja tullit.
En ole vanhaa vielä poistanu, mutta vakaa aikomus on itse tässä talven mittään asentaa, kun kerkiää.
http://www.prestigecarhoods.com/
http://shop.convertibletopsonline.com/i ... ProdID=177
http://www.topsonline.com/
Ne takavalot 107:een on aika arvokkaita ja haluttuja joskus näkee ebayssä, mutta ihan eri juttu ku 116 takavaloja joita saa pikkurahalla.tyhjäkäyntiä voi säätää
muutenhan joutuu maksamaan myös tullit ja alveet.
jenkeistä saa 300-400 $ ihan yleisesti orkkismateriaalilla (siellä kun on 107 avoja joka kulmilla).
mutta hinta nousee kun lisää postit ja tullit.
En ole vanhaa vielä poistanu, mutta vakaa aikomus on itse tässä talven mittään asentaa, kun kerkiää.
http://www.prestigecarhoods.com/
http://shop.convertibletopsonline.com/i ... ProdID=177
http://www.topsonline.com/
Ne takavalot 107:een on aika arvokkaita ja haluttuja joskus näkee ebayssä, mutta ihan eri juttu ku 116 takavaloja joita saa pikkurahalla.tyhjäkäyntiä voi säätää
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Ainakin SLS:n myymät katot ovat millin tarkkaa työtä, Jenkki-versiot tahtoo olla usein vähemmän tarkkoja. Ainakin oma ja muutaman kaverin SLS:tä ostama katto asentui tosi tarkasti (epäilen niitä Cabrio.de:n tekemäksi....) Katon asennuksessa on muutama kikka, ne kun tekee oikein on katon asentaminen varsin mukava ja helppo operaatio....noin 8 tuntia.
Itse en lähtisi säästämään 150€:tä jenkkitilauksella. Myöskään materialista en lähtisi tinkimään, alkuperäinen Sonnenland toimii parhaiten....
Itse en lähtisi säästämään 150€:tä jenkkitilauksella. Myöskään materialista en lähtisi tinkimään, alkuperäinen Sonnenland toimii parhaiten....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuskin jenkeistä tilaamalla tulee merkittävästi halvemmaksi, kun huomioi postit alvit ja tullit. Mutta jos itse tai kaveri hakee onkin eri juttu.
Ajattelin soveltaa asennuksessa näitä ohjeita:
http://www.worlduph.com/mbtopinstall.htm
mutta onkos Unski mahdollista kertoa mitä kikkoja kannattaa huomioida.
Ajattelin soveltaa asennuksessa näitä ohjeita:
http://www.worlduph.com/mbtopinstall.htm
mutta onkos Unski mahdollista kertoa mitä kikkoja kannattaa huomioida.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Itse aloitin B-pilareitten ylapuolisella kaarella. sitten laitoin takareunan ja b-pilarit. Viimeisenä asensin etuosan. Noissa yläpuolisissa ohjeissa järjestys on aivan toinen.... vaikea sanoa onko tuo parempi, omaa en ainakaan voi paikata mitenkään, katto istuu todella mallikkaasti....
asennuksessa tärkeimmät kohdat ovat minusta b-pilareitten ylänurkat jossa on 90 asteen mutka ja pitkät suorat linjat eteenpäin ja alas. Jos tuo kohta ei istu täydellisesti tullee katosta jotenkin keskentekoisen näköinen. Lisäksi tuon kulman korkeus määrää miten b-pilarin alareunan lipare sopii pellin kanssa yhteen ja hyvällä sovituksella vähentää suhinoita. Lisäksi b-pilarin lieve muodostaa sopivasti asennettuna kromilistan ja tiivisteen hyvän kokonaisuuden.
Toinen tärkeä kohta on takareuna. Takareunan lipareen tulisi olla suora ja juuri oikein maata pitkin takaluukun pintaa, jotta katon ja pellin rajaan tulisi kaunis jatkumo.
Rättiä kannatta pyöritellä pitkään raamin päällä ilman liimaa ja samalla miettiä miten mikäkin kohta vaikuttaa mihinkin. Aikaa kannattaa varata paljon, hyvää kontaktiliimaa ja asetoonia.
Itse huomasin parhaaksi liimaksi Bostikin liimahyytelön ja työkaluksi voiveitsen.... pitkiä liimattavia saumoja on paljon ja liimahyytelön levittäminen on kuin voita levittäisi..... Lisäksi tarvitaan naskali, terävä veitsi, sakset, mitta ja paljon kärsivällisyyttä.
asennuksessa tärkeimmät kohdat ovat minusta b-pilareitten ylänurkat jossa on 90 asteen mutka ja pitkät suorat linjat eteenpäin ja alas. Jos tuo kohta ei istu täydellisesti tullee katosta jotenkin keskentekoisen näköinen. Lisäksi tuon kulman korkeus määrää miten b-pilarin alareunan lipare sopii pellin kanssa yhteen ja hyvällä sovituksella vähentää suhinoita. Lisäksi b-pilarin lieve muodostaa sopivasti asennettuna kromilistan ja tiivisteen hyvän kokonaisuuden.
