w124 Takajarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhona
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 29.09.2006 18:26
Paikkakunta: Alavieska

w124 Takajarrut

Viesti Kirjoittaja juhona »

Hei! Mitä ehdotatte viaksi kun taka jarruille ei tule painetta kuin pumppaamalla poljin menee myös pohjaan painettaessa. Etu jarrut toimivat kuitenkin normaalisti. Olen yrittäny ilmata niin että säiliöm pinta on täynnä. pitäisikö kokeilla imulla imeä? :oops:
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Re: w124 Takajarrut

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

juhona kirjoitti:Hei! Mitä ehdotatte viaksi kun taka jarruille ei tule painetta kuin pumppaamalla poljin menee myös pohjaan painettaessa. Etu jarrut toimivat kuitenkin normaalisti. Olen yrittäny ilmata niin että säiliöm pinta on täynnä. pitäisikö kokeilla imulla imeä? :oops:


aja auto pukeille, ja irrota vaikka kaikki pyörät, että pystyt ilmaan joka jarrua. säiliä täyteen vaan, ja vaikka autopäälle (tosin eikös jarrutehostaja hyppää apuun vasta jossain määrätyssä vauhdissa, 20km/h?) alotat kauimmasta nurkasta, ja eli oikee takanurkka eka. sitten vasen taka.

tosin joo.. empä tossa mitään vikaa neuvonu.. onkos jarruputket kunnossa?? jarrusylinterien männät liikkuu?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 Takajarrut

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

juhona kirjoitti:Hei! Mitä ehdotatte viaksi kun taka jarruille ei tule painetta kuin pumppaamalla poljin menee myös pohjaan painettaessa. Etu jarrut toimivat kuitenkin normaalisti. Olen yrittäny ilmata niin että säiliöm pinta on täynnä. pitäisikö kokeilla imulla imeä? :oops:
Ittellä tuli kerran sama ongelma kun vaihdoin kaikki jarrunesteet. Etujarrujen ilmaus kyllä onnistui mutta ne takaset. No aikani tutkittuani selvisi että jarrunestesäiliön on oltava tosiaan täynnä.

Nosta se sihti siitä säiliöstä niin näät pienen noin 2mm kokoisen reiän täyttöaukon rintapellin puolella ylempänä kuin nesteen MAX pinta on merkattu säiliön kylkeen. Olihan selitys:) No kuitenkin kun alat ilmaamaan niin pidä säiliö piripinnassa täynnä niin että tuo reikä on selvästi nestepinnan alapuolella. Niin ja se sihtiosa pois niin nestepinnan valvonta ilmauksen aikana onnistuu paremmin.

Tällä menettelyllä sain omani ilmattua. Liekkö normaalia vai ei mutta ilmaus onnistui takasistakin ihan normaalisti eikä jatkossakaan mitään ongelmia esiintynyt .

Ennenkuin huomasin tuon reiän niin päästelin putkia irti ABS:ltä ja ties mistä
juhona
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 29.09.2006 18:26
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

Ok..pitääpä yritellä 8)
Vastaa Viestiin