Toinen tärkeä kohta on takareuna. Takareunan lipareen tulisi olla suora ja juuri oikein maata pitkin takaluukun pintaa, jotta katon ja pellin rajaan tulisi kaunis jatkumo.
Rättiä kannatta pyöritellä pitkään raamin päällä ilman liimaa ja samalla miettiä miten mikäkin kohta vaikuttaa mihinkin. Aikaa kannattaa varata paljon, hyvää kontaktiliimaa ja asetoonia.
Itse huomasin parhaaksi liimaksi Bostikin liimahyytelön ja työkaluksi voiveitsen.... pitkiä liimattavia saumoja on paljon ja liimahyytelön levittäminen on kuin voita levittäisi..... Lisäksi tarvitaan naskali, terävä veitsi, sakset, mitta ja paljon kärsivällisyyttä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Pitänee auton omistajana liittyä keskusteluun.
Käväisin SLS:n sivuilla tutustumassa, ja totesin sieltä löytyvän kaikkea tarpeellista. Täytynee tehdä lista mitä auto kaipaa ja laittaa tilaus menemään.
Kiitoksia tiedoista ja vinkkejä otetaan vastaan edelleenkin.

Käväisin SLS:n sivuilla tutustumassa, ja totesin sieltä löytyvän kaikkea tarpeellista. Täytynee tehdä lista mitä auto kaipaa ja laittaa tilaus menemään.
Kiitoksia tiedoista ja vinkkejä otetaan vastaan edelleenkin.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Kontteja tulee "usein", joten ei ongelmia.Tomi kirjoitti:Tuskin jenkeistä tilaamalla tulee merkittävästi halvemmaksi, kun huomioi postit alvit ja tullit. Mutta jos itse tai kaveri hakee onkin eri juttu.
Ajattelin soveltaa asennuksessa näitä ohjeita:
http://www.worlduph.com/mbtopinstall.htm
mutta onkos Unski mahdollista kertoa mitä kikkoja kannattaa huomioida.
Hyvähyvä. Tänään tulikin auto vastaan, kun töistä läksit. Tosin, katto päällä. Eihän siellä liian kylmä voinnut olla, eihän..katja74 kirjoitti:Pitänee auton omistajana liittyä keskusteluun.![]()
Käväisin SLS:n sivuilla tutustumassa, ja totesin sieltä löytyvän kaikkea tarpeellista. Täytynee tehdä lista mitä auto kaipaa ja laittaa tilaus menemään.
Kiitoksia tiedoista ja vinkkejä otetaan vastaan edelleenkin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
katon asennus
Kuulostaa mukavalta hommalta tuo katon asennus
Onneksi olkoon Katjalle hienon auton hankinnasta, onko kyseessä se pohjanmaalla myytävänä ollut yksilö, joka on melko harvinaista "581 inkarot" värisävyä (valmistettu vain vuosina -79-81)
Itsekin olen tilannut jos jonkinlaista kamaa tuolta SLSstä eikä pettymyksiä ole todellakaan ollut, joten suosittelen!
terveisin,
--Jari--

Onneksi olkoon Katjalle hienon auton hankinnasta, onko kyseessä se pohjanmaalla myytävänä ollut yksilö, joka on melko harvinaista "581 inkarot" värisävyä (valmistettu vain vuosina -79-81)
Itsekin olen tilannut jos jonkinlaista kamaa tuolta SLSstä eikä pettymyksiä ole todellakaan ollut, joten suosittelen!
terveisin,
--Jari--
--------------------
W111 220 S -64
W111 220 S -64
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Itse olen asentanut lukuisia rättikattoja lähinnä jenkkiautoihin ja kyllä yleisesti sen rätin kiinnitys lähtee siitä, sanotaan nyt b-pilarin kaaresta jota termiä Unski käytti. Jenkki auton kookas rätti lopuksi kiristetään etureunastaan, joskus on jopa ensimmäisen kesän jälkeen hyvä ottaa etureuna irti ja kiristää uudestaan. Siksi minuakin arveluttaa aloittaa etureunan kiinnityksellä.
Tuohon tavaran tilaamiseen yleensä. Itse tarvitsisin koko sisustuksen keinonahat ja matot omaan 107:ni. Sain edullisen tarjouksen tuolta topsonline-firmalta mutta onko Euroopassa firmoja josta koko sisustuksen saisi järkihintaan?
Tuohon tavaran tilaamiseen yleensä. Itse tarvitsisin koko sisustuksen keinonahat ja matot omaan 107:ni. Sain edullisen tarjouksen tuolta topsonline-firmalta mutta onko Euroopassa firmoja josta koko sisustuksen saisi järkihintaan?
Mattoja löytyy:
http://cgi.ebay.de/W107-SL-R107-Mercede ... dZViewItem
Laatu on ihan ok. Näihin ei ole kiinnitetty mitään äänieristeitä, joten se pitää tehdä itse. Näiltä löytyy kaikki värit myöskin, toimitusaika n. 3 vkoa.
http://cgi.ebay.de/W107-SL-R107-Mercede ... dZViewItem
Laatu on ihan ok. Näihin ei ole kiinnitetty mitään äänieristeitä, joten se pitää tehdä itse. Näiltä löytyy kaikki värit myöskin, toimitusaika n. 3 vkoa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Samaten mattosarjoja löytyy jo mainitsemaltani www.cabrio.de :ltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Laatu
En kyllä ole samaa mieltä näitten laadusta varsinkin mattojen suhteen mitä olen joutunut laittamaan Kyllä välillä on ollut varsin surkeita lumppuja Katot sensijaan
ovat olleet paremminkin asiallisia Amerikkalaisesta ei voi niin paljon vaatiakkaan kun autokin on kuin kirveellä veistetty Mutta mersu on eri asia Siinä on sentään molemmat puoliskot saman mallisia Olen noita kattoja jonkinverran tehnyt eikä minusta se tuö tunnu ollenkaan hauskalta Jos työ hauskaa olisi niin herrat sitä
tekisivät mutta harrastuksena se voi siltä tuntua.
ovat olleet paremminkin asiallisia Amerikkalaisesta ei voi niin paljon vaatiakkaan kun autokin on kuin kirveellä veistetty Mutta mersu on eri asia Siinä on sentään molemmat puoliskot saman mallisia Olen noita kattoja jonkinverran tehnyt eikä minusta se tuö tunnu ollenkaan hauskalta Jos työ hauskaa olisi niin herrat sitä
tekisivät mutta harrastuksena se voi siltä tuntua.
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Onkos kukaan saanut vastausta tästä firmasta? Pari kolme kertaa olen laittanut kyselyä ko.firmaan (tietokone saksaksi)... ei vastausta.unski kirjoitti:Mattoja löytyy:
http://cgi.ebay.de/W107-SL-R107-Mercede ... dZViewItem
Laatu on ihan ok. Näihin ei ole kiinnitetty mitään äänieristeitä, joten se pitää tehdä itse. Näiltä löytyy kaikki värit myöskin, toimitusaika n. 3 vkoa.
Itse tuli huudettua tuolta matot w111 Coupeeseni. Leikkaukset ja päärmeet ei ihan Cabrio.de:n laatua. Mutta väri ja materiaali hyviä. Samoin kävi tuttavan w108:n kanssa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
jatketaas tätä ketjua,
tuli rätti asennettua ja hyvin meni, kannatti aloittaa siitä B pilarin kaaresta, kiitos Unski neuvoista.
Takareuna oli jokseenkin kinkkinen, mutta kun sen liimasi kolmessa erässä (eka keskeltä ja sitten päät) niin kyllä se meni. Aika tiukkaa joutuu kangasta vetämään.
Katto on tositiukka, kun vertaa vanhaan. Saa olla takaluukun päällä polvilleen painamassa lukitusta että ottaa hakaseen ja kiristyksessäkin saa käyttää voimaa. Täytyypä pitää kattoa päällä venytyksessä jonkin aikaa. Se takaikkunan kohdalla oleva tukivaijeri jäi löysälle. Kiristän sen myöhemmin.

tuli rätti asennettua ja hyvin meni, kannatti aloittaa siitä B pilarin kaaresta, kiitos Unski neuvoista.
Takareuna oli jokseenkin kinkkinen, mutta kun sen liimasi kolmessa erässä (eka keskeltä ja sitten päät) niin kyllä se meni. Aika tiukkaa joutuu kangasta vetämään.
Katto on tositiukka, kun vertaa vanhaan. Saa olla takaluukun päällä polvilleen painamassa lukitusta että ottaa hakaseen ja kiristyksessäkin saa käyttää voimaa. Täytyypä pitää kattoa päällä venytyksessä jonkin aikaa. Se takaikkunan kohdalla oleva tukivaijeri jäi löysälle. Kiristän sen myöhemmin.

Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Yli kontaktiliiman käyttölämpötilan olisi parempi olla. Minusta siis ainakin 14-15 astetta tai yli....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 1981 380SL.Mm riepukatto uusiksi.
Mistä päin kannattaa tänä päivänä rättiä lähteä ostamaan? Entä muita verhoilun osia?
Re: 1981 380SL.Mm riepukatto uusiksi.
Moi,
Ostin Spideriin katon kyseiseltä toimittajalta loistavalla hinta/laatu-suhteella. Oman kokemuksen perusteella uskallan suositella.
Haartz Stayfast Cloth
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R107-2 ... 92&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tai alkuperäisellä matskulla. (melkein uskaltasin väittää että stayfast on käyttöominaisuuksiltaan alkuperäistä parempaa.)
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R107-2 ... b4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostin Spideriin katon kyseiseltä toimittajalta loistavalla hinta/laatu-suhteella. Oman kokemuksen perusteella uskallan suositella.
Haartz Stayfast Cloth
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R107-2 ... 92&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tai alkuperäisellä matskulla. (melkein uskaltasin väittää että stayfast on käyttöominaisuuksiltaan alkuperäistä parempaa.)
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R107-2 ... b4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